Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

Vandaag een paar bladeren met problemen tegengekomen.

WP_20150711_002.jpg

Witte plekje was er niet af te vegen, zit echt in het blad. Hele blad ziet er ook slecht uit.

Achterkant

WP_20150711_003.jpg

Rups zelf ook gespot en verwijderd.

WP_20150711_004.jpg

Geheel

WP_20150711_019.jpg

TW

WP_20150711_016.jpg

Jack

WP_20150711_005.jpg

Alleen regenwater gegeven. Kan het kwaad om tegen een uur of 8 `s avonds water te geven? Er is dan nog zon waardoor het water een beetje kan verdampen en afgevoerd kan worden. En die twee probleembladeren er gewoon aan laten zitten?
    Autoflowers 2016

Comment

Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

Gelukkig meer zon aan het eind van de week. Van de 4 fans draaien er maar 2 omdat het buiten zo grijs is

Zelfde blad als in vorige post. Blaadjes bij de toppen zijn donkerder groen dan de grote zijbladeren. Te weinig voeding? Plant gaat eindfase in en alle voedingsstoffen naar de toppen?
      WP_20150714_007.jpg

Grote bladeren worden langzaam aan iets minder, gelukkig geen schimmel of rot tot nu toe.
      WP_20150714_008.jpg

Vanaf de bovenkant

WP_20150714_009.jpg
      Turbo Widows
      WP_20150714_006.jpgWP_20150714_005.jpgWP_20150714_002.jpg

Rode steeltjesprobleem steekt weer de kop op
      WP_20150714_003.jpg
      Jack
      WP_20150714_004.jpg
      Bovenkant
      WP_20150714_001.jpg

De rood wordende stengels en lichtgroene bladeren zou een NPK probleem zijn. Ik kan helaas geen PH meten van de grond. Ik heb een terrabloombox:

Plagron Terra Bloom (1 litre) - All you need during bloom cycle
      Plagron Terra Grow (100ml) - All you need during the growing cycle
      Plagron Roots (100ml) - Stimulates root growth and boosts resistance
      Plagron Enzymes (100ml) - Accelerates nutrient absorption and reduces the risk of disease
      Plagron Green sensation (100ml) - Powerful bloom stimulant

Wat kan ik het beste per 5L water nu toevoegen? Als ik water geef dan verdeel ik 5L regenwater over de 5 planten. Ik heb vrij weinig gevoed tot nu toe omdat ik bij AF`s altijd bang ben voor overvoeden.
      Autoflowers 2016

Comment

Hey zoek je op google het plagron kweek schematje op daar staan de verhoudingen goed op ik volg ook het schema van canna en dat werkt prima ik heb die rode steeltjes ook tijdje geleden beetje gehad dat zie ik nu niet meer goed dat ik weet dat dat op probleem wijst.
        Over blad problemen kan ik je spijtig genoeg niet echt helpen ben ook nog maar 4 jaar bezig met mij hobby dit jaar gaat het mij het best
        Greets
        buitenkweek 2015

Comment

Jo ik heb het schema terra en hou me er vooral qua mengverhouding aan, ik meng iets minder sterk en ik geef minder vaak voeding, omdat het autoflowers zijn en geen reguliere planten onder lampen. Helaas toch wat rode stengels, ik haal morgenavond de planten even uit de bak om de bak te verplaatsen en dan kan ik goed zien welke planten er last van hebben, ik heb het idee dat het vooral de widows zijn. Mooi trouwens dat het bij jou dit jaar goed gaat, ik keek even op je topic, en dat zijn echt hele flinke en mooie struiken inmiddels, wordt een hoop knipwerk straks
          Autoflowers 2016

Comment

Hey
            Ja dat knip werk zal ik wel en kameraad voor laten mee helpen anders zal ik er lang aan bezig zijn jou planten zien er ook mooi uit denk volgend jaar ook eens paar autoflowers te zetten hoop dat mijn geen 2.5 meter worden anders zal ik er nog iets moeten op vinden xp
            Greets
            buitenkweek 2015

Comment

Shit, helaas bingo, einde van de kweek komt in zicht en het lijkt alsnog mis te gaan.

Witte beestjes op widows

WP_20150715_028.jpgWP_20150715_030.jpg

Rot in de JackHerer in 2 kleine topjes, meteen topjes verwijderd

WP_20150715_035.jpg

Shit shit shit, en zo lang hoefden ze niet meer. Jack er uit gehaald en in de tuin gezet. Rode stengels zaten alleen op de Widows trouwens.

Paar foto`s rechtstreeks onder een TL-lamp door een loep genomen, betere foto`s krijg ik niet uit m`n budget-telefoon
              Iemand die het beestje herkend? Dit is er 1 , z`n tientallen broertjes bevolken m`n widows maar ze zitten sporadisch ook al op de jack.
              WP_20150715_062.1.jpg

Nog niet echt milky volgensmij

WP_20150715_081.jpg
              WP_20150715_072.jpgWP_20150715_070.jpgWP_20150715_075.jpgWP_20150715_074.jpgWP_20150715_080.jpgWP_20150715_077.jpg

Update

Even rondgekeken en blijkt witte luis te zijn, stonden tomaten en peperplantjes in de buurt, die zijn wel schoon trouwens. Alle 5 planten behandeld met mengsel van water, spiritus en natuurlijke groene zeep. Morgen spoel ik de planten helemaal af met water en spoel ik flink veel water door de potten. Ze zullen een flinke optater gekregen hebben door dit mengsel, maar het is niet anders. Vanaf nu haal ik ook vaker de planten uit de bak om te checken op de rot, vooral de Jack waar ik 2 kleine rotplekjes in 2 topjes vond.

Kan iemand trouwens inschatten aan de hand van de foto`s hierboven hoe lang de JH nog moet? De widows lopen ongeveer een week voor op de Jack.

Update

Ah man vandaag in het zonnetje eens goed de planten bekeken. Hoofdtop uit 1 widow geknipt, duidelijk rot. Andere planten lijken tot nu toe schoon. Wat me ook opvalt is dat de JH ineens al die witte haartjes, niet de trichomes, maar die dikkere die je duidelijk ziet zitten, oranje heeft laten kleuren. Teken dat ie echt de eindfase in is toch? Hopelijk kan ik de planten zonder al te veel schade verder laten afbloeien. Gelukkig ook nog wat positiefs te melden, geen een luis te bekennen, helemaal niks, ook geen ander ongedierte dus hopelijk is de behandeling gister afdoende geweest.

Deze is van de rotte top van de widow, waarschijnlijk net niet genoeg vergroot om te zien of dit clear of milky is?
              tri.jpg

update

Nog steeds geen luizen of andere beestjes gezien, de JH laat ik naast de bak staan, te breed geworden, en zo krijgt de rest een beetje licht, lucht en ruimte. Gelukkig ook geen nieuwe rotplekjes gespot.
              Last edited by luhoe; 18 July 2015, 16:00.
              Autoflowers 2016

Comment

Dagelijkse check gedaan en 2 topjes met rot verwijderd. Een van een widow en de ander van de jack. Ik weet dat je rot niet moet roken/dampen dus ik heb het vrij riant er uitgeknipt. De vorige keer dat ik er toppen uitknipte heb ik ze weggegooid omdat de trichromes nog helemaal helder waren. Deze keer heb ik dat niet gedaan omdat ik dacht toch wel redelijk wat milky te zien, ben geen expert en m`n zakmicroscoopje is besteld maar is nog onderweg. Dus dan maar wat foto`s met de loep voor de telefoon Kan nog ergens een dooie bladluis tussen zitten maar weet niet hoe ik die er uit krijg zonder de toppen te beschadigen; voorzichtig in water spoelen en daarna meteen te drogen hangen?

WP_20150720_003.jpg

WP_20150720_014.jpgWP_20150720_007.jpgWP_20150720_006.jpgWP_20150720_015.jpgWP_20150720_016.jpgWP_20150720_018.jpgWP_20150720_020.jpgWP_20150720_021.jpg

Droogbox moet ik nog even voor naar de Action, deze topjes gaat in een weckpot met een bodem rijst en dan donker weggezet.
                Autoflowers 2016

Comment

Hey luhoe, ik heb je bericht niet meegekregen afgelopen dagen. Jammer van de rot!

Sowieso proberen te drogen inderdaad, dat is een kleine moeite na wat je al gedaan hebt en wie weet smaakt het best. Kan niet echt zien hoe de trichomes zijn, want onscherp lijken ze al snel milky.

Droogse!
                  Balkon-kweek 2015

Comment

Balen van de plekjes rot maar dat heb je niet in de hand. Succes met het drogen luhoe!
                    Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                    Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheGreennoob View Post
                      Balen van de plekjes rot maar dat heb je niet in de hand. Succes met het drogen luhoe!
                      Thanks, zijn maar een paar kleine topjes, het echte knipwerk verwacht ik over een week of twee. Morgen zou m`n microscoop (en bong) ook bezorgd moeten worden, dan kan ik eens echt goed gaan kijken hoe ver ze zijn. Loep was 6X vergroting die microscoop 60X , hopelijk krijg ik het ook voor mekaar om een paar foto`s door dat ding te nemen.

Oorspronkelijk geplaatst door PPMbuzi View Post
                      Hey luhoe, ik heb je bericht niet meegekregen afgelopen dagen. Jammer van de rot!

Sowieso proberen te drogen inderdaad, dat is een kleine moeite na wat je al gedaan hebt en wie weet smaakt het best. Kan niet echt zien hoe de trichomes zijn, want onscherp lijken ze al snel milky.

Droogse!
                      Ja helaas niet echt best te zien, als ik zelf door de loep kijk, schat ik het op 20% milky 80% clear. Op de foto`s ziet het er beter uit En rot is vervelend ja, elk jaar ontkom ik er niet aan. Dit jaar wilde ik eens rotvrij en beestjesvrij kweken, vandaar die bak/fans etc. maar helaas. Luizenplaag gehad, en dat lijkt helemaal opgelost en nu rot. Maar tot nu toe valt het mee. Vorige jaren was het heftiger, en nu heeft niet elke plant er last van. Gister voor de laatste keer voeding gegeven en heb geen rot kunnen vinden. De JackHerer staat nu permanent buiten de bak om wat ruimte te geven aan de rest. Beetje sneaky naast de tomaten gezet zodat ie niet teveel aandacht trekt.

Baggerslechte foto want het was al donker

WP_20150721_014.jpg
                      Last edited by luhoe; 22 July 2015, 14:09.
                      Autoflowers 2016

Comment

Het spreekt mijn onderbuik gevoel toch tegen om een kas in te zetten tegen rot. De door de zon veroorzaakte temperatuurverschillen in de kas, van de kas en van de planten zorgen voor afwisselend condensatie en verdamping. Op een half bewolkte dag is het de hele dag disco en de kas zorgt toch voor enige vertraging van de vocht/lucht-afvoer lijkt me.

Een stukje Kasklimaat uitleg.

Aan de andere kant moeten de planten er maar tegen kunnen en zo niet kun je andere soorten vinden die wel blij zijn met je kas.

Groet!
                        Balkon-kweek 2015

Comment

Daarom ging het vorig jaar ook redelijk mis. Ik had de condensdruppels onderaan de deksel hangen en binnenin was het bloedje heet, en die arme planten maar zweten Daarom zitten er nu vier fans in, waarvan er 2 aanvoeren en 2 afvoeren zolang het licht is (zonnepaneel). Ik geef aan het begin van de avond water als het nog licht is zodat water wat niet opgenomen wordt kan verdampen en worden afgevoerd. Heb een thermometer in de bak en het scheelt meestal niks met buiten, de luchtstroom is redelijk constant en ik geef niet veel water, geen emmers zoals vorig jaar. Meestal een liter in de 2 a 3 dagen per plant. In theorie zou het prima moeten kunnen, maarja praktijk.. Ander punt is dat ik mijn planten daar wil hebben staan waar ze de meeste zonne-uren krijgen. En dat is op het dak/balkon. Dan zijn ze redelijk zichtbaar voor iedereen die langs het huis loopt, en nu is er alleen een groene bak te zien, met een hoop sierplanten sla, tomaten en peperplanten er omheen.

En mocht het helemaal misgaan dan wordt het een peperplantbak of een overwinterbak voor zomerplanten, en ga ik iets nieuws bedenken en in elkaar knutselen, `t is ook een beetje de lol om iets te maken dat werkt, het knutselen en proberen om het kweken heen is ook een beetje een kleine hobby
                          Last edited by luhoe; 22 July 2015, 15:43.
                          Autoflowers 2016

Comment

Het meeste had ik nog wel van je onthouden, maar wist het niet van je vorige kas, de nieuwe bak is dus beter. Vervolgens gewoon ondervinden welke soorten bij jou situatie passen.
                            Balkon-kweek 2015

Comment

WP_20150723_007.jpgWP_20150723_014.jpgWP_20150723_019.jpgWP_20150723_020.jpgWP_20150723_023.jpg

Zelfde JH topje als laatst. 50%milky 49% clear 1% amber. Klopt het dat als er een paar amber worden dat ze dat dan met een groepje doen? stuk of 10 bij mekaar zag ik gedeeltelijk amber, de rest nog niet.
                              Net even met de scope boven de JHplant gehangen. Meeste was nu wel milky hier en daar amber en 15~20%clear. Nog even wachten? Moet eigenlijk nog een week water spoelen, volgensmij is dat onbewust redelijk aardig getimed?

Update

Heb de JH ivm het weer even binnen gezet, kon ik meteen de trichomes eens goed checken. Nu zijn ze 95% milky 4% clear en heel af en toe eentje die amber aan het worden is. Laatste voeding 4 dagen terug. Aankomende week donderdag/vrijdag de schaar er in? De grote groene bladeren zijn inmiddels allemaal verdort, alleen rond de toppen is het nog groen.

WP_20150725_009.jpg
                              Last edited by luhoe; 25 July 2015, 15:41.
                              Autoflowers 2016

Comment

ziet er goed uit luhoe !!!!!!
                                Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Bezig...
                                X