Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Yep, een mongooltje.
Je kunt die in de kliko gooien en een nieuw zaadje, waar hopelijk een gezond plantje uitkomt, zaaien.
Of je gaat er mee door. Zal wel altijd achter blijven en niet goed ontwikkelen.
Ik zou er gewoon mee door gaan, tenzij je de ruimte ergens anders voor nodig hebt. Gewoon kijken hoe de groei verder zal verlopen en wie weet..
Anderen zien er mooi uit!
Bladprobleem! Ik ben gedeeltelijk kleurenblind en ben dus zeer slecht met kleuren maar de nieuwe blaadjes zien er vrij donker uit en de nerven zeer licht van kleur. Dit bij de twee "goede" plantjes. De derde is een vogel voor de kat vrees ik. Over de pH of EC waarde weet ik helaas niets omdat ik (nog) geen pH meter heb. Heeft er iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Die eerste foto heeft een bizar verschijnsel. Ik denk dat je last hebt van hotspots. Dat wilt zeggen dat het door reflectie, of iets anders, ergens licht gebundeld wordt en veel te heftig is voor de plant.
Even 'n paar cm verplaatsen en kijken of het doorzet, of mee verplaatst, dan kun je dingen gaan uitsluiten. Ik zie niet direct een gigantisch probleem, maar wel iets om even een weekje in de gaten te houden.
Update:
Dat debieltje ga ik straks de composthoop op gooien.
Verder heb ik een van de twee goede plantjes in volle grond geplant, gewoon voor de ervaring en om eens te kunnen vergelijken met de andere die in de serre blijft. Deze in volle grond heeft dan ook een shock te verduren gekregen, waarvan hij min of meer hersteld is.
Ook zijn ze in bloei gekomen, en voor zover ik kan zien zijn het vrouwtjes. Toch eventjes bevestigen?
De buitenplant: IMG_20150601_123549777.jpgIMG_20150601_123557159.jpgIMG_20150601_123611129.jpg
Dit is een voeding voor bloeiende planten met NPK 4-5-6 (meer details zie link)
Ik dacht aangezien de bloeivoeding van wietplanten ook iets meer fosforen kalium dan stikstof bevat, misschien is dit wel goed.
Comment