Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Experimentje met Rare Ape OG zaadje uit zakje wiet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Experimentje met Rare Ape OG zaadje uit zakje wiet

Haha, ja, vind ik ook, en zo te zien gaat het de goede kant op. Vandaag al weer meer witte sprieten te zien in de verschillende topjes:

IMG_1803.jpg IMG_1804.jpg

Comment

En nog vooruitgang?

Comment

De plant staat er lekker bij, de bloei is nu echt goed op gang. Overal verschijnen witte haartjes, en nog nergens tekenen van een herma gezien
        IMG_1836.jpg

Gisteren even de stam bekeken, hij staat lekker stevig. Sommige binddraden zaten wel wat strak, die heb ik ietsjes losser gezet zodat ze de takken niet beschadigen:
        IMG_1823.jpg

Van de zijkant vind ik 'm er mooi uitzien, met al die verschillende vertakkingen die allemaal rechtop staan. Gelukkig alleen wat verkleurde bladeren aan de onderkant, de rest ziet er weer goed uit. Van bovenaf gezien is het een mooi bosje geworden, ziet er lekker uit zo met al die verschillende topjes verspreidt over de plant.
        IMG_1825.jpg IMG_1830.jpg

Nog een toevoeging van 14-9:
        IMG_1854_crop.jpg
        Last edited by jasperv; 14 September 2014, 11:25. Reden: extra foto toegevoegd

Comment

Het is weer tijd voor een update: het lekkere warme weer bevalt mijn plantje erg goed, de toppen krijgen steeds meer witte haren. Daarnaast ook al wat mooie "besneeuwde" bladeren rondom de toppen gezien. De geur is echt heerlijk, alleen als de wind naar binnen waait ruikt het binnen ook naar wiet

IMG_1893.jpg IMG_1898.jpg IMG_1900.JPG

Er zitten nog wel wat verkleurde bladeren aan, maar die laat ik lekker zitten. Anders dan de bladeren die 2 weken geleden al verkleurd waren zijn er geen nieuwe verkleurde bladeren bijgekomen. Tijdens een slapeloze nacht wel even gekeken, en toen zaten er redelijk wat slakken op mijn plant. Die maar even eraf gehaald en wat glaasjes bier neergezet voor ze.

De komende dagen wordt het wel tijd om even te kijken naar een afdakje oid, de plant heeft nog wel wat weekjes nodig en als dit schitterende weer omslaat wil ik 'm wel droog kunnen zetten. Zou toch zonde zijn, ben toch wel erg blij met dit plantje

Comment

Wow, je hebt er met dat bindwerk wel een kunstwerk van gemaakt.
            ziet er erg goed uit!

Succes man

Comment

Wat een genot om die plant zich zo te zien ontwikkelen, de afgelopen dagen echt een explosie van witte haartjes over de plant. Mooi ook om al die verschillende kleinere toppen steeds groter te zien worden. De geur is ook echt heerlijk, kijk er al naar uit om deze te gaan roken

Gisteren een kleine kas besteld om de plant straks droog te kunnen zetten, of in ieder geval uit de volle regen te houden. Ik heb al wel begrepen dat de luchtvochtigheid niet te hoog mag worden, hopelijk gaat het niet te veel regenen en hoef mijn plantje alleen af en toe te schuilen.
              IMG_1969.jpg IMG_1988.jpg IMG_1989.jpg

Deze 2 zijn mijn favorieten, waren als eerste zich aan het ontwikkelen en zijn ook witter dan de andere topen.

IMG_1984.jpg

Comment

Deze week weer een lekkere week geweest voor mijn plantje, op de natte dag op woensdag na. Gelukkig wat afscherming tegen de regen geregeld, zodat de plant niet te nat wordt. Wel even een schrikmomentje toen ik iets dat op balletjes leek tegenkwam, maar gelukkig bleken het tekenen van vrouwelijke bloei te zijn:

IMG_2020.jpg

De plant staat er echt heerlijk bij, de toppen worden steeds voller met witte haartjes en overal lekker veel sneeuw op de toppen

IMG_2049.jpg IMG_2055.jpg

Ook onder de toppen bloeit het er flink op los:
                IMG_2041.jpg IMG_2045.jpg

Comment

Ziet er goed uit! Wij hebben in mei ook een zaadje uit een wietzakje in de pot gezet. Inmiddels ook al een flinke boom met toppen. Wij hebben ook een kas aangeschaft, op die regenachtige woensdag kwam hij goed van pas. Inderdaad goed de luchtvochtigheid in de gaten houden, wij laten de deur van de kas een stukje open zodat het in de kas nog een beetje door lucht. Tot nu toe gaat dat prima. Succes met de afbloei!!

Comment

Yep, gaat goed.
                    Nog een maandje geduld..
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Drukke week achter de rug gehad, dus even geen tijd gehad voor updates. Daarnaast ook wat natte dagen gehad hier, dat maakte het lastig om even buiten te staan voor wat foto's. Gelukkig tijdig de plant laten schuilen in het tomatenkasje, dus de plant heeft niet al te veel water gehad.Ik merk wel dat de plant 's ochtends onder de dauw zit, en dat dat maar lastig verdampt gedurende de ochtend. De afgelopen dagen dan ook grondig de plant nagelopen op rot, tot zover nog niets gezien. De toppen beginnen al wel flink wat groter de worden, dus het is moeilijk om te zien of er binnenin de toppen rot zit.

De plant staat er nog lekker bij, deze week staat de plant zo'n 4 weken in bloei en naast de bloeivoeding heb ik vandaag ook PK13-14 toegevoegd aan het water. Ik hoop op weinig rot en lekker toppen, tot nu toe ruikt de plant in ieder geval heerlijk en ik krijg steeds meer zin in het oogsten (en uiteindelijk het roken natuurlijk). Afgelopen week nog wel de wiet opgemaakt waar het zaadje uit was gekomen, en hopelijk wordt mijn buitenkweekje net zo sterk

Woensdag overdag nog wat redelijke foto's kunnen maken:
                      IMG_2089.jpg IMG_2090.jpg

Vandaag was het wat moeilijker om foto's te maken (was daarnet al wat donker), het valt wel op dat er de haartjes al wat bruiner beginnen te worden:

IMG_2117.jpg IMG_2140.jpg

Comment

Mooie thc kristallen op! Gaat een potente worden!
                        Op de haartjes moet je niet letten. Maar op die kristalletjes, die heten trichomen. Typ dat eens in in google, en je krijgt meteen instructies over wanneer je mag oogsten.
                        Nette plant verder, had ik niet verwacht. Ga zo door, nog effe!
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dank je! Ik ben eerlijk gezegd ook positief verrast door de plant, niet alleen omdat het een zaadje uit een zakje wiet is. Ik heb de BioBizz all-mix grond gebruikt die ik 2 jaar geleden voor een autoflower heb gekocht, en daar iets van mest aan toegevoegd. Daarnaast tijdens de groei Bio-Bizz Grow gebruikt, en dan nu Bio-Bizz Bloom en Topmax. Allemaal dus nog spul van 2 jaar geleden.

Wat betreft de trichomen, daar ben ik mee bekend en al genoeg over gelezen. Ik moet alleen nog even een fatsoenlijk microscoopje regelen, met de foto's van mijn EOS 40D is het slechts deels te zien.

Comment

Vandaag met het zonnetje erbij weer even wat foto's gemaakt, de toppen zien er lekker uit. Met het natte weer heeft de plant in een tomatenkasje gestaan, met de voorflap gedeeltelijk open. De plant lijkt goed droog te blijven, met genoeg ventilatie in de tent.

IMG_2170.jpg IMG_2160.jpg IMG_2161.jpg

Deze top bij een ondergaande zon vond ik zelf wel mooi

IMG_2175.jpg

Ook met een appje geprobeerd wat close-ups te maken om een foto van de trichomen te maken, alleen gebruikt die app de flitser als belichting en ziet alles er wit uit. In de delen waar het licht niet op viel zie ik alleen clear trichomes, met een zakmicroscoop zie ik dat ook. Nog een paar weekjes geduld dus.
                            mir_20141009_120836.jpg

Comment

Weekend update

Helaas gisteren en vandaag wat plekjes rot gespot en die weggeknipt met een schone schaar. De toppen zijn lekker stevig en lekker plakkerig, maar ik maak me toch wat zorgen over de plekjes rot. Gelukkig alleen maar gespot in kleine topjes onder de hoofdtoppen, waar de topjes tegen elkaar aan zijn gegroeid. Doordat de hoofdtoppen goed stevig zijn kan ik niet zien of er rot in zit.

IMG_2222.jpg IMG_2224.jpg

De rest staat er overig nog prima bij, op wat slakkensporen na. Ik begin wel wat paarse verkleuringen te zien, maar volgens mij heeft dat er mee te maken dat dit een mogelijk Grape kruising is.

IMG_2216.jpg IMG_2179.jpg IMG_2218.jpg

Ik heb nog wel met behulp van wat binddraad de verschillende takken wat verder uit elkaar getrokken, hopelijk lucht de plant zo wat beter door. Voor alle natte dagen staat de plant in een kasje, met de voorflap half open.

IMG_2193.jpg IMG_2212.jpg

Vervolgstappen
                              Vanaf dit weekend geef ik geen voeding meer, om 2 redenen: ik denk dat de plant sowieso in de laatste weken bloei zit, ik gok dat 'ie normaal gesproken eind oktober klaar zou moeten zijn. Met de beginnende rot wil ik echter geen risico nemen, en door nu te gaan spoelen is de plant straks in ieder geval al wat eerder klaar om geoogst te worden.

Comment

Mooie plant hoor! Zag ik het goed dat er wat meeldauw in zit?

Comment

Bezig...
                                X