Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 maal Jack Herer Automatic (Kas)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 3 maal Jack Herer Automatic (Kas)

Kan je zeker gebruiken maar zuur dan wel je water af, anders nemen je planten de voeding toch niet goed op.
    Nog slecht nieuws voor je: in de week deze soort nog tegengekomen op seedfinder en dit soortje krijgt er een belachelijk lage score.
    Ook had je ze beter onmiddellijk in de volle grond geplant, autoflowers houden niet zo van overplanten.

Comment

Probleem: bladluizen!
      Vanavond eventjes bestrijden met iets dat ik nog staan heb.

Comment

Het lookwater werkt met mate, volgens mij herhaal ik het niet vaak genoeg. Misschien uit vrees voor toprot... Ondanks de verminkte bladen ziet ze er min of meer okee uit.

Met de plant in volle grond gaat het goed.

Comment

Update:

De potplant: 1.jpg2.jpg3.jpg

Ik vind dat de grootste top van de plant in volle grond er nogal raar uitziet, iemand die misschien denkt aan schimmel?

d.jpgd (2).jpg

Tot slot heb ik vanwege de naderende oogst ook nog een droogdoos gemaakt. Deze bestaat uit een 120mm pc fan voor de invoer van lucht onderaan, en eenzelfde pc fan aan de andere kant bovenaan voor de uitblaas van lucht.

v (2).jpgv.jpg

Opmerkingen en/of tips hoor ik graag!

Groetjes,

Itsme5285

Comment

Hallo forumvrienden,

Ik vertrek overmorgen voor een week op vakantie. Nu is het bovenste deel, namelijk de toppen die het meeste zon hebben gekregen, klaar om te oogsten. Het onderste deel van mijn plant is daarentegen nog niet rijp. Kan ik de stam van mijn plant halverwege doorknippen en de bovenste toppen oogsten? Om vervolgens de resterende toppen nog een weekje te laten staan en deze pas later te oogsten?

Groetjes

Itsme5285

Comment

Misschien dat iemand die je planten water geeft, de tuin sproeit of de kat verzorgt over een paar dagen de plant onderaan bij de steel wil afknippen en ondersteboven aan een draadje donker wil weghangen? Ik neem dan aan dat je iemand hebt geregeld die je planten water geeft; want zonder water redden ze het geen week met dit weer.

Foto 5 van 7 zou schimmel kunnen zijn. Even met een vergrootglas checken, bruine top aan de binnenkant, beginnende witte pluis? Als je water geeft, sproei je dan over de hele plant of alleen onderaan bij de steel? Trouwens als je 3 planten gelijktijdig zijn ontkiemt, lijkt het me sterk dat er al 1 klaar is. Eerste post met ontkiemen was op 17 april, toen ben ik ook begonnen met autoflowers buiten. Ik zie hier wel topontwikkeling maar alles wat ik nu al knip kan ik weggooien. Duurt nog weken.

Goed idee trouwens zo`n droogbox. Moet ik ook nog mee aan de slag. Heb je de fans gewoon achter een oude pc-voeding hangen?
              Autoflowers 2016

Comment

Ik sproei niet de gehele plant, maar de plant die misschien schimmel heeft, staat buiten en aan het weer kan ik niets doen he
                Zien deze toppen er niet goed uit? De witte haren zijn helemaal donker geworden.

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Iemand die aan de hand van de foto's kan zeggen of ze goed is?

DSCN1949.jpgfoto.jpgfoto2.jpg

Comment

Eerste foto lijkt oke, tweede zou ik voor de zekerheid extra checken op rot.

Die erg kleine witte stengeltjes (trichomes) die bepalen of je wel of niet kunt gaan oogsten. Oftewel, loep of microscoop erbij en checken

Autoflowers 2016

Comment

jouw tweede foto, die hoofdtop zit vol met toprot... al dat paars/bruine.

ik zou zeggen, deze oogsten en redden wat er te redden valt, en weghouden van je andere planten
                    >>> LR2 mini-kweekje<<<

Comment

Methos, ben je zeker? Ondertussen ziet ze er al beter uit hoor!
                      En ze zal in ieder geval de andere plant niet besmetten, ze staan ver genoeg!

Comment

neem eens wat closeups van die plant en als je het aanraakt, verpulvert het?
                        >>> LR2 mini-kweekje<<<

Comment

Close-up zal niet meer voor vandaag zijn en neen, ik had ook gelezen dat bij toprot de blaadjes makkelijk loskomen, heb dat toen eventjes gecheckt en da is niet het geval.

Comment

Ze zien er bizar uit...

Graag commentaren!

DSCN1962.jpgDSCN1963.jpg

Groetjes,

Itsme5285
                            Last edited by itsme5285; 13 July 2015, 13:15. Reden: Typfout :p

Comment

Hallo,

check dit verslag eens van Methos, vanaf post #43. Flintstoned zei later in het verslag:

Foxtails of dubbelbloei zie je vooral binnen gebeuren. Binnen nemen de lichturen en de gemiddelde dag/nacht temperatuur niet af maar blijven we in een gelijkblijvend klimaat op 12/12 draaien in de bloei.

Buiten worden de dagen alweer korter en richting de herfst neemt de gem. dag/nacht temp ook al erg af daarnaast verschuift het lichtspectrum buiten in de herfst meer naar het rode. Dit zijn allemaal signalen voor de plant om af te bloeien. Bij een erg vroege start buiten zie je overigens wel vaker dubbelbloei.

Binnen ervaart de plant dit niet en als ze in week 6 bloei (voor een indica) nog voldoende gezond blad heeft, een niet verzoute pot en in goede conditie is, dan maakt ze dubbelbloei aan. Nieuwe bloei-internodes op de oude bloei. Dit geeft dan de torentjes of ook wel foxtales genoemt. De plant voelt zich goed en de herfst is nog laang niet in zicht de lichturen zijn immers nog steeds 12/12 en aan de tmp en lv veranderd ook weinig, dan maar dooibloeien "denkt"ze.

Nu is dubbelbloei erg verradelijk omdat het lijkt of de bud hierdoor aanzienlijk meer wordt en je dus meer zou kunnen oogsten. Echter de eerste bloei raakt overrijp (zwarte trichoomkopjess) terwijl de hars van de bubbelbloei pas net gevormd is en dus clear zal zijn. De overrijpe eerste bloei zal snel gaan rotten (droge budrot) en de dubbelbloei krijg je nooit meer rijp.

Dus je beoordeeld het oogstmoment naar aanleiding van de trichomen van je eerste bloei en je kijkt niet naar de dubbelbloei. Zie de dubbelbloei maar als een compliment van de plant want je hield haar kern gezond tot ver in de bloei. Gewoon mee knippen die dubbelbloei en dan heb je zo af en toe eens een heel high torentje tussen de buds zitten.

Het flink strekken van de bloei-internodes bij temperaturen boven de 28 staat eigenlijk los van het dubbelbloeien en heeft enkel met de hoge temperatuur te maken.
                              Het lijkt mij op eenzelfde verschijnsel. Als het zo is, niet echt een probleem blijkbaar.

Groet!
                              Balkon-kweek 2015

Comment

Potplant volledig geoogst!

Verstuurd vanaf mijn X9006 met Tapatalk

Comment

Bezig...
                                X