Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buiten weer herbegonnen met Auto's en Frisian

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Buiten weer herbegonnen met Auto's en Frisian

Ja, nou, tot nu toe is het allemaal heel leuk. Kijk. ik ben een her-beginner en nieuw in de wereld van autoflowers:

A Mazar: veel plant, enthousiasme, 25 maart gekiemd; geen (voor-) bloei;
    A BlueBerry: Ook veel plant, maar vooral: voor-bloei wordt bloei. Plant meurt als een ongeaircondintionneerde coffeshop tijdens een hittegolf. Veel witte haartjes. Midden Mei!
    A Polar Light 3: bijna 1 meter hoog. Gaat maar door. Voorbloeiend.

Dus: AutoMazar (de mijne) duurt sowieso langer dan de andere twee. ABB is begonnen aan haar bloei. APL3 flirt daarmee en voorbloeit!

De twee Ducks doen het aardig. Veel slakken, toch, ondanks dat bandje.

Voor-groeiend in de vensterbank : een Dwarf en een Dance World (CBD variant). Allebei gekiemd. Strekkend.
    Last edited by Cheezemaster; 12 May 2015, 00:35.

Comment

Ey wat leuk een kiwi , welke soort heb jij? Jenny?
      En bloeit ze al.
      sigpic it is just a flower

Comment

Zo'n koperen draadje werkt ook vaak niet tegen slakken.
        Die kleine witte slakjes kunnen ook onder de grond, die hoeven er niet overheen.

Denk niet dat ze over 6 weekjes al klaar zijn, ik ben benieuwd.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Over de Kiwi: ik weet niet welke soort het is; die stond al in de tuin toen we het huis kochten. Daar is vorig jaar 42 kilo (!) Kiwi vanaf gekomen die de horeca in mijn omgeving dankbaar in ontvangst heeft genomen. Dit jaar heb ik hem tot de helft teruggesnoeid (als je een Kiwi laat gaan loopt dat totaal uit de hand) - en hij/ zij is nu aan het teruggroeien. Nog geen bloesem gezien, maar de hele tuin is dit jaar wat later.

Comment

In het kader van 'recht zo die gaat: Mazar: geen spoortje van voorbloei, terwijl de rest toch al bezig is.

ABB: oordeelt u zelf. Ik vind 't mooi hoe 't gaat:
            IMG_4755.jpg
            De PL3 ondertussen toont haar sativa-genen en gaat voor een hoogspringersfiguur - in elk geval: een boel plant!
            IMG_4757.jpg

De gestagneerde PL3 heb ik uit mijn lijden verlost en de nek omgedraaid; daar was nooit een echte wortel gemaakt zag ik. Requiem:

Een Polar Light 3 wou niet groeien
            En zo mijn tijdplanning dus verknoeien
            Ik ging haar te lijf
            Nu zijn er weer vijf
            En daarmee ontloop ik de boeien.
            Last edited by Cheezemaster; 14 May 2015, 01:37.

Comment

En het is nog niet eens december ! grin.gif
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Plaatjes zeggen meer dan woorden. Allereerst het zeer goede nieuws. In weerwil van het rukvoorjaar staat de ABB erbij alsof er niets aan de hand is. Fris, fruitig en in de vroege bloei:

20150520-IMG_0155.jpg
                  Met duidelijk zichtbare Leuke Haartjes en zo:
                  20150520-IMG_0156.jpg20150520-IMG_0157.jpg
                  Dan de sneue Mazar, die ik "The Claw" heb her-doopt. Ze staat iets minder te stressen, maar goed is het nog zeker niet. Wel wordt er voorzichtig een beginnetje gemaakt met bloei"
                  20150520-IMG_0159.jpg20150520-IMG_0160.jpg
                  De Frisian Ducks. Het blijven rare planten. Eentje in de smartpot (die gaat harder) en eentje in de volle grond naast de Wild Dagga:
                  20150520-IMG_0158.jpg20150520-IMG_0161.jpg20150520-IMG_0162.jpg20150520-IMG_0163.jpg

Als afsluiter een close-up van het kleuterklasje met trichoompjes op de AutoBlueBerry. Die overigens een beetje paars begint te worden, maar ja: 's nachts is het vaak 5 graden en dat is behoorlijk fris...:
                  20150520-IMG_0167.jpg
                  Last edited by Cheezemaster; 20 May 2015, 15:49.

Comment

Balkon-kweek 2015

Comment

Comment

Last edited by Cheezemaster; 27 May 2015, 00:58.

Comment

Foto-update!

De dames hebben het gemengd naar hun zin. t Was natuurlijk ook een ruk-voorjaar. De komende twee warmere dagen zullen ze wel stevig gaan meuren, want dat doen ze nu al met een beetje zon erop. Ik denk dat ik - vooralsnog - geluk heb gehad met de zeer zonnige aprilmaand en de beschutte plek waarop ik ze kon zetten: beschut, buiten en in de zon. Nachtvorst meegemaakt, alles. Goed.

De drie potten van de damesclub, bijeen. Links de geredde A Mazar: wel bloeihaartjes, nog geen plakkerigheid. In het midden de ABB; mooi paars aan het worden, goed plakkerig en ruikt, inderdaad, een beetje naar Bosfruit! En naar wiet overigens, vooral dat. Ze is compact en maakt een mooie centrale cola aan. Rechts de Polar Light die twee keer zo lang is als de rest. Sativa he?

20150603-IMG_0257.jpg
                          Hieronder de Duck in de volle grond - moeilijk te zien. Daarnaast de ander in de pot/zak.
                          20150603-IMG_0265.jpg20150603-IMG_0266.jpg
                          Topjes: PL3 (lichtgroen), ABB (paars), AM (donkergroen)
                          20150603-IMG_0264.jpg20150603-IMG_0260.jpg20150603-IMG_0262.jpg

De planten: AM, ABB (close-up) en ABB en PL3
                          20150603-IMG_0261.jpg20150603-IMG_0260-2.jpg20150603-IMG_0259.jpg20150603-IMG_0258.jpg

Zoals je ziet: recht zo die gaat. Op dit moment is de Mazar, hoewel ze achterloopt op de rest, zich bewonderenswaardig aan het herstellen en begint de ABB te "Clawen". Maar die is met een week of twee wel klaar, dus ach. Nou hopen op geen toprot. Het wordt langzaam gezellig. Begin juni!
                          Attached Files
                          Last edited by Cheezemaster; 3 June 2015, 14:20.

Comment

De wederwaardigheden van de buitenkweker met 0 kennis, een boel bravoure en optimisme. Alle planten hebben nu wel iets gehad; de een (AutoMazar) had teveel N, de ander (PolarLight3) leidt nu aan acute tekorten (maar is redelijk op stoom kwa bloei) en de derde (ABB) lijkt zo'n beetje oogstrijp te zijn.

Wat zou ik anders gedaan hebben? Wel, sowieso NOOIT meer op kokospotgrond met 6 maanden voeding kweken. Dat gaat gewoon mis en ik vermoed dat dat komt door teveel Ph-waardeschommelingen.

De zieke maar vet bloeiende PL3 krijgt niet alleen Bloeivoeding, maar ik vond nog een zakje IJzechelaat en volgens mijn buurman (die verkoopt professionele meststoffen) zou daarmee het probleem redelijk bestreden moeten kunnen worden - of op zijn minst gestopt. De Polar Light:

20150614-IMG_0369.jpg20150614-IMG_0370.jpg

De Blueberry en de Mazar, gebroederlijk bijeen op het keukendak:

20150614-IMG_0371.jpg

De BlueBerry; stinkt als een echte wietplant, kleeft enorm. Hoe lang nog?:
                            20150614-IMG_0372.jpg20150614-IMG_0373.jpg

En de hetrstelde eerder opgegeven AutoMazar, die nu toch (ondanks de mineervlieg) een indrukwekkende Cola begint te bouwen - maar nog weinig kristallen, dus die heeft nog wel even nodig:

20150614-IMG_0374.jpg20150614-IMG_0375.jpg20150614-IMG_0377.jpg

Kortom: hopen dat de tekorten, beestjes en schommelingen in PH toch nog een leuke oogst opleveren, zo vroeg in het jaar. Ik denk dat ik over een week of 1-2 de eerste plant omleg.
                            Last edited by Cheezemaster; 14 June 2015, 15:15.

Comment

Geoogst!
                              IMG_4879.jpg

De AutoBlueberry was 60% amber. Die top is eraf. De hele Polar Light (de langste) had extreem fluffy toppen. Maar - dat las ik her en der - verkijk je niet op de fulffyness maar kijk trichomen. En dat deed ik. Conclusie: De PL3 is integraal omgelegd zojuist en hangt te drogen. 't Is niet veel, 't is een beginner geweest, 't was Cocos (NOOIT DOEN) maar 't was ook een mooi, evenwel gebrekkig plantje geworden. Plakkerig en geurig. Snif. MijN mooie PL3 kerstboompje, op de Langste Dag om...

20150621-IMG_0379.jpg

De opbrengst is matig te noemen in gewicht. Maar ik reken niet ik gewicht maar in effect want hobbyist. Dus netjes drogen en netjes curen en dan m'n vrienden uitnodigen.

De Mazar was nog Clear met sporen van Milky en ik heb haar net nog een keer gevoed. De helft van de Blueberry mag nog even aandikken maar ik denk niet dat dat nog veel oplevert. Evenwel: Op de Langste Dag: Oogst!

Les geleerd: denk niet dat fluffy toppen magisch ineens heel dik worden. They won't. Maar houd de trichomen in de gaten en improviseer een loupe of vergrootglas of iets om te zien wat de status is! Had ik dat niet gedaan waren we over the top gegaan.

Gezaaid: eind maart. Geoogst: Eind juni. Opbrengst? Mwah. Leuk? Nou en of.

//Meteen een Candy Cush Express in de propagator gezet heeft //

Smoke report volgt uiteraard. Van de ABB en de PL3 liggen topjes "op" de TNeonarmatuur te sneldrogen.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Zojuist vanaf de warme Tneonkap geplukt en knetterend (met een luis hier & daar) gerookt: de PL3. Man. Wat een heerlijke Hazy high zeg. Helder. Energiek. Eerste indruk hoor, maar: 't doet 't! Wakker, alert, helder, geest op vol vermogen. Een 'schone' geest die zuiver voelt. Niet moe of slaperig maar heel alert. Wat ga ik s doen vanavond? Geur aan mijn vingers: Grapefruit. Echt. ERG LEKKER. Ongedroogd en ongecured...

Leuk!

Schuur waar t spul droogt meurt nu al vreselijk. Dat wordt nog lachen en is iets, om je als groeier mee bezig te houden: waar droog ik? Kan dat? In de schuur nu vele touwtjes: de ABB main cola apart, in een andere hoek de PL# stash en alvast een stukje gereserveerd voor de Mazar. Die er nog steeds zin in heeft en aandikt.

++

Addendum en vraag aan de Oudste Meubels hier: ik ga door. Heb twee Frisian Ducks staan, een zielige Dance World (verbrand als baby), een NYDiesel Auto (huismerk) en een tweede Royal Dwarf (de eerste doet het bij-zon-der goed voor een zolderraam in Gouda). Zal ik een nieuw report beginnen als alles van de Autoflowers om is? t Zijn toch andere planten met andere wederwaardigheden...Graag uw inzichten en vragen. Ik doe ook maar wat.

+++

Twwede addendum: kreeg net een update van mijn "baby's" die ik heb voorgegroeid en die in een Asieltuin staan - tegen een zuidmuur, met hun voeten 30 cm boven het slootniveau er vlak naast: teeeerlng wat gaan die goed zeg! Een NLAuto van 1,10 hoog, boordevol toppen; een CandyKush Express in volle groei, 1.00 m hoog, prachtige plant. Dus ook de asielzoekers doen het prima!

Dus de weggegeven plantjes doen het her & der prima!
                              Last edited by Cheezemaster; 22 June 2015, 00:55.

Comment

Voortgang op mijn monologue interieure:

De AF's

Leve de Mazar! De plant die The Claw had. De Plant Die Leed. De Plant die ik afgeschreven had.

De Polar Light heb ik te vroeg en te fluffy moeten omleggen maar was gewoon aan het einde van zijn cyclus. Les: Autoflowers in april naar buiten werkt (bij deze dan) alleen met een goed warm voorjaar. Dat hebben we niet gehad.

De Blueberry is half geoogst en de andere helft dikt iets aan in de pot, spoelend, maar niet veel meer: morgen gaat de andere helft om. Net overigens de droogste stukjes oogst van vorige week geprobeerd en ik moet zeggen: ik ben Luis
                                De Photo's

Mijn Dance World heeft een genetische afwijking: die maakt 8 en 9 vingerige blaadjes met een uitgestrekte middelvinger (lachen) en waarvan ik snel wat foto's post. Wie een genetische Freak Show wil zien; komt dat zien. Ik heb haar verbrand in haar jeugd en volgens mij is ze daardoor mismaakt. Maar ze Vegged uitmuntend dus wie klaagt.

De Friese Dames gaan gewoon prima, de Airpotvariant is zelfs een schoolvoorbeeld mooigroeiende plant. De Vastegronddame is helemaal wakker en blij en daarvan verwacht ik nog wel wat. Met hun zielige aaneengegroeide horrelvoeten.

Overige fun

Comment

Bezig...
                                X