Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Experimentje met Rare Ape OG zaadje uit zakje wiet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Experimentje met Rare Ape OG zaadje uit zakje wiet

Dank je, ben er zelf ook echt tevreden over. Zeker niet verwacht van een zaadje uit de coffeeshop wiet

De plekjes op de plant zijn voornamelijk slakkensporen, door de lichtval lijkt het soms inderdaad wat op meeldauw. Er zitten nog wel wat kleine witte plekjes hier en daar, maar die zitten er al wat langer en die breiden zich ook niet uit. Ik controleer de plant zowat dagelijks op rot en hou de blaadjes goed in de gaten. Daarnaast bijna elke dag ook foto's, zodat ik goed kan zien of er veranderingen zitten in de vlekjes.

Comment

Goed bezig Jasper. Hopelijk haal je er straks flink wat af. Keep up the good work

Comment

Helaas weer wat rot eraf moeten knippen vandaag, maar gelukkig weer in de kleine topjes. Wel even het topje binnen goed kunnen bekijken met een vergrootglas app, voor zover ik kan zien nog veelal clear trichomes, wellicht al een paar die milky zijn. Dit is wel van een klein subtopje, de hoofdtoppen zijn misschien wat verder ontwikkeld.

trichomes_1.jpg trichomes_3.jpg trichomes_2.jpg

Ik ben van plan om een droogmachine te gebruiken voor het drogen zoals LR2 heeft gedaan, in verband met ruimtegebrek voor een droogtent. De machine is binnen en is nu bananen aan het drogen

Comment

Mss dom vraagje maar droogmachine zoals een was machine maar dan de droger of bedoelen jullie een speciaal machiente daarvoor?

Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

Comment

Haha, nee, geen wasdroger maar een voedseldroger. Daarmee kan je groenten, fruit en vlees drogen, maar ook kruiden. LR2 heeft in het buiten wiet info topic hier een test mee gedaan.
            Last edited by jasperv; 14 October 2014, 23:29.

Comment

Ah ok bij dat ander topic vroeg ik me al af woorom hij fruit in zijn droogtrommel stak

Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

Comment

Pffff, de rot begint nu steeds vaker op te duiken, inmiddels al een stuk of 5 topjes af moeten knippen. Het aankomende weer gaat ook niet echt helpen denk ik, zeker de storm van morgen word ik niet vrolijk van. Ik heb wel een tomatenkasje, maar ik denk dat die aan stukken wordt geblazen. Gisteren was 'ie al omgevallen en lag 'ie half op de plant. Vanochtend weer een top afgeknipt vanwege rot en bij het bovenste topje naar de trichomes gekeken, zowel bij het afgeknipte stukje als buiten:

mir_20141020_105830.jpgmir_20141020_120155.jpg

Ik zit erover te denken om de plant maar te gaan oogsten, hoewel 'ie er voor de rest nog mooi bij staat. Ik ben erg bang door de rot straks niks meer over te hebben.

IMG_2287.jpg IMG_2285.jpg IMG_2282.jpg

Van de afgeknipte toppen liggen de stukken zonder rot te drogen in de droogmachine:

IMG_2278.jpg

Een eerste topje is nu al zo goed als droog, wellicht dat die deze week de vaporizer in gaat (ja, zonder curen)

Comment

Gisteren de gok genomen en de plant nog niet geoogst en in de storm laten staan. Vanochtend zag het er redelijk uit, de plant leek niet al te nat te zijn geworden. Met de harde wind heeft het tomatenkasje wel flink wat te verduren gehad. Later vandaag volgt een grondige inspectie, hopelijk is de rot niet wild om zich heen gaan slaan.

De wiet was een indica en ik hou meer van het indica effect, dus vandaar de keuze om 'm toch te laten staan om te wachten tot de trichomes amber worden. Zou zonde zijn als er te veel rot in is gekomen, maar omdat het een zaadje uit een zakje wiet is ben ik toch met niets begonnen.

Comment

Formidabel toch
                    en dit allemaal uit een verloren zaadje,uit een coffeeshop zakje
                    Doet mij herinneren aan 30jaar geleden,heb ook ooit zo een plant gehad,uit zaadje die ik in een zakje wiet van men sjop vond(purple haze),opbrengst droog aan de haak,350gr,men eerste kweek ooit ..ik zou min.nog weekje wachten,komt zonnig weer aan ook,en dan slachten
                    veel succes verder
                    greets soulRebel
                    Last edited by soulrebel; 22 October 2014, 15:37.

Comment

Helaas niet zo'n succes, gisteren is overdag het tomatenkasje omgewaaid en heeft deels op de plant gelegen. Naast wat omgebogen takken waren er wat natte toppen, omdat het plastic erop lag. Meteen rot dus. Omdat de andere toppen toch wel redelijk vochtig waren maar besloten om de grote toppen eraf te knippen, maar nog wel wat kleine toppen te laten staan.

IMG_2288.jpg IMG_2290.jpg IMG_2294.jpg

De toppen daarna in de droogmachine gelegd, alleen nog geen tijd gehad om de toppen goed bij te knippen. De toppen die ik heb bijgeknipt zijn overigens super plakkerig!
                      IMG_2301.jpg IMG_2299.jpg IMG_2305.jpg

Geeft wel een enorme wietlucht in huis, dus vanwege klachten van mijn vrouw staat de droogmachine continu aan om de wiet zo snel mogelijk te drogen. Wel op een temperatuur tussen de 25 en 30 graden, dus het duurt wel even voordat alles droog is. De eerste test topjes waren op 20 graden in de droogmachine gegaan, maar dat duurde een eeuwigheid voor dat ze ook maar een beetje droog werden.

Wellicht blijft het laatste restje van de plant nog afbloeien buiten, dan heb ik straks nog wat om te experimenteren met de temperaturen.

Comment

Droogmachine blazen helpt ook hoor

Comment

Drogen word niet voor niets aangeraden om dit in ongeveer 10 tot 12 dagen te doen, om vervolgens te cure. Zo droog machine helpt niet om de suikers om te zetten in smaak, iets wat je ben ik bang toch gaat merken ( hooi achtige smaak )

Comment

Bezig...
                          X