Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Garden of Eden 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LR2's Garden of Eden 2015

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
    Het begin is er inderdaad.

Zo'n drieweg plant krijgt dan ook drie toppen als je ze topt? Zou voor main-lining wel handig zijn als je niet zo vaak hoeft te toppen.
    Vaak groeien er inderdaad 3 takken uit. Maar die drieweg is meestal maar enkele nodes lang. Vervolgens gaat ze weer gewoon over in tweeweg. Soms begint die drieweg pas halverwege de groei, dat heb ik ook weleens gezien.
    Helaas alleen, dat er o.a. door de bouw van een wietplant (gebouwd voor tweeweg) en belichting vaak 1 van de 3 takken achterblijft.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Hier heb ik het 2x na elkaar gehad,plantjes,die van de derde node,drieweg vertakkingen hebben(1x ice en 1x serious happiness),maar je merkt idd dat dat de plant met 2 vertakkingen veel sneller stevige sterkere takken ontwikkeld tov de drieweg vertakkingen,waar de takken elkaar beetje in de weg groeien en de boel wat trager gaan,zal wat lst werk aan tepas komen mooie fotos lr2

Comment

Ah, jammer.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

gaat lekker lr!!!! weer de hele tuin vol zoals altijd zie ik

om hier zeker vaker even langs
            greeetzz en succes!!
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Nouja, vol.. De mannen moeten er nog uit gefilterd worden.

Comment

Hee LR2, ouwe pik, waarom zijn die blaadjes op jouw pepers eigenlijk zo lelijk wit?
                Dat komt omdat ze binnen hebben gestaan. Als ze dan opeens buiten komen met een bak licht van heb ik jou daar, dan ontstaat er een soort albino-effect. Het chlorofyl gaat kapot door een overdosis.
                Joh. Maar wat doe je daar aan?
                Buiten beginnen, of langzaam aan naar buiten toe bewegen. Zeg maar een paar uur per dag zon, een paar uur binnen. Maar dat is super veel werk en super veel werk moet je alleen voor geld doen. Niet voor een handje vol pepers.
                Ja daar heb je wel een punt. Werkt dat met wiet ook zo?
                Nee, soms niet. Vaak wel. Het hangt er een beetje van af hoe groot de plant is. Als de plant 'ingesteld' is op lage lichthoeveelheden, dan kan die klap nogal flink zijn.
                Maar het lijkt net een stikstoftekort!
                Zie jij paarse stengeltjes dan?
                Nee, dat klopt trouwens. Is dat een goede indicator?
                Aan de ene kant wel; als je stikstoftekort hebt, dan heb je negen van de tien keer een paars steeltje. Maar als je een paars steeltje hebt, heb je niet altijd stikstoftekort.
                Dus dat paarse steeltje kun je gebruiken als uitsluitsel?
                Waarom is de rest zo paars dan?
                Dat komt door de soort. Maar het kan ook door de kou komen bij wietplanten.
                Door de kou?
                Wiet gaat dan meer 'pigment' aanmaken zodat de zon het blad beter verwarmt. Je weet toch wel dat donkere kleuren warmer worden in het zonlicht?
                Oja, dat klopt ja! Dus als mijn plant in de winter helemaal paars wordt, dan is dat niet erg?
                Nee. Dat is normaal. Maar ook bij een zwaar stikstoftekort, zoals in het eind van de bloei dan wil dat nog weleens gebeuren.
                Ok, ik zal het onthouden voor de rest van het jaar! Thanks man. Super die tips!
                No problemo!
                Iemand nog een idee om wat te doen bij de 5000 views? Of zullen we dat gewoon voorbij laten gaan?
                Suggesties zijn welkom.

Comment

Ik zeg koffie met gebak
                  Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Waarom is de rest zo paars dan?
                    Dat komt door de soort. Maar het kan ook door de kou komen bij wietplanten.
                    Door de kou?
                    Wiet gaat dan meer 'pigment' aanmaken zodat de zon het blad beter verwarmt. Je weet toch wel dat donkere kleuren warmer worden in het zonlicht?
                    Oja, dat klopt ja! Dus als mijn plant in de winter helemaal paars wordt, dan is dat niet erg?
                    Nee. Dat is normaal. Maar ook bij een zwaar stikstoftekort, zoals in het eind van de bloei dan wil dat nog weleens gebeuren.
                    Weer wat geleerd Verklaard waarom een paar jaar terug, mijn niet echt paarse, weldoorvoede plant, paars werd aan het einde van de zomer (toen het `s nachts weer flink kouder werd).
                    Autoflowers 2016

Comment

Ik haalde een tijdje terug wat sap uit een paars blad en was toch verrast dat er ook paars sap uitkwam. Had toch verwacht dat er gewoon groen sap uit zou komen. Typisch zo'n duh momentje denk ik dan maar

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

DSCF7864.jpg
                        'wild' zaad. Van wat er vorige maand al bovenkwam. Of eerder zelfs. Ik hou het niet bij.
                        DSCF7866.jpg
                        Goat horn pepers. Worden ook mooi paars.
                        DSCF7867.jpg
                        De drieweg. WR#2
                        DSCF7868.jpg
                        Normale WR#2
                        DSCF7869.jpgDSCF7870.jpg
                        Hier hetzelfde verhaal. Maar we gaan het vanzelf zien. De Punisher #3 is autoflower, de PW en PPP niet. Dus de bloei zal het verschil laten zien.
                        DSCF7872.jpg
                        Dit is tabak die zich voor het derde jaar op rij geslachteloos voortplant.

Comment

Eerste foto is een "Strawberry Haze" experiment?

Die drieweg plant ziet er wat merkwaardig uit, maar dat is toch wel mijn favoriet

Comment

Hehehehe ja ik hoop op genen-overdracht door het TM virus (het is mogelijk, maar in de natuur moet je dan mazzel hebben, ongeveer meer mazzel dan 8 keer op dezelfde dag door de bliksem geraakt worden. In een lab zou het best kunnen met het Cauliflower Mosaic virus). Dan krijgen we dalijk witte aardbeien aan de wietplanten, en topjes aan de aardbei. Maar ik zou al mega blij zijn als mijn wiet uitlopers gaat maken zoals aardbeien doen. Ik ben niet zo veeleisend wat dan betreft.

De drieweg is ook mijn favoriet. Ik vind het altijd wel leuk als er wat ander vlees in de kuip zit.

Comment

Hey LR2, wat doe jij eigenlijk met regen?
                              Dat vang ik op in een regenton.
                              Neehee, ik bedoel wanneer het regent.
                              Dan zit ik binnen. Hoezo?
                              Met je planten, lapzwans!
                              Mijn planten? Begin jij nou over mijn planten? Wat hebben die er mee te maken?
                              Ja, die kun je toch niet in de regen laten staan..
                              Oh? Waarom dan niet?
                              Omdat de grond dan te nat wordt, en jij blijft zo bokken over wortelrot enzo.
                              Ja dat klopt. De grond wordt nat. En de bladeren. En de rest. En als het te lang op een warm plekje staat, krijg je inderdaad rot.
                              Waarom laat je ze dan toch buiten staan?
                              Dat komt omdat je godverdomme de moeite niet neemt om na te denken LR2!
                              Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?
                              Je leest de zinnen wel, maar de woorden niet.
                              Oh gaan we nu zo beginnen, nee jij dan!
                              Ik zeg toch dat het 'te lang' en 'op een warm plekje' moet staan.
                              Ja. Lekker binnen bij de verwarming.
                              Dan gaat het dus rotten.
                              Waarom?
                              Omdat die rottingsbacterien die je planten aanvreten, niet heel actief zijn in de kou. Dan kunnen ze best een dagje of vijf nat staan. Veel langer dan dat is wel een probleem. Dan kun je ze buiten onder een afdakkie zetten ofzo.
                              Oh, joh! Dus buiten laten staan is dan beter? Maar dan groeien de planten toch niet.
                              Moet jij zeggen, je weet toch dat je pas op 15 mei moet beginnen. Voor die tijd lever je zowieso in door de kou en regen.
                              Oja, wat onhandig dat ik daar niet aan dacht.
                              Weet jij trouwens de beste plant, de beste grond en de beste pot en de beste voeding?
                              De beste grond is een mengsel van hoogmoed, verkooppraat, duizenden euro's vermalen tot compost en verkapte arrogantie. De beste plant is de diepste sativa die je kunt vinden, die brengen kilo's op. En de beste voeding is natuurlijk mensenpoep van veganisten. Wat loop je nou kinderachtig te doen LR2? Ik stel toch gewoon een vraag.
                              Nee klopt, maar er is niet zoiets als 'de beste' van alles.
                              Dus, je kunt eens 'n keer iets niet beantwoorden?
                              Jawel. Maar alleen als jij kan zeggen wie de beste schilder is. En dan niet volgens jou, maar volgens de hele wereld. Waar iedereen het over eens is.
                              Wat heeft dat er mee te maken? Je doet weer kinderachtig.
                              Dat heeft te maken met het gegeven dat smaken verschillen. Je kunt een doek van 8 meter niet in je studentenkamer aan de muur prikken, net als een in hars gegoten witte haai ook niet heel mooi staat in je tuinhuis.
                              Zou wel vet zijn, zo'n haai he.
                              Ja dat vind ik wel.
                              Maar waarom vragen mensen dan zoveel naar de 'beste dingen' hier op het forum?

Omdat ze geen vertrouwen hebben in zichzelf denk ik. Beginnen met wiet kweken roept veel vragen op. Dat is heel begrijpelijk. Maar het probleem zit hem vooral in het feit dat mensen de controle willen over hun plantje. Ik durf te wedden dat als je belooft dat het kietelen van wortels de groei bevorderd, dat een aantal beginners daar zeker in trapt.Ja het is zo erg. En ja, er zijn overkoepelende regels voor alle planten en iedere techniek. Die zijn uitvoerig beschreven. Leg twee kweekverslagen naast elkaar, en je kunt de overeenkomsten gewoon afvinken. Maar dat doet niemand.
                              Wat moeten die mensen dan doen?

Die mensen mogen van mij eens lekker in een zetel plaatsnemen, en eens gaan opschrijven waarom ze dingen willen doen. Dan kan het forum vertellen waarom het geen goed idee is, waar de denkfout zit, of wat er beter zou werken. Wat ze ook zouden kunnen doen, is gewoon een zak potgrond kopen, daar zaadjes in proppen en kijken hoe het gaat.
                              Kijken hoe het gaat, ben je helemaal betoeterd?! Je hebt toch voeding en zo nodig?! En Cocos, en PH meters, en EC meters en luchtbevochtigers en perliet en sphagnum en diwaterstofdioxide en zwavel en al datsoort dingen?
                              Nee. Je hebt een zaadje nodig, en wat grond. En water.
                              En dan?
                              Nee, dan koop ik een setje kaarten bij de zeeman en een rol pakpapier bij de hema en een schaartje en wat plakband.
                              Dat bedoel ik.
                              Aha!

Comment

Dit doet me een beetje denken aan het advies wat ik krijg van een internet vriend.
                                (koop de growshop leeg, de planten mogen niet in de regen staan, want dat regen water heeft niet de juiste voeding)
                                Meet ook het water wat uit de pot komt als je spoelt etc.

Aan de andere kant van het spectrum, iemand die bij mij in de buurt woont.
                                Stekkie gaat gewoon in de open geknipte zak met aarde, en hij doet voor de rest vrijwel niets.

Wat is het beste ? Ik moet nog twee mensen tegen komen, die echt de zelfde mening daarover hebben.

Schitterend stukje.
                                Lets not criticize but legalize

Comment

Bezig...
                                X