Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Balkon kweek 2015 - start met 2x WW-auto van RQS in pot

Haha, bedankt QnQ, prachtige link! Favoriete kleuren combinatie ook nog is.

Test in bericht bij copy/paste werkt prima.
    Balkon-kweek 2015

Maar test in handtekening copy/paste, werkt niet.

Ook suggestie van jou niet Vaag figuur heb ".." op meerdere plekken geprobeerd.

(ik werk met chrome browser en heb alleen de opties 'plakken' en 'plakken als tekst zonder opmaak', natuurlijk 'plakken' gekozen)

EN TOEN ZAG IK HET VOLGENDE:

Signature Permissions

BB Code Toegestaan Nee
    HTML Toegestaan Nee
    Smilies Toegestaan Ja
    Can Upload Images for Signature Ja
    Can Upload Animated GIF for Signature Nee

Balkon-kweek 2015

Comment

Dan heb je nog niet voldoende rechten misschien.
      Je bent hier vanaf februari lid, maar pas 14 berichten, daar zal het wel aan liggen vermoed ik.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik lul niet zo veel, zal wel even duren dus, maar zodra t kan, heb ik een mooie link. Bedankt QnQ
        Balkon-kweek 2015

Comment

Aangezien de hardheid, zuurgraad en geleidbaarheid van mijn leidingwater toch een rol speelt bij deze kweek, ben ik aan de hand van QnQ's tip toch even gaan kijken naar de levering ervan.

Dat is nog niet zo makkelijk!

Waterhardheid op mijn postcode: http://www.vitens.nl/overvitens/wate...thardheid.aspx Onderaan de pagina wordt echter vermeld dat de werkelijke waarden kunnen verschillen, mede omdat mijn woonplaats van verschillende waterpompstations zijn leidingwater ontvangt.

Vervolg zoektocht: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...92291466,d.d2s (PAS OP download pdf)

Dat is erg jammer, want er zijn toch mooie tabellen beschikbaar per station. Een voorbeeld:

http://www.vitens.nl/overvitens/wate...foortseweg.pdf (PAS OP download pdf)

Wat nu: in de eerste link zie ik gelijke waarden voor hardheid binnen mijn wijk en andere wijken in de gemeente wijken hier soms wel meerdere graden vanaf, dus ik vermoed dat Vitens het aantal pompstations wel kan reduceren als ik ze bel.

Wie weet ga ik dat binnenkort eens doen.

Groet!
          Balkon-kweek 2015

Comment

UPDATE

Woensdag 05 mei - door de harde wind toch wat regenwater ontvangen op het overdekte balkon.

20150505_WW1_WW2_.JPG

.....................vergeten................ 20150505_WW2_.jpg
            ..................WW#1............................ ..............WW#2.......................

Vrijdag 08 mei - In andere kweekverslagen ook van die stijve blaadjes gezien, WW#2 heeft ook minder ontwikkelde bladsteeltjes, alsof ie zich schrap zet om verder uit de lobblaadjes te groeien .
            20150508_WW1_.jpg20150508_WW2_.jpg
            .................WW#1 ......................................WW#2........ .................

Ik vind het niet erg snel gaan en ik kan me voorstellen dat de temperatuur meespeelt. De plantjes moeten het van de ochtend zon hebben (tot 14:00) en dan is het nog vrij koud. WW#2 heb ik een zwarte sok gegeven (oud tshirt), zodat deze sneller opwarmt door de zon. Nu kan ik eens kijken of er de komende tijd verschil zal optreden in hun groei snelheid.
            _Sok WW2_.JPG

Ik had nog een loepje gevonden en dat heb ik uitgetest op een topje, maar de trichromes waren nauwelijk nog intact. Het valt nog niet mee om daar een foto van te maken. Nu zal het met verse trichromes wel makkelijker zijn, maar ga eventueel een 40x loep halen tegen de oogst tijd (hopelijk)
            _Loeps.jpg Top closeup.JPG
            ...............10x vergroting (schat ik).......................... Zonder loep closeup lijkt wel beter........

Afsluiter...
            20150508_WW1_closeup.jpg20150508_WW2_closeup.jpg
            .....................WW#1......................... .................................... WW#2................................

Groet!
            Balkon-kweek 2015

Comment

Netjes netjes! Ik ben nu bezig met mijn WW's te ontkiemen! Hierover binnenkort een kweekverslag!
              Don't kill my high, because you're too low!

Comment

Heb je verslag gezien, succes, ik ga het volgen.
                Balkon-kweek 2015

Comment

Super! Ben benieuwd wat ze gaan doen.

Comment

Hey! Leuk verslagje hoor
                    Ben benieuwd hoe het gaat!
                    Life's a bitch and then you die.
                    So fuck the world and lets get high.

Comment

- WW#1 hangt over het algemeen wat meer slap dan WW#2,
                      - WW#1 's internodes zijn meer gestrekt dan die van WW#2, en
                      - beide plantjes hebben andere bladvormen.

Verder weinig verschil. WW#1 blijft koploper als het gaat om nieuwe bladeren aanmaken en WW#2 blijft op de hielen volgen. De zwarte sok om de pot van WW#2 heeft dus (nog) geen duidelijk effect.

13 Mei (DAG15)
                      20150513_WW1.JPG20150513_WW2.JPG
                      .........................WW#1..................... .............................WW#2................. ...........

15 Mei (DAG17)
                      20150515_WW1.JPG20150515_WW2.JPG
                      ........................WW#1...................... .................................WW#2............. ...........

Rond 19 mei twee bladluizen ontdekt op beide plantjesBladluis.PNG. Ook andere planten op mijn balkon worden leeggezogen, maar het zijn er nog maar weinig. Ik wilde hiervoor liefheersbeestje larven in gaan zetten, maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Zodra er meer luizen zijn, komen die ook wel tevoorschijn en doe ik het alsnog.

21 Mei (DAG23)
                      20150521_WW1_2.JPG
                      20150521_WW1.JPG20150521_WW2.JPGSpinazie_closeup_3.JPGSpinazie_closeup.JPG

Groet

Attached Files
                      Balkon-kweek 2015

Comment

Over die spinazie heb ik nog niks kunnen vinden, helemaal geen Popeyes aanwezig hier?

Nog iets heel anders. De lobblaadjes bij beide WW's en het vel van de stam daaronder "barst" los/open doordat de stam dikker wordt. Hoort dat zo? Kan eventueel foto maken, als het niet duidelijk is wat ik bedoel.

Groet!
                        Balkon-kweek 2015

Comment

25 mei(DAG27)
                          Linker plant (WW#2) heeft vrouwelijke voor-bloei.
                          20150524_WW2_WW1.JPG
                          WW#2, zowel voorbloei bij de 2e als 3e node, hier alleen de 2e node te zien. Er zitten nog niet eens ontwikkelde bladeren in de oksels.
                          20150525_Eerste bloei_WW2.JPG

Groet!
                          Last edited by PPMbuzi; 25 May 2015, 18:23. Reden: datum toegevoegd
                          Balkon-kweek 2015

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Haha, ik vond het een rare zin, maar "was" is geen werkwoord zie ik nu.

Bedankt voor de info LR2, maar ben niet zeker wat het is geweest dan. Het voelde vrij hard aan en het plakte niet als ik eraan voelde.

Ik kan t helaas niet nog een keer checken, want ik heb de spinazie plantjes over de reling de gemeentetuin in gegooid. Wilde het niet riskeren om allemaal ongewenste gasten op mijn balkon te hebben, mocht blijken dat het eitjes waren.
                              Balkon-kweek 2015

Comment

Die WW's zien er extreem goed uit! Heb je ze ook besteld bij wietzaadjes.nl? En hoe groot worden ze ongeveer aangezien het auto's zijn. Ik ga zo even mijn kweekverslagen weer bijwerken. Lang niet meer gedaan.

Comment

Bezig...
                                X