Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

WP_20150423_001.jpg

Vier van de vijf zijn inmiddels boven de grond gekomen. Alleen een TW laat zich nog niet zien. De andere TW is zich al redelijk aan het strekken, die zet ik morgen over in een plastic bekertje en poot ik wat dieper.
    Autoflowers 2016

Comment

Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

gefeliciteerd met de kleintjes veel succes!!
      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Dag Luhoe,

ben benieuwd naar je kweek, er zitten veel soorten tussen die ik ook wilde gaan grootbrengen, maar moest kiezen . Heb me geabonneerd!

Zijn die potjes trouwens niet te ondiep? Die TW heeft al een flinke penwortel lijkt me.

Succes
        Balkon-kweek 2015

Comment

Goed nieuws, proficiat! Let wel op dat ze nu veel te nat staan. Dat kan rotting veroorzaken aan de wortel. Even geen water geven of zsm overpotten in een droger bakkie.

@PPMbuzi: ik kan geen reden bedenken. Vermiculiet kan prima in de tuin. Een veel voorkomend probleem is echter dat mensen het verwarren met perliet (die witte korrels). Perliet vergaat niet. Echter, als je twintig jaar lang vermiculiet in je tuin blijft gooien, krijg je vroeg of laat een grote hoeveelheid metalen in de grond. Dat kan wel problemen opleveren.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ze stonden inderdaad redelijk vochtig, het zijn hele kleine ontkiembakjes, puur alleen om te ontkiemen. Zodra er groen zichtbaar is moeten ze eigenlijk meteen verpot worden. Vandaag heb ik er drie verpot naar plastic wegwerpbekertjes. Het zijn wel weer strekkers geworden heb geen mogelijk om ze onder lamplicht te zetten. De strekkers zijn wat dieper in de bekers gezet maar hoeven niet ondersteund te worden. Heb ze nu in de vensterbank staan waar ze het maximale licht krijgen wat ik ze kan geven. Als de regenperiode over een week (hopelijk) is afgelopen zet ik ze in de definitieve emmers en gaan ze de kas in.
            Autoflowers 2016

Comment

WP_20150504_007.jpg

Strekkers redelijk diep in de potten gezet met wat ondersteuning. Dit ging mooi met stro. Laagje stro, laagje potgrond laagje stro enz enz. Bedankt voor de tip LR2. De Powerplant ain`t got the power(yet). Ik heb met het verpotten de wortel heel licht iets beschadigd, maar hij ziet er al stukken levendiger uit dan een paar dagen terug, had `m eigenlijk al afgeschreven. Binnenkort nog een soort scherm van horrengaas maken om alle insecten, pollen en zaadjes een beetje buiten de bak te houden.

WP_20150504_011.jpg WP_20150504_014.jpg
              Heb de 2 fannetjes inmiddels ook binnen, ja ze werken echt nog even kijken hoe ik ze in de bak ga klemmen (klembevestiging), maar dat gaat wel lukken.
              Autoflowers 2016

Comment

Pollen gaat het niet tegenhouden helaas. Een polletje is ongeveer een halve bacterie qua formaat. Dan zit je op micrometers. Dat is bijna 100 keer kleiner dan de porien in je koffiefilter
                Luizen komen er ook doorheen.. Misschien helpt het tegen sprinkhanen en grotere beestjes. Maar eigenlijk hoef je je alleen voor de vogels zorgen te maken. De rest van de insecten wordt bestreden door haar natuurlijke roofdieren, tenzij die roofdieren te groot zijn om door dat horregaas te kunnen (lieveheersbeestjes bijvoorbeeld). Horregaas neemt ook veel licht weg. Een beetje kippengaas zou echt moeten volstaan denk ik.

Goed dat je die pp niet weggedaan hebt. Ze hebben ook nog tot minstens augustus (eerder september) te gaan voordat de bloei erin slaat. Dus voldoende tijd om flinke bomen te worden! Zonder voorzichtig te zijn, durf ik best wel te opperen dat die de 2 meter halen.

Wel nog een tip: doe je potten tot de rand vol. Hoe eerder je dat doet, hoe makkelijker er wortels uit die stukjes stam schieten die de grond bevolken. Dat is alleenmaar voordeel. En dan waaien ze ook minder snel om natuurlijk.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                  Pollen gaat het niet tegenhouden helaas. Een polletje is ongeveer een halve bacterie qua formaat. Dan zit je op micrometers. Dat is bijna 100 keer kleiner dan de porien in je koffiefilter
                  Luizen komen er ook doorheen.. Misschien helpt het tegen sprinkhanen en grotere beestjes. Maar eigenlijk hoef je je alleen voor de vogels zorgen te maken. De rest van de insecten wordt bestreden door haar natuurlijke roofdieren, tenzij die roofdieren te groot zijn om door dat horregaas te kunnen (lieveheersbeestjes bijvoorbeeld). Horregaas neemt ook veel licht weg. Een beetje kippengaas zou echt moeten volstaan denk ik.
                  Dan laat ik het gaas helemaal weg, vogels heb ik er vorig jaar geen last van gehad. `t Ging mij vooral om de "biologische rommel" die de wind naar binnen blaast, maar niet alles is rommel natuurlijk, zoals inderdaad lieveheersbeestjes zijn van harte welkom

Goed dat je die pp niet weggedaan hebt. Ze hebben ook nog tot minstens augustus (eerder september) te gaan voordat de bloei erin slaat. Dus voldoende tijd om flinke bomen te worden! Zonder voorzichtig te zijn, durf ik best wel te opperen dat die de 2 meter halen.
                  Ik hoop het toch niet. Alles is autoflower, en vorig jaar bleef alles precies binnen de bak, en dat is zo`n 80cm. Zit niet echt te wachten op 2m hoge planten op het dak

Wel nog een tip: doe je potten tot de rand vol. Hoe eerder je dat doet, hoe makkelijker er wortels uit die stukjes stam schieten die de grond bevolken. Dat is alleenmaar voordeel. En dan waaien ze ook minder snel om natuurlijk.
                  Ga ik doen. Je bedoelt dan dat uit het onderste gedeelte van de stam dat in contact komt de aarde, zijwortels schieten?
                  Autoflowers 2016

Comment

Oh shit ja, autoflowers. Hahaha! Die gaat dan wat kleiner blijven ja. Ik had er effe overheen gekeken.

En ja, dat stamgedeelte klopt. Vaak zie je bij hele oude stammen van die witte puntjes zitten. Die kunnen wortels worden als de plant omvalt, of er een zandverschuiving is ofzo. Maar bij jonge stammen gaat het wortels vormen makkelijker omdat de bast nog zacht is. Die pluizige haartjes die erop zitten, dat kunnen dan worteltjes worden.
                    Nog een voordeel: de potrand kan geen schaduw meer veroorzaken, en dat scheelt weer wat strek. Ook zal de grond nog wel wat inzakken uiteindelijk, dus dan heb je dat al voor een deel kunnen counteren. Reken alsnog op 2-3 cm inzakken per autoflower ronde hoor.

Comment

Drie van de vijf heb ik per ongeluk weer redelijk laten strekken dus wat extra wortelvorming is ook voor de stevigheid wel welkom. Ik zal morgen wat aarde bijvullen, dan is dat stro ook wat bedekt. Het ziet er nu wel uit als boer`nwiet
                      Autoflowers 2016

Comment

WP_20150508_004.jpg

laagje potgrond bijgedaan; ze staan nu redelijk stevig. Die PP doet nog niet echt veel, er zit nog wel leven in dus ik wacht rustig af wat het wordt. Ik geeft nog niet bijzonder veel water, laatste keer was 3 dagen terug, ik zag de grond wat droger was geworden. Potgrond die ik er nu bovenop heb gedaan was redelijk vochtig dus vandaag niks meer. Afgelopen jaren heb ik waarschijnlijk toch wel teveel water gegeven, wat dan weer extra kans geeft op rot, schimmels etc.
                        Autoflowers 2016

Comment

Zou geen stokjes neerzetten, plant moet zichzelf omhoog kunnen houden.

Comment

Ik haal ze er morgen af. Ze zaten er aan omdat ik drie plantjes na het ontkiemen redelijk heb laten strekken. Heb ze wat dieper gezet, en daarna er ook een extra laag potgrond bovenop gedaan.
                            Autoflowers 2016

Comment

Zit nog 1 TW aan de stok als de stengel iets dikker is mag ie er af. Ze zijn de laatste dagen goed gegroeid, zelfs de PP is een paar millimeter gegroeid. Komt traag op gang maar misschien wordt dat toch nog wat. De beide TW`s hebben een rare bladgroei aan 1 paar bladeren. Heeft dat te maken met een gebrek aan iets, of misschien een resultaat van de stok die er naast stond/staat? Nog bedankt LR2 voor de stro-tip, tot nu toe er tevreden over, grond blijft mooi fluffy en houdt vocht toch goed vast waardoor ik de planten maar eens in de 3 dagen water geef.

WP_20150513_005.jpg
                              Autoflowers 2016

Comment

Uiteindelijk toch de laatste stok maar weggehaald. Plantje was een beetje "lui" aan het groeien, hij zal nu weer op z`n eigen stengel moeten leren staan. Heb nog een paar foto`s gemaakt van de bladproblemen, vreemde is dat dit alleen bij de TW`s speelt. De JH en de NL hebben nergens last van.

Overzicht, met een 1 manke TW.

WP_20150514_007.jpg

Rare gedraaide onderste set bladeren bij de TW`s

WP_20150514_004.jpg WP_20150514_006.jpg

Hopelijk herkend iemand dit, ben benieuwd naar de oorzaak.
                                Autoflowers 2016

Comment

Bezig...
                                X