Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Experimentje met Rare Ape OG zaadje uit zakje wiet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Experimentje met Rare Ape OG zaadje uit zakje wiet

Korting op 420shop
    Korte introductie
    Een paar jaar geleden heb ik een keertje een paar autoflowers gehad. Groeiden aardig, maar door toprot een wat beperkte opbrengst, en de kwaliteit was ook niet bijzonder.

Begin juli in een zakje Rare Ape OG een zaadje gevonden. Na veel zoeken lijkt dit een Rare Darkness zaadje te zijn. Vanwege het warme weer besloten om te kijken of ik dit zaadje kan laten uitgroeien tot een mooie wietplant. Na veel gelezen op de verschillende fora besloten om meteen maar wat te gaan experimenteren. Ik heb gekozen voor het toppen van de plant, in combinatie met het buigen van de hoofdtakken. Doel hiervan is het laag houden van de plant, en daarnaast het zorgen voor meerdere kleine toppen, en hopelijk een kleinere kans op toprot.

Eerste begin (12-07)
    Zaadje binnen in stekgrond in een klein potje laten ontkiemen, en daarna in de grote pot overgeplant.
    IMG_1494.jpg

Eerste keer toppen (24-7)
    Op de 4e internode de plant getopt. Daarna meteen duidelijk een groei naar 2 hoofdtakken.
    IMG_1558.jpg

Beginnen met buigen
    Om te beginnen eerst wat gaten in de zijkant van de pot geboord, om de tie-wraps aan vast te maken. Vervolgens de dagen erna de takken steeds iets verder naar beneden laten buigen door de tie-wraps strakker aan te trekken.
    IMG_1581.jpgIMG_1585.jpgIMG_1589.jpg
    Omdat de tie-wraps het verder buigen van de plant moeilijk maakte, en het plastic te flexibel is, verder gegaan met een rol binddraad. Hiermee kan je de takken wat beter vastzetten, en ze ook iets meer de juiste kant op buigen. Met het plastic had ik daar minder controle over.
    IMG_1591.jpgIMG_1601.jpg

Groei
    De plant is de afgelopen weken lekker doorgegroeid, en wordt een mooi bosje. Alle verschillende vertakkingen lijken lekker veel licht te krijgen. Regelmatig even de takken weer goed gebogen, verder geen nieuwe takken meer aan de zijkant vastgezet.
    IMG_1615.jpgIMG_1631.jpg

Afgelopen weekend (15-8)
    Van de zijkant is het mooi om te zien hoe al die vertakkingen rechtop staan ten opzicht van de takken die aan de zijkant zijn vastgemaakt. Het is net een klein bos met al die takken zo omhoog.
    IMG_1647.jpgIMG_1654.jpg

Later deze week zal ik nog een update plaatsen, volgens mij heb ik de eerste bloeiverschijnselen gezien. Nu komt de uitdaging om even een mooi afdakje of iets dergelijks te maken om de plant niet te nat te laten worden.

Re: Experimentje met Rare Ape OG zaadje uit zakje wiet

Word een sierplant heh, dat weet je ook ?!?!
    Je doet wel veel moeite voor een herma

En ik snap m niet helemaal .. je kon aan het zaadje zien welk soortje het is
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

Comment

Wat heb je da mooi gedaan slim nu krijg je soort buiten scrog
      Mooie plant hoor ziet er gezond uit
      God was never on your side..

Comment

Tsja, ik heb wat wisselende verhalen gelezen over zaad uit die tussen wiettoppen is gevonden. Tot nu toe nog geen mannelijke kenmerken gezien, dus hopelijk levert het nog wat rookbaars op.

Mocht het nou echt een herma blijken te zijn, dan gaat 'ie gewoon om en dan is dit een mooie oefening geweest voor volgend jaar

Comment

Dat is de juiste instelling; niks verwachten. Dan kan het nooit tegenvallen! Ik hoop voor je dat er een lekkere roker vanaf komt.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

zo is dat!

That's the spirit

Comment

Mijn stoeltje staat!

Comment

Nog updates?

Comment

Eindelijk weer even tijd voor een update. Helaas vanwege een lang weekend weg, en een last minute vakantie te weinig aandacht gehad voor mijn plantje. Afgelopen woensdag stond hij/zij/het er zo bij:

IMG_1773.jpg
                  De plant stond erg droog, en meteen maar even weer water gegeven en na verschillende keren kleine hoeveelheden water was de grond weer vochtig. Vrijdag stond 'ie er al weer wat beter bij:
                  IMG_1776.jpg
                  Zojuist eind van de middag ziet het er al weer beter uit, op wat dode en verkleurde bladeren na. Al met al een stuk beter dan afgelopen woensdag.
                  IMG_1775.jpg
                  Vandaag ook even goed gekeken of ik al iets van geslacht kan zien. Tot nu toe nog geen mannelijke kenmerken gezien, hoewel de oksel in het midden van de plant wel moeilijk te zien zijn. Voor de rest hier en daar al wat tekenen van (voor)bloei kunnen zien, er komen al wat witte sprieten op. Hopelijk heeft de plant niet te veel stress gehad de afgelopen 2 weken en komt er nog wat moois van.
                  Attached Files

Comment

Ik volg
                    - Fast Bud
                    - Royal Dwarf Auto
                    - Big Devil XL Auto & NY Diesel Auto

Comment

Nice man khoop dat je je verslag een beetje bij houd want k vind et een leuk experiment

Comment

Ziet er echt een mooie plant uit!
                        'k zal mijn matras hier neerleggen, kan ik op m'n gemak mee volgen van dichtbij!

Comment

die witte haartjes zijn idd ofwel voorbloei ofwel dat je plant volwassen is. maar zal hoogstwss wel een vrouwtje zijn.
                          dus een zaadje uit weed kan dus toch iets leuks opleveren wat ik ook wel al wist want had dat ook eens gedaan en kreeg er ook lekkere weed vanaf zonder zaad in.
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Dank jullie voor de reacties. Vanaf nu ga ik m'n verslag weer netjes bijhouden, net zoals mijn plantje. Waarschijnlijk worden het 2 updates per week, op dinsdag en op zaterdag. Dan heb ik in ieder geval de tijd, en voldoende licht, om wat foto's te maken en een stukje te schrijven.

De plant staat er nu weer lekker bij, die verkleurde bladeren beginnen er langzaam af te vallen, of sommigen kleuren weer wat bij.
                            IMG_1780.jpgIMG_1781.jpgIMG_1782.jpg

Ook even een speurtochtje gedaan in de oksels van de planten, ziet er nog steeds goed uit. Wel zijn sommige van die witte haartjes al verkleurd, maar de plant heeft dus wel even wat dagen droog gestaan vorige week.
                            IMG_1794.jpgIMG_1795.jpg

Comment

mooi!! ze mag wel langzaam gaan bloeien!
                              Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Bezig...
                              X