Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tjaap's zalige zelfbloeiers anno 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Tjaap's zalige zelfbloeiers anno 2015

Korting op 420shop
    Tjaap loopt even naar buiten voor een bak koffie en een peuk, het ochtendzonnetje schijnt al lekker in zijn achtertuintje.
    Een grote grijns verschijnt op zijn gelaat wanneer hij het goedkope foliekasje openritst..

Hallo allemaal!
    Hier een verslagje van mijn tweede kweekprobeersel, vorig jaar had ik drie EasyBuds van RQS, die niet al te groot zijn geworden helaas, ik begon toen pas half juni en het weer was niet al te best daarna.
    Dit jaar wat meer spreiding toegepast, op hoop van zegen.

Ik heb zo'n goedkoop flutfoliekasje gekocht om het seizoen wat eerder te beginnen, ook handig voor mijn aarbeienplantjes... het idee is dat ik over een maandje of wat de plantjes buiten laat en het kasje niet meer nodig heb.
    Hoewel ik overweeg het kasje nog te gebruiken als bescherming tegen regen, later tijdens de bloei. Op warme dagen, als de temperatuur oploopt boven 17 graden(zoals vorige week een paar daagjes) laat ik het kasje aan de voorzijde open, anders wordt het wel heul erg warm.

Afgelopen 5 april stak ik drie zaadje, twee in potjes in de potgrond, eentje in de volle grond onder het foliekasje.
    Geen gedoe met voorkiemen enzo, dat is allemaal haastige spoed... (jaja, cliche ik weet het)Nee, zonder gekheid ik dacht ik probeer het eens, heb zaadjes voldoende.
    Eenmaal Easy Bud van RQS in potgrond in het potje
    Eenmaal Royal Bluematic van RQS in potgrond in het potje
    Eenmaal Bubble Kush Automatic in de volle grond, ook van RQS.

13 April
    Haha, daar zijn de Royal Bluematic en Easy Bud al boven in het potje!
    De Blauwtomaat (suffe bijnaam voor de Royal Bluematic) heeft nog wel een hoedje van potgrond op. Zal ik haar helpen..

Nee, ze zet het zelf maar af denkt Tjaap dan, en neemt een slok van alweer een vers gezet bakkie.
    Tjaap schiet ondertussen wat plaatjes, laat een geeuw ontsnappen en rekt zich daarna overdreven uit, waarna een kauw in de dakgoot hevig kabaal begint te maken.

RoyalBluematic.jpg
    De Blauwtomaat:p
    EasyBud.jpg
    De Easy Bud
    BubbleKush.jpg
    En tot slot de Bubble Kush Automatic, jaaa die knuisten zijn van mij, moest wat om mijn smartphone heenvouwen wegens overbelichting door de ochtendzon.

Afijn, binnenkort volgt een update.
    Tjaap gaat nog een bakkie zetten en ff van de zon en zijn tuintje genieten.

Re: Tjaap's zalige zelfbloeiers anno 2015

Klinkt naar een leuk kweekverslag Tjaap, ik schuif aan
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Leuke schrijfstijl men stoeltje staat!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

Heb je die zaadjes gewoon meteen buiten in de grond gedaan?

Wil dat eigenlijk ook doen maar maakte me wat zorgen om de temp snachts, heb ook foliekasje.

Dus dat werkt gewoon goed?

Ik volg ook

Comment

Ben jouw kweekje ook aan het volgen hoor Hypnotized...alleen daar nog niet op gereageerd..
          Tjaap voelt zich een heel klein beetje schuldig nu. :p
          Vorig jaar heb ik wel voorkiemd, en dat werkte ook goed. Maar nu ging het prima zo, hoewel ik er rekening mee hield dat het lang zou duren en niet alles zou uitkomen. Het weer zat erg mee de afgelopen tijd denk ik.
          Eentje ging inderdaad zo buiten in de volle grond onder het kasje(Bubble Kush), en de andere twee in potjes in potgrond op een etage bovenin het kasje.

Bedankt voor de leuke reacties!!

Comment

Haha dat geeft niet hoor, vind het al leuk als je volgt ;D

Denk dat ik ze dan gewoon in mn potten in het kasje laat ontkiemen.

Comment

Goed bezig Tjaap
              Wel interessant om te zien of de Bubble Kush de 140cm gaat halen in de volle grond.
              Veel succes!

Comment

Leuk geschreven! Ik spiek zo nu en dan mee. Veel plezier dit jaar!
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Leuk verslag om te lezen Succes!
                  Autoflowers 2016

Comment

Update

Tjaap kijkt dagelijks even bij zijn kweekprobeerseltjes in de achtertuin, zo nu en dan zelfs meermaal daags..
                    Goedkeurend, althans tot nu toe, knikt hij dan naar ieder plantje, nadat ze ok zijn bevonden en vrij van beestjes..
                    Verder doet hij er nu weinig aan, behalve wat bewateren en wat ijdel en voorbarig hopen op een goede zomer met enkele mooie topjes.

19 April
                    Behoorlijk fris deze zondagmorgen, even snel gluren door de folie..ziet er goed uit, en hop weer naar binnen.
                    Later, in de middag is het heerlijk zonnig en ruim 19 graden in de achtertuin, snel het kasje opengeritst dus.
                    Ze staan er mooi bij!
                    Tjaap gaat even onkruid wieden en het terras vegen, zweet daarbij als een otter in de middagzon dus laat zich daarna op een tuinstoel zakken met wat te drinken.
                    Aan het begin van de avond staat het kasje nog half in de zon, helaas heeft de Bubble Kush dan schaduw, maar als ze groter wordt niet meer hoop ik. Ze heeft nog ongeveer 60 cm te gaan om avondzon mee te pakken. :p De andere twee in de potjes op de etage wel lekker de gehele dag in het zonnetje, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.
                    's Avonds sjokt Tjaap weer naar buiten om de boel te bewateren. Hij pakt de gieter, die zich al de gehele dag gevuld met kraanwater in zijn schuur bevindt en geeft dan al het spul in de kas een goede slok.
                    Hmm, toch maar eens een regenton gaan installeren, wie weet krijg ik nog eens inspiratie binnenkort.

20 April
                    Uhoh, vanmorgen vergeten het flutfoliekasje open te ritsen en het is warm vandaag! Kommer en kwel! De blaadjes staan omhoog van doffe ellende aan het eind van de middag. Behalve de Bubble Kush in de volle grond overigens, die heeft nergens last van, zo lijkt het althans. Ander spul in het kasje had het ook zichtbaar warm.
                    Uurtje luchten en dan rits ik 'em weer dicht. In het late avondzonnetje nog eens door de folie gespiekt en alles zag er weer goed uit, blaadjes weer normaal.

21 April
                    Kasje staat heel de dag open vandaag, direct zonlicht voor iedereen. Bij thuiskomst zie ik een aardbei in verre staat van verbranding of iets..vreemd, de anderen zien er prima uit en zijn nog wat vochtig zelfs.
                    Zeker vergeten te bewateren eergisteren met mijn suffe kop.
                    Tjaap krabbelt op zijn achterhoofd, haalt dan zijn schouders op en schiet wat plaatjes.

EasyBud2.jpg
                    De EasyBud
                    RoyalBluematic2.jpg
                    De Blauwtomaat
                    BubbleKush2.jpg
                    De Bubble Kush

Comment

Het kan erg hard gaan met het zonnetje, zeker in een dichte kas.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ja. Dat heeft die aardbei gemerkt idd. Nu ja, nog een paar weekjes. Dan berg ik het kasje op en mag alles gewoon buiten in de volle grond.

Comment

Gewoon het kasje open ritsen maar niet oprollen, gewoon laten hangen.
                          Zo houd ik t bij mij op 25 graden en komt er goed frisse lucht bij

Comment

Ah, dat kan ook nog natuurlijk..ga ik de eerstvolgende warme dag (vrijdag, denk ik)ook zo proberen.
                            [emoji41]

Comment

leuk tjaap ik ga je volgen

Comment

Bezig...
                              X