Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

Oorspronkelijk geplaatst door Hypnotized View Post
    Gaat dat niet veel te warm worden?
    Vandaar die fans 2 voeren er koele lucht aan en 2 blazen warme lucht weer naar buiten. Morgen ga ik het trouwens zien, >30 graden, vrachten zon, ik ben benieuwd

Oorspronkelijk geplaatst door Hypnotized View Post
    Ziet er wel heel mooi uit
    Dank je wel
    Last edited by luhoe; 30 June 2015, 23:29.
    Autoflowers 2016

Comment

Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

Succes, ik voorspel dat je de klep er beter af kunt laten, iig goed in de gaten houden met de lomende hitte. Mooie uitbreiding, die versteviging in de hoekjes onthoudt ik. Groet
      Balkon-kweek 2015

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PPMbuzi View Post
        Succes, ik voorspel dat je de klep er beter af kunt laten, iig goed in de gaten houden met de lomende hitte. Mooie uitbreiding, die versteviging in de hoekjes onthoudt ik. Groet
        Heb vandaag even gechecked hoe het gaat; in de bak is het ondanks dat het buiten warmer dan 30 graden is, een stuk koeler. Er staat een redelijke bries, maar dat is ook weer afhankelijk van de zon natuurlijk. Op dit moment staan de planten vrolijk een klein beetje te swingen in bak. Ze zien er gezonder uit dan ooit. Heb een videootje gemaakt, komt er aan

Die kleine plankjes in de hoeken leek me wel de beste manier, als je er schroeven in gaat boren dan splijten die balkjes meteen. Die plankjes geven voldoende stevigheid, en als het folie er op zit trekt dat alles mooi strak zodat er een beetje spanning op staat wat alles stevig houdt. Moet alleen nog even kijken hoe ik de opbouw op de rest van de bak ga bevestigen. Als het nu gaat stormen dan kan ik het bovenstuk bij de buren uit de tuin gaan vissen

Heb een videootje gemaakt, komt er aan
        Daar is ie al

Sorry voor de verticale video. Ik haat die dingen ook, maar tijden het filmen niet bij stilgestaan
        Last edited by luhoe; 1 July 2015, 16:51.
        Autoflowers 2016

Comment

Comment

Kan ook nog, maar dan missen de plantjes weer zonlicht, en daar kunnen ze niet genoeg van hebben Gelukkig lijkt het vooralsnog prima te gaan.
            Autoflowers 2016

Comment

Dat is koeler dan op mijn balkon waar het 35 graden is geweest vandaag. Ben echt verbaasd dat het er koeler is, maar mooi dat je het in de gaten hebt gehouden en dat het werkt!
              Balkon-kweek 2015

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PPMbuzi View Post
                Dat is koeler dan op mijn balkon waar het 35 graden is geweest vandaag. Ben echt verbaasd dat het er koeler is, maar mooi dat je het in de gaten hebt gehouden en dat het werkt!
                Veel zal het ook niet schelen hoor het is overal erg warm, ook wel in de bak, maar omdat er lucht aan- en afgevoerd wordt, kan de stijgende warme lucht, zich niet ophopen onder de deksel. Ik heb nog wel ergens een thermometer liggen om er in te hangen; ben eigenlijk ook wel benieuwd. Over een uurtje ff checken Buiten 37 in de schaduw

WP_20150702_001[1].jpg

Even gemeten, en PPMbuzi, je had gelijk. Het scheelt helemaal niks. Toen de planten 2 weken terug knock-out gingen was het lang niet zo warm als nu, en toch staan ze nu gewoon gezond, helemaal groen een beetje in het briesje te swingen. Blijkbaar is een beetje een fris windje belangrijker dan temperatuur.
                Last edited by luhoe; 2 July 2015, 19:37.
                Autoflowers 2016

Comment

Zelfde als bij ons dus, als we maar genoeg drinken.
                  Balkon-kweek 2015

Comment

Je kas ziet er super uit, mooi gedaan! Heb je nu ook minder last van ongedierte nu het zo lekker waait?
                    Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                    Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheGreennoob View Post
                      Je kas ziet er super uit, mooi gedaan! Heb je nu ook minder last van ongedierte nu het zo lekker waait?
                      Mijn oogsten gingen vorige jaren allemaal gedeeltelijk kapot in de laatste fase door overmatige regen, beestjes, schimmel etc. Ik durf nog niet te zeggen dat dit nu alles oplost want de laatste fase is nog niet echt begonnen. Wel heb ik het idee dat het allemaal een beetje verband met elkaar houdt. Veel vocht geeft schimmel. Geen luchtverplaatsing zorgt dat het vocht niet weg kan. Dan krijg je zwakke planten, en beestjes slaan snel hun slag.

Ik heb net even de bak gechecked, 35 graden in de bak (!) maar de planten lijken het prima te vinden. Gisteravond flink water gegeven, maar de bovenlaag in de potten is nu gewoon droog dus het water verdampt en kan afgevoerd worden. De planten probeer ik zo weinig mogelijk aan te raken om geen schimmels en andere ongein over te brengen. Wat beestjes betreft; ik heb nog niks gezien, in de bovenste helft staat een bries die de planten een beetje laat swingen, ik denk dat beestjes het niet tof vinden om in de wind te zitten op een blaadje of stengel die overdag niet stil hangt. Die bries zorgt er ook voor dat de planten vol in de zon kunnen staan met bijna 40 graden zolang er `s avond maar water wordt gegeven. Wat trouwens ook helpt is de planten hoger neerzetten. Ik heb ze op een plat dak staan en dat is toch een meter of 3 a 4 boven de grond, daar zitten, en komen minder beestjes. Vlinders misschien maar een rupsenprobleem is te verhelpen, luizen zijn een stuk lastiger. Planten op de grond of in de grond komen meer in contact met beestjes.

Tot nu toe heb ik voorzichtige hoop dat het dit jaar wel eens echt goed zou kunnen gaan, maar het wie weet komt er in de laatste week wel een tornado of een sprinkhanenzwerm voorbij. Pas als je de toppen gedroogd en al op een weegschaaltje heb liggen weet je of het goed gegaan is

-edit
                      Kleine foto-update

WP_20150704_010.jpgWP_20150704_001.jpgWP_20150704_012.jpgWP_20150704_008.jpgWP_20150704_009.jpgWP_20150704_006.jpg

WP_20150704_013.jpgWP_20150704_018.jpgWP_20150704_014.jpgWP_20150704_015.jpgWP_20150704_017.jpg

De widows maken beide al een flinke langgerekte hoofdbud aan(1). De NL maakt veel dunne sprietblaadjes in de hoofdtop(9,10) Widow (4,5) Jack (7) Overzicht (2)

Volgende keer probeer ik wat betere foto`s van de powerplant te maken. Omdat ie iets achterloopt en nog niet veel toppen aanmaakt gaat ie een beetje verscholen tussen de rest.

WP_20150704_003.jpg

Dit is de oorspronkelijke hoofdtop van de Jack Herer(helaas niet erg scherp), omdat ie eerder al geknakt is hangt ie wat lager aan de zijkant en heeft een andere tak de functie van hoogste top op zich genomen.

Oudere foto is wat scherper

WP_20150630_022.jpg

Die oude hoofdtop maakt dus over de hele lengte topjes aan, en de nieuwe zijtak die tot hoofdtop is gepromoveerd doet hetzelfde in de hoogte
                      Last edited by luhoe; 4 July 2015, 21:42.
                      Autoflowers 2016

Comment

Heb even gekeken wat nou precies de powerplant was
                        Gevonden
                        WP_20150706_001.jpgWP_20150706_002.jpg

Dacht dat het de NL was, dan is dit de NL

WP_20150706_003.jpg

En alle toppen op deze foto zijn allemaal van de auto JackHerer.
                        WP_20150706_008.jpg

Omdat ie dus geknakt is ze flink de breedte in gegaan, en dit wordt voor een auto , denk ik best wel een dikke dame. De widows gaan ook als een trein maar de jack is wel een beetje favoriet geworden
                        Ik zie trouwens een paar gele puntjes aan een aantal bladeren, net iets teveel water? Ze hebben tijdens de hitte `s avonds een flinke slok gehad.

-edit Heb even rondgekeken in het bladproblemen topic
                        Die gele puntjes komen waarschijnlijk door overvoeding. Nou heb ik net voordat ik het las weer voeding gegeven 4ml green sensation en 20ml terra bloom opgelost in 5L regenwater. Afgelopen 2 weken langzaam opgevoerd. Gewoon niks aan doen, en voorlopig alleen water? Ik geef normaal 1 keer voeding per week en afhankelijk van het weer om de dag 5L regenwater verdeeld over 5 planten. Ik las ergens iets over "350ml voor een volwassen reguliere plant is genoeg". Geef ik te veel water? Planten zitten in 12L potten in potgrond, gemengd met een beetje stro.

Ook kwam ik 2 kleine blaadjes tegen met beide een wit streepje (sorry had telefoon niet bij me om foto te maken.) Meeldauw, zeker in de beginfase poets je er zo af. Het was een klein blaadje dus ik heb `m er afgehaald en geprobeerd het witte er af te poetsen met de vinger en later met een beetje water. Dit had geen enkel effect. Het zat echt in het blad. (Pfeww) Het lijkt sprekend op een foto met een blad met "zuigplekken" die ik in het "bladproblementopic" zag staan. In zit zo weinig mogelijk aan de planten om niks over te brengen, maar heb ook geen beestjes gezien. Hopelijk is het er maar eentje en is ie inmiddels de bak weer uitgewaaid
                        Last edited by luhoe; 6 July 2015, 21:52.
                        Autoflowers 2016

Comment

Vette boompies Luhoe!
                          Ik had afgelopen week ook ineens wat gele puntjes aan t blad, maar het trekt al weer weg.
                          Bij mij denk ik iets te nat met teveel hitte, struggle voor de wortels. Ik heb ze afgelopen 3 dagen geen water meer gegeven om ze wat op te laten drogen, blad staat nog strak en de puntjes lijken weg te trekken. Het fijne van die Smartpots waar ik ze in heb is dat je gewoon aan de pot kan voelen hoe droog ze staan. Maar jij geeft natuurlijk voeding dus misschien iets te gortig geweest ja. Meeldauw heb ik zelf geen ervaring mee aangezien dit mijn eerste echte kweek is, maar ik zou het er toch niet afpoetsen. Kans lijkt mij groot dat je het via de lucht verspreidt zonder dat je het ziet, I don't know!

All the best vent!

Comment

Dank je Ik ga minder water geven, hoop die gele puntjes zo weg te krijgen. Die smartpots zie ik vaker, lijken mij zulke slappe zakken maar kan er helemaal naast zitten hoor, heb er geen ervaring mee; misschien volgend jaar bij 1 plant proberen. En dat poetsen doe ik niet bij de planten , was een klein blaadje, die er afgehaald en gauw de klep weer dicht en een paar meter verderop even poetsen. Ik ben helaas wel bekend met meeldauw, elk jaar is het in meer of mindere mate wel weer raak. In de eerste fase poets je het er zo af en denk je dat het weg is. Maar dan komt het in het kwadraat terug. Gelukkig was dit niet afpoetsbaar en zat het in het blaadje. Geen meeldauw, dacht al, niet nu al!

Maar de planten gaan wel op een waterdieet, risico verkleinen
                            Autoflowers 2016

Comment

Vandaag waren er wat mensen voor wat onderhoud aan het huis; planten uit het zicht! Alles uit de bak en verplaatsen maar.. mooi moment om voor het terugzetten wat foto`s te maken. Keer wat anders dan de gebruikelijke oerwoudfoto`s

Vergeelde bladeren komen door bijna catastrofale droogte een paar weken terug, toen nog geen luchtcirculatie. Nu wel , geen problemen meer

De TurboWidows, van de tweede zijn de onderste zijtakken een beetje geknakt ik zag het pas toen de plant uit de bak was. Na foto`s nemen een touwtje omheen gedaan om de boel beetje bij elkaar te houden. Zitten wel gewoon toppen en blad aan. Zal gelukkig wel sap doorheen kunnen.

1 WP_20150708_001.jpgWP_20150708_003.jpg 2 WP_20150708_004.jpgWP_20150708_005.jpg

De PowerPlant, dit was een beetje de achterblijver, loopt nog steeds iets achter maar gaat nu prima.
                              WP_20150708_012.jpgWP_20150708_013.jpgWP_20150708_014.jpg

De NorthernLight

WP_20150708_019.jpgWP_20150708_018.jpgWP_20150708_017.jpgWP_20150708_020.jpg

En mijn favoriet, de JackHerer, geknakte hoofdtop, die is de zijkant opgegaan en de een andere tak is een beetje de hoofdtop geworden.

WP_20150708_010.jpgWP_20150708_008.jpgWP_20150708_006.jpgWP_20150708_011.jpg

En alles weer teruggezet
                              WP_20150708_022.jpg
                              Autoflowers 2016

Comment

Northern light ziet er net zoals bij mij eruit. Onderaan hangen de bladeren iets en bovenaan staan ze rechtop.
                                Die jack groeit mooi in de breedte. Ziet er goed uit allemaal!
                                Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                                Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

Comment

Bezig...
                                X