Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Mini-update 23 april
Begin van de avond even wezen koekeloeren...niets bijzonders te melden..
op dan die 'verbrande' aardbei na, die herstelt zich prima en maakt reeds nieuwe scheuten aan.
Nog even volhouden dan mag ook jij naar buiten..
24 april
Kasje opgelaten, folie gewoon laten hangen, wel vastgezet met touwtje, want het wappert wel erg in de wind hier. Werkt prima inderdaad!
In het late avondzonnetje plantjes even gesproeid met de vernevelaar, die net als de gieter gevuld is met kraanwater wat al een daagje in de schuur staat.
25 april
Huuuu..'t lijkt wel herfst. Grauw en regenachtig, snel even door de folie gegluurd, staan er prima bij, als later het zonnetje nu en dan doorbreekt gaan de ritsjes nog een uurtje of wat open.
Morgen zal ik nog wat plaatjes schieten.
26 april Het is nog steeds een grauwe boel als Tjaap naar buiten loopt..brrr..de koffie staat binnen te prutten, die gaat niet mee naar buiten ditmaal.
Tjaap kiekt zijn plantjes nog even...
Tjaap waggelt dan weer vlug naar binnen om van een vers gezet bakkie te gaan genieten.
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Overigens zit ik in dubio, of ik de Easy Bud en de Royal Bluematic nog tussentijds zal overpotten. Ik wil ze na ijsheiligen in de volle grond zetten, het spul is echter zo snel opgekomen dat ik bang ben dat de potjes wat aan de kleine kant zijn..met een week of twee. Ik had namelijk gerekend op een week of twee, drie voordat de plantjes zouden bovenkomen, maar ze waren er al met een weekje. Ik neig ernaar om ze liever niet tussentijds nog te verpotten, vooralsnog komen er ook geen wortels onderuit of iets..even aankijken nog, denk ik..suggesties zijn altijd welkom!
@Hypnotized..I stand corrected...de EasyBud heeft wel degelijk last van beginnende mosvorming zie ik.
Ging vanmiddag terug om te kijken, de Bluematic heeft geen last, maar staat ook erg nat.
Jammer dat de vooruitzichten voor komende week zo slecht zijn, lage temperaturen.
Hopelijk breekt nu en dan de zon wel door die grijze lucht, zodat het kasje wat kan opwarmen. Zal niet al te best groeien van de week denk ik.
Tjaap poetst zijn glazen bol even op en zet hem dan weer terug in de kast.
Allereerst alle volgers en reageerders hartelijk dank!
dringt zijn neusgaten binnen als hij het kasje openritst. Tjaap's zintuigen worden even geprikkeld op deze vroege morgen, en niet alleen door dat bakkie koffie dus.
Dan plotsklaps hoort hij iets vlak achter zich. Pok. Pok. Tjaap kijkt verbaasd om...ah natuurlijk, weer twee gratis walnoten..
Die vermaledijde kauwen gebruiken Tjaaps terrasje als notenkraker, herrieschoppers!
Tjaap heft zijn gebalde vuist in de lucht richting de oproerkraaiers, de kat van de buurvrouw zit hem daarbij wazig aan te kijken vanaf de schutting verderop.
Hallo allemaal!
Hier weer een kleine update.
De Royal Kush Automatic in de volle grond blijft wat achter en ziet eruit als een debieltje..:p maar das de jongste van de drie ook en wat minder lang direct zonlicht dan de andere twee bovenin het kasje...de blauwtomaat groeit het beste tot nu toe.
De twee in potjes, die erg nat stonden, zijn nog steeds erg vochtig, maar al stukken minder, ik heb geen water meer bijgegeven en denk/hoop dat het vanzelf wel bijtrekt, en zo niet dan pech gehad.
Ik heb er wat moestuingrond opgegooid, want de potgrond was erg aan het inklinken.
Tjaap kan bijna niet wachten om nog meer te gaan zaaien, maar dwingt zichzelftot enige discipline..nu ja soort van..hij kon het toch niet laten nog een soortje bij te bestellen..daarover later meer.
Van de week heb ik nogmaals de plekjes in de volle grond, waar straks de Blauwtomaat en Easy Bud in gaan, wat omgespit en ook daar een beetje moestuingrond van het tuincentrum bijgevoegd, dat had ik toch nog staan.
Na tweemaal steken met de spade had Tjaap reeds vijf wormen gehalveerd, en zo toch weer eens wat gedaan voor zijn plantjes. Tjaap doet doorgaans namelijk niets anders dan wachten en soms (wat teveel) bewateren, verder groeien die dingen toch wel vanzelf, het blijft onkruid natuurlijk. Hij schiet weer eens wat plaatjesen gaat nog even in het zonnetje zitten.
Bevrijdingsdag, in de vroege morgen rommelt Tjaap wat in de kelder. Hij opent een doosje en houdt een zakje voor zijn neus. BK RQS staat er met grote hanepoten opgekalkt.
Hij haalt er een zaadje ui en loopt dan met zijn eigenwijze kop de tuin, propt vervolgens het zaadje in de grond onder zijn flutfoliekasje.
Daarna loopt hij weer naar de kelder, vouwt het doosje dicht en opent een ander doosje ernaast op de plank. En weer een zakje, ditmaal een nieuwe, van papier. Dutch Passion: AutoFrisian Dew Vervolgens herhaalt zich hetzelfde ritueel in de tuin. En dan de gieter er nog even rap over.
Heb alvast gezaaid, wilde eigenlijk wachten tot na ijsheiligen, maar realiseerde me ineens dat we ook nog richting de zon gaan later dit seizoen. Nu heb ik nog wat meer speling, zodat als het allemaal lukt er hier ook gewoon iemand thuis is als ze afbloeien. Dat is toch wel fijn dacht ik.
Geen update zonder foto's van de bestaande plantjes natuurlijk, heb die in potjes even de schuur ingesleept om een goede foto te kunnen maken met dat heerlijke Hollandse weer.
IMG_20150506_173829.jpgIMG_20150506_173925.jpg
Bubble Kush in de volle grond, ligt wat zand wat ik kwijt moest her en der, ook hier dus. Zand gooi ik altijd gewoon verspreid door de tuin als ik het kwijt moet, je kunt er niet gauw genoeg van door je grond hebben als je net als ik op vruchtbare, maar baggervette klei zit. sorry voor de onscherpe foto trouwens...het waaaaait hee!
EasyBud5.jpgEasyBud6.jpg
De EasyBud, hoewel de geur van alledrie natuurlijk nog erg mild is, ruikt deze momenteel veruit het sterkst van de drie.
Btw dit is wellicht voorbloei. Bevestiging of tegenspraak is altijd welkom. IMG_20150511_183026.jpgIMG_20150511_182851.jpg
sorry hoor die tweede is weer wat wazig, zou aan een betere cam moeten eigenlijk. Of vastere hand eerlijk gezegd
Verder heb ik de EasyBud in de volle grond gezet . De wortels kwamen al onderaan de pot en ik wilde haar de ruimte geven, ze worden met een paar daagjes te groot om vrij naast elkaar te staan in het kasje. Beide plantjes hebben na het overplanten erg slap gehangen, maar zijn nu alweer aardig bijgetrokken. IMG_20150511_183136.jpg
Het kasje zal ik over een paar weken verplaatsen, aangezien daar natuurlijk al twee Bubble Kush en een AutoFrisian Dew in (de volle grond eronder) staan. En deze er zeker niet in blijven passen, althans hoop ik dan maar.
“Heeft ie het nu over staan?” Hoort Tjaap de oplettende lezer denken. Hij grijnst breeduit en knikt daarbij overdreven bevestigend.
De zaadjes die ik 5 mei even vlug in de grond heb gepropt zijn al uitgegroeid tot plantjes zag ik vanmorgen.
IMG_20150511_183554.jpgIMG_20150511_183612.jpgIMG_20150511_183328.jpg
Bubble Kush jonkie-AutoFrisian Dew-Bubble Kush, deze blijft behoorlijk achter in groei als je het vergelijkt met de EasyBud & Bluematic. Denk dat die andere twee in potjes erboven toch teveel licht wegnamen eigenlijk, maar goed straks mag alles zich zonder kasje zien te redden, op de bluematic na dan.
Thanks! Komt vast ook goed bij jou, zal je wel gaan zien straks. Ik heb eigenlijk al spijt dat ik geen grotere kas heb gehaald, misschien volgend jaar. Of toch al straks voor het najaar..^^
Comment