Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomerprojectje 2015 - Onbekende soorten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zomerprojectje 2015 - Onbekende soorten

Korting op 420shop
    Hey mensen!

Ben weer van plan deze zomer 2 of 3 plantjes in de tuin te laten groeien, ik zal hier weer verslag van doen.

Ik probeer ze eerder te planten dan vorig jaar. Toen kon ik nog niet oogsten toen het in augustus/september non-stop begon te regenen en overal rot veroorzaakte.

Was van plan alvast wat voor te groeien binnen onder de lamp. Van de 7 zaadjes zijn er 3 uitgekomen (niet van de winkel)

Hoewel ik de lamp nu een week of 5 op 18/6 heb staan lijkt het toch dat 1 van de plantjes al ballen toont (dus mannetje is). Wat zeggen jullie, klopt mijn vermoeden ? Hoezo bloeit dat ding al dan ? (toevallig is dit het plantje wat ik niet naar buiten wilde overpoten maar binnen wilde scroggen)

IMG_1826.jpgIMG_1827.jpg

Re: Zomerprojectje 2015 - Onbekende soorten

volgens mij is dit een man
    maar wel raar dat hij het al laat zien op 18/6??
    nog niet meegemaakt of gehoord .

Comment

Je hebt een autoflower soortje!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

Tja. Hoe kom je aan die zaden ?
        Als je niet eens weet of het autoflowers, reguliere of fem. zaden zijn dan wordt het wel erg afhankelijk van toevalligheden.
        Ik zou een heel kweekseizoen niet op onzekerheden bouwen.
        Die ene lijkt een mannetje inderdaad.

Vroeger beginnen betekend niet dat je eerder klaar bent.
        Cannabis gaat bloeien naarmate de lichturen richting de 12 per dag gaan, dat is elk jaar in september.
        Dus of je nou in april, of in juli begint maakt niets uit voor het moment dat ze in bloei gaan.
        Tja, of het moeten autoflowers zijn...maar dan is het wel handig als je dat zeker weet.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

je ziet duidelijk bolletjes, mannetje dus.

Comment

QnQ; ja best logisch eigenlijk; eerder poten betekent slechts een langere veg tijd geen langere bloeitijd. Denkfoutje van mijn kant. (Hoewel de redenatie voor autoflowers natuurlijk wel opgaat).

De zaadjes zijn afkomstig van vorige zomer (outdoor). Er zaten toen een stuk of 5 zaadjes random tussen alle vrouwelijke buds, blijkbaar gebeurt dat.

Ik had autoflower Northern Lights staan. Omdat het verder allemaal vrouwtjes waren, vermoed ik dat een onbekend soort uit de buurt hem heeft bestoven. Blijkbaar gaan hierdoor de autoflower eigenschapper niet direct verloren. Ik was er op de een of andere manier van overtuigd dat als je autoflower met non-autoflower kruist, je altijd een non-autoflower krijgt. Had ergens iets gelezen over recessief en dominante allelen wat was blijven hangen.

Nu ben ik benieuwd: wat als ik het stuifmeel van dit mannetje opvang en hiermee een willekeurig ander soort bestuif, wat voor zaad krijg je dan.

Verder doe ik dit puur voor de hobby dus vindt het eigenlijk wel leuk om te experimenteren met wat 'onzekerheden'; er komt iig altijd wel iets vanaf
            Last edited by AlFa2; 10 April 2015, 07:08.

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
              X