Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

h4x0rh4nk buitenkweek verslag 2014

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

h4x0rh4nk buitenkweek verslag 2014

Korting op 420shop
    Gegroet iedereen, ik zou mij graag willen voorstellen als h4x0rh4nk en ik ga hier de vrijheid nemen om mijn kweek van 2014 tot zo ver te beschrijven.

Als kleine inleiding wil ik het graag hebben over mijn aller eerste kweek, ik was geloof ik een jaar of 16 en ik wou graag wiet planten kweken. Echter gezien mijn leeftijd mocht ik destijds niet op mijn eigen houtje wiet stekjes kopen bij de lokale smartshop en daarom ging mijn moeder mee. Ik kan het me nog goed herinneren wat ze zij "maar het is niet om te roken hea!?"..... Anywayz stekjes gekocht, op laten groeien, eindeloos bestuderen en bewonderen, in een speciekuip, groot worden en dan word je betrapt door je ouders op het roken van een jointje samen met een van je vrienden. Als straf moest ik mijn plantage ruimen.

Uiteindelijk heb ik toch nog wat van de toppen kunnen sluizen en er het een en ander van kunnen roken, maar dit is lang geleden. Inmiddels 10 jaar later ben ik afgestudeerd, heb ik een baan, heb ik een vrouw, kocht ik een huis en ben ik eindelijk weer aan een kweek begonnen en niemand houd me tegen!

De enige foto die ik heb van de des betredende kweek 10 jaar geleden 5 van mijn vrouwen in een speciekuip:

1.jpg

De kop is er af, ik ga al mijn foto's op chronologische volgorde zetten en mijn 2e post voorbereiden.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/36366-h4x0rh4nk-buitenkweek-verslag-2014

Re: h4x0rh4nk buitenkweek verslag 2014

Hahah leuke intro! Welkom op het forum!

Comment

Leuke intro op het forum inderdaad, ik wens je alle geluk met je nieuwe kweek

Comment

Begin maart heb ik een bestelling gedaan voor "White widow per 10 stuks - Huismerk" a €34.95 bij een random website om wietzaadjes te kopen. Omdat ik 10 zaadjes bestelde heb ik er 1 gratis gekregen.

Op 20-04-2014 heb ik heb deze 11 zaadjes in eerste instantie gewoon in een glas lauw water gegooid tot het worteltje er uit kwam na een dag of twee. Daarna heb ik de zaadjes in plastic bekertjes geplant in aarde met het worteltje naar beneden. Van de 11 zaden zijn er 10 ontkiemt (prima score al zeg ik het zelf). Helaas heb ik hier geen foto's van, maar in eerste instantie had ik de zaailingen op het terrarium staan voor een beetje warmte maar ze groeide niet echt hard. Ik ben naar de Gamma gegaan, heb een TL armatuur gekocht en daar na veel lezen op het internet 1x cool white en 1x warm white TL in gezet en de volgende setup gebouwd op zolder:

Deze foto is genomen op 15-05-2014, de TL balk zat op een tijdschakelaar waardoor de plantjes 18 uur licht kregen en 6 uur per etmaal in het donker stonden. De TL's balk en de planten dekte ik af met een dekentje zo dat er wat minder licht weg lekte. Nu weet ik dat TL lampen niet het zelfde zijn als 600W HPS lampen of wat dan ook maar ik had niet echt het gevoel dat dit super goed werkte... uiteindelijk was het toch het naar buiten brengen als het zonnig was en voor de pui laten staan als het wat slechter weer was wat mijn planten goed heeft doen groeien.

IMG_2143.jpg

IMG_2141.jpg

IMG_2179.jpg
        Op 17-06-2014 stonden de planten er bij zo als je hier boven kunt zien. Ze zijn die dag in emmers van 10 liter geplaatst welke ik bij de Action heb gekocht en waar ik in de onderkant gaten in heb geboord om van het overtollige water af te komen, de aarde is van de Gamma iets met "bemeste pot grond". Ik en mijn vrouw hebben wat af en aan gelopen door de tuin, maar op een gegeven moment had ik het door. In de ochtend beginnen onder het afdakje (wat later nog goed van pas gaat komen) Rond de middag langs de planten bak en in de avond bijna tegen de pui aan in het verste hoekje. Op deze manier vingen de planten optimaal zon en groeide ze hard.

IMG_2116.jpgDit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik kweek geen wiet omdat ik super veel rook of omdat ik het wil verkopen, het is een hobby. Een hobby die wellicht wat uit de hand begint te lopen maar ik vind het prachtig! Als ik in de morgen op sta voordat ik naar mijn werk ga Google ik me helemaal suf en lees zo veel als ik kan over het kweken van wiet. Ik zit in de ochtend al gauw een half uur op de bank met mijn Ipad te lezen over het groeien, bloeien, voeding, toppen, wieden, fimmen, low stress training, oogsten, drogen, klieven, knippen en alle kweekverslagen lezen van andere om maar inspiratie op te doen. Die zelfde ochtend doe ik ook mijn voeding ritueel waarbij ik zorgvuldig de voeding verdeel over de platen, maar niet te snel anders loopt het er direct uit aan de onderkant! Daarna ben ik nog minstens 10 minuten bezig met alle planten inspecteren, zoeken naar bloei (die nog lang niet komt) en gewoon plannen hoe nu verder te gaan.

9-07-2014 is een van die dagen dat mijn hobby een beetje uit de hand begint te lopen... Wat ik eigenlijk al die tijd al in mijn hoofd had was om 5 planten te kweken en deze in speciekuipen te doen van 65 liter. Om te zorgen dat ik de planten door mijn tuin kan verplaatsen wou ik graag verhuis hondjes of iets dergelijks. Het probleem met verhuishondjes is dat ze of niet echt sterk zijn of niet te betalen zijn. Het probleem met normale zwenkwieltjes is dat ze of te klein zijn om goed over mijn stenen te rijden of gewoon weer niet te betalen.

IMG_2235.jpg

Na flink wat zoeken heb ik bij een oud ijzer handel in Urk (waarvan ik dacht dat het in Noord-Holland lag...) 5 van deze bovenstaande trolly's gekocht a €4 per stuk. Ik heb wel 200KM gereden en ongeveer 3 uur in de file gestaan die dag, maar ik heb wel top kwaliteit die mijn dochters verdienen. Eerder die week ben heb ik (wederom) bij de Gamma 5 speciekuipen gekocht a €8 het stuk en 10 zakken bemeste pot grond wat ongeveer €30 euro kosten alles bij elkaar.

IMG_2239.jpg

Wachtend op het weekend en een beetje mooi weer staan mijn dochters op 11-07-2014 een laatste avondje in hun huidige potten onder de afdak. Op vochtigere avonden begin je ze toch al een beetje te ruiken.

IMG_2242.jpg

Op 12-07-2014 is het tijd om te verpotten. Ik heb onder in de speciekuipen een flinke hoeveelheid gaten geboord met een speedboor van 15mm waardoor de overtollige voeding kan weglopen. Elke speciekuip heb ik gevuld met 1 zak aarde a 40 liter als bodem waarna ik de planten voorzichtig onder aan de steel pak en ze zo uit de oude pot trek en in de nieuwe speciekuip zet boven op de laag aarde die er zojuist in is gedaan. De plant komt mooi uit de pot en heeft goed geworteld zo als je kunt zien op de bovenstaande foto.

IMG_2243.jpg

IMG_2244.jpg

Ik ben die dag een flinke tijd bezig geweest met mijn hobby, het was super warm en het zweet zat overal maar het resultaat mag er zijn. Wat groeien ze toch mooi hea?
        Attached Files
        Last edited by h4x0rh4nk; 16 August 2014, 22:12.
        http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/36366-h4x0rh4nk-buitenkweek-verslag-2014

Comment

IMG_2254.jpg

Ik heb het top proces op 4 van de 5 planten herhaald op 14-07-2014 om er voor te zorgen dat de planten nog meer in de breedte groeien gezien ik niet wil dat ze over de schutting heen gaan komen. Dit maal geen problemen bij geen van de planten die getopt zijn al doet het wel pijn om de schaar in je lieve planten te zetten.

IMG_2293.jpg

IMG_2292.jpg

IMG_2291.jpg

Hier een paar foto's van mijn dochters op 23-07-2014 en 25-07-2014, gezonde planten maar geen speur van bloei te bekennen. Nu heb ik gelezen dat een White Widow ongeveer 8 weken zal bloeien voordat ze rijp zijn voor de oogst, ik begon me zorgen te maken. Eind Juli, nog geen spoor van bloei... eind oktober vind ik een te groot risico als je leest over toprot en veel wind.

IMG_2308.jpg

Untitled.jpgIMG_7519.jpg

Dit is wel het moment dat het kweken een hoop van je gaat eisen.... Elke dag de platen stipt om 8:00 uit de schuur halen en voeden om dan vervolgens de hele dag op de best mogelijke plek in de tuin te laten staan waarna je om stipt 20:00 de planten weer toedekt in de schuur. Ik en mijn vrouw zijn vorige week een paar dagen niet thuis geweest en dan is het lastig uitleggen aan die maat van je die op je kat en wietplanten moet passen... "of je ook zondag ochtend om 8:00 even mijn dochters uit de schuur wilt halen". Ik heb standaard een t-shirt bij mijn bed liggen die ik snel aan trek als ik de planten naar buiten ga zetten. In mijn onderbroek, t-shirt en slippers wens ik mijn planten goeie morgen en zij wensen mij goeie morgen door met hun takken mijn shirt en haren aan te raken en de fijne geur van wiet achter te laten...

Comment

je houdt het wel erg spannend...
            zou graag weten hoe de planten er nu bijstaan
            je zal wel al een weekje of 2 echte bloei hebben?
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Je verteld je verslag leuk en duidelijk ik ga je zeker volgen tot de oogst

Comment

IMG_2335.jpg

IMG_2336.jpg

Deze foto's zijn genomen op 04-08-2014, ik ben nu 10 dagen aan het verduisteren en heel licht zie je de bloeiverschijnselen komen compleet volgens het boekje. De bladeren beginnen dichter bij elkaar te groeien en de structuur veranderd. Van af het eerste moment verduisteren op 25-07-2014 geef ik nog steeds groeivoeding zodat de planten snel hun bloeistructuren kunnen ontwikkelen. de 2e week bloei op 08-08-2014 ben ik begonnen met het toedienen van enkel groeimiddel omdat de platen voor mij niet echt groter hoeven te worden om praktische redenen.

IMG_2428.jpg

Deze foto is genomen op 14-08-2014 bijna de 3e week bloei en al zeg ik het zelf, het is een redelijk volle schuur aan het worden.

IMG_2429.jpg

IMG_2423.jpg

Met deze 2 budshots zijn we aangekomen op 16-08-2014, excact de 3e week van de bloei. De toppen beginnen goed dik te worden en je kan de triochome goed zien op de blaadjes naast de toppen. Vandaag is een bijzonder slechte dag voor alle wietkwekers in Nederland, het waait hartstikke hard waarbij het ook nog super veel regent.

Wellicht kunnen jullie me helpen wat te doen op een van deze dagen? Eigenlijk heb ik 3 opties, 1) in de schuur laten staan en 2 TL balken die aan het plafon hangen aan laten staan 2) 4 planten onder een afdak zetten die aan mijn schuur zit en de laatste een beetje verschuilen onder een boom in mijn tuin (zie foto hier onder) 3) de planten gewoon in de volle regen en wind laten staan en dan om 20:00 weer in de schuur hoe wel ik dan toch bang ben voor snelle top rot.

IMG_0141.jpg

Ik zal volgend weekend waarschijnlijk weer een update uitbrengen over mijn dochters tenzij er echt iets dringends tussendoor komt!

Comment

heb je geen doorzichtig zeil ofzo om erboven te hangen?

Comment

die tl lamp zal niet veel doen vrees ik :s zoals thugz zegt, een zeil ofwel onder de boom!
                    leuk verslag! leuk om te lezen
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

Er zijn dus standaarden waaraan we beter kunnen zien of het echt donker (of schemerig) is dan op basis van zonsondergang... De volgende site ben ik een tegen gekomen en lijkt naar mijn mening de ideale tool. Je kan precies kijken per locatie en per datum hoelang het per dag licht of donker is:

Nu zou volgens deze site 26-09-2014 de eerste dag dit jaar zijn waar het minimaal 12 uur echt astronomisch donker is en ik geloof dat de meeste buitenkweek toch wel eerder vanzelf in de bloei schiet. Wellicht moeten we kijken naar de nautische nacht of de nautische nacht..... Ik zal het nooit echt weten want ik verduister mijn planten gewoon

Wat vinden jullie?

Comment

jah ik wacht gewoom. er zijn ook planten die al wat vroeger in bloei schieten. bij 14u bv.
                        zoals bij de mijne heb ik nu ontdekt dat er meer en meer haartjes te voorschijn komen. dus binnekort hebben we bloei en zonder te verduisteren wat toch wel veel werk met zich meebrengt.

Comment

Bezig...
                        X