Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dit gaat niks meer worden.
Collapse
X
-
Re: Dit gaat niks meer worden.
Ik zeur niet en ben ook niet somber, sterker nog ik ben blij dat het me gelukt is om foto's "up te loaden".
Maar een beetje "buitentop" mag toch wel de afmetingen hebben van een bierflesje.
Welnu, de toppen zijn niet groter dan een sigaretten aansteker: op de foto's zien ze er beter uit dan in het "echt".
De enigen die van onze tuin genieten zijn thans de kippen: de zonnebloemen hebben het wel gedaan en ze zijn dol op zonnebloempitten.
Zoals je op de foto's kunt zien, zijn onze kippen in de rui en zien er dus even bedonderd uit als mijn wietplanten.Last edited by Kwasimodo; 13 October 2014, 18:22.[COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]
Comment
-
Als jij nu eerst er eens voor zorg da je niet meer van Ladders donder en dan je bril effe op zet schatje
Die plant is mega mooi en jij laat die gewoon even staan en straks oogst je hem gewoon .
Snap je me ... Een kip maak het ook niet uit of die zonnebloem groot of klein was de zaadjes zijn lekker.
Je ben toch niet op je hooft gevallen of wel?God was never on your side..
Comment
-
Zodra je toprot ziet. Schaar erin. Heb nu 2 jaar Heribei en vind hrt verbazing wekkend dat jij op 13-10 nog Heri heb staan zonder rot. Kijk even op internet bij guerilla sectie van WF zijn er genoeg met Heribei. Dan zul je zelf wel zien dat het verbazing wekkend is.
Comment
-
Hey Kwasimodo,
Nog een paar leuke plantjes staan zo laat in het seizoen, idd jammer van
het gigantische vochtige weer, ik zelf ben ook heel wat kwijt geraakt aan
toprot, en zelfs 2.5 White Widow plant volledig de kliko in kunnen gooien
i.v.m meeldauw.. Dood zonde, maar goed niks aan te doen.
Het is wel heel snel gegaan dan, gister nog geen toprot, en vandaag al wel?
En tsja, ik snap het dat die kleine topjes verrot zijn om te knippen, vooral
als je wietje nog niet helemaal klaar is. Maar ik zelf zou het wel gaan knippen
ook al zou het maar om er een cake of olie van te maken.. Weggooien = altijd zonde!
Moedertje Natuur leert ons ook veel beter dan dingen weg te gooien, alles kan
gebruikt worden Ik wens je iig nog veel sterkte met je binnenkweek, lijkt me
leuk om die te volgen.
Groetjes, Mind'God wants spiritual fruits, not religious nuts'
Comment
-
Weedfan: nee, geen afdak dus,
Maar ik heb wel jaren achtereen in een zelfgebouwde foliekas gekweekt.
De flappen daarvan zaten met klittenband aan de houten staanders vast, zodat ik volop kon luchten en bij warm weer alle flappen oprollen.
Er was zelfs elektriciteit voor zwenkventilators.
In tegenstelling tot buitenwiet heb ik met kaswiet wel goede oogsten behaald en nog van redelijke kwaliteit ook.
Maar in tegenstelling tot velen vind ik ambachtelijk geteelde bio binnenwiet veel beter dan buitenwiet.
Weliswaar is de zon de meest perfecte lamp, echter die perfecte lamp zit maar al te vaak achter het wolkendek.
Mindfulnesz: ik controleer dagelijks op toprot in de nazomer.
Vanmorgen was er een topje aangetast, vanmiddag al drie.
Dus ik ga eerst de schone planten knippen en nadien de aangetaste plant
Ook ga ik de toppen van de schone planten en de "goede" toppen van de aangetaste plant in afzonderlijke ruimtes drogen.
Want schimmel, zeker als die opdroogt, kan alle kanten opstuiven en je weet nooit of toppen die er gezond uitzien niet reeds besmet zijn en tijdens het drogen gaan schimmelen.
En schimmel rook ik niet: de enige schimmel die ik consumeer zit in Franse kaas.Last edited by Kwasimodo; 14 October 2014, 17:24.[COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]
Comment
Comment