Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Maar wat staan ze er mooi bij, zo in de tuin, tegen zo'n warme muur zeg. De ruimte ook waarvan je weet dat die over een week of drie, vier, helemaal volgegroeid is. Ik zie op een van je plantjes van die witte random puntjes op het blad. Ik zie dat bij mij ook. Wat is dat toch? Gewoon 'buiten staan en bek houwen'? Brandplekjes? Aambeien? Een moeilijke huid? Vragen, vragen.
DSCF7989.jpgDSCF7990.jpg
Langdurig warm en vochtig. Dan krijg je schimmel. Mooi zwart, dat is altijd slecht. Hoe behandel je dat?
Normaal is een beetje waterstofperoxide voldoende. Maar ik spuit het ook even in met spiritus.
DSCF7991.jpg
De helft van de potplanten zijn eenmalig behandeld met een hormoonpreparaat. Gisteren waren ze nog even groot.. Ik kan me niet voorstellen dat het zo snel effect heeft. Maar we zullen zien wat er gebeurt.
Enten, zaaien, kijken, keertje snuffelen, nog een keertje snuffelen. Zou dit dan toch powerplant zijn? Nog een keertje snuffelen. Nee, hij ruikt naar punisher. Nog een keertje aan die andere pot ruiken. Deze ruikt hetzelfde.
DSCF8001.jpg
Mieren, luizen, vrouwelijk geslacht. Ik heb die groene sprietjes er afgehaald, om het een beetje duidelijk te houden. Mannelijke geslachten groeien als bolletjes, met soms zelfs duidelijke blaadjes in de oksels. Wat je hierboven ziet is vrouwelijke voorbloei, maar dan nog zonder haartjes. Die komen soms wel, en soms niet direct. DSCF8002.jpg
Hierboven zitten die groeiene sprietjes er nog aan. Maar er is ook nog geen voorbloei. DSCF7994.jpgDSCF7996.jpg
OMG!!!11!!!11!!! VRAATSCHADE! GAAT MIJN PLANTJE HET OVERLEVEN? PLZ ANTWOORD ZSM WANT IK WEET ECHT NIET MEER WAT IK MOET DOEN! ZOU IK HEM OVERPOTTEN, OF GEWOON LATEN STAAN? EN ALS HET REGENT? GAAT DIT NOG WAT WORDEN? HOEVEEL GRAM GAAT HIER AAN KOMEN?1!! Hoe zat dat ook alweer LR2?
Bij twijfel; niets doen. Oh joh, dan doe ik even niets. DSCF7997.jpg
Deze gaan best traag. Maar als ik mijn geheugen moet geloven, dan is dat een beetje WR#2 eigen. Tot ze opeens door het dak knallen. Of misschien blijven het wel dwergen.
Je weet het niet. Maar als je alles zou weten, dan is er geen hobby meer aan toch?
Wat wel duidelijk is, is dat ze dikker, leer achtiger blad aanmaken. Dat wijst op problemen.
Comment