Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik heb bladluizen teruggevonden op beide planten, vooral aan de onderkant. Heb een mengsel van heermoes aftreksel en look onder de meeste bladeren gespoten. Hopelijk helpt het, ik hou het nauwlettend in het oog!
Mooie budshots hoor:p
Een paar luizen erop is toch niet zo'n ramp, doe ik trouwens meestal water met ui als het erg wordt, is gelukkig voor mijn wietplantjes niet nodig.
Bijkomend voordeel is dat niet alleen beestjes, maar mensen ook graag uit de buurt blijven van die uienlucht.
Probleem met bladluizen in de toppen is dat hun uitwerpselen toprot veroorzaken. Ik had dat vorig jaars eens met tabak aftreksel gedaan, maar ik had ergens gelezen dat dit ook ziektes kan veroorzaken?
Klopt. In tabak zit TMV, een besmettelijk virus waar ook Cannabis erg vatbaar voor is. (een stukje op zamnesia & wikipedia)
In zo'n afgesloten ruimte zijn lieveheersbeestjes(+larven) een goeie oplossing tegen luizen.
Of buiten zetten.
Buiten fladderen hun natuurlijke hongerige vijanden.
Dat wist ik niet van de tabak. Goed dat jullie dat vermelden! Ik doe het al jaren maar nooit veel want heb er niet veel problemen mee. Rabarber alleen schijnt ook goed te zijn weet niet of dit erg is voor de plant
Comment