Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamond girl - kweekverslag 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Diamond girl - kweekverslag 2015

Die stokken doen me altijd denken aan kistkalveren. Dat waren jonge koeien die in een kist gezet werden, en vetgemest. Omdat ze niet konden lopen of bewegen, kwam daar super mals vlees vanaf. Maar zo'n kalf kun je nooit meer in een wei loslaten; ze hebben nauwelijks ontwikkelde poten. Kistkalveren zijn inmiddels al lang verboden.
    Gelukkig kunnen planten wel flink herstellen, maar dan moet je ze niet ondersteunen. Laat ze lekker een paar keer omwaaien, na een weekje zie je dat ze opeens fier overeind staan en een stam hebben ontwikkeld die geen krimp geeft bij een flinke windvlaag.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

ik heb Bamboo stokken er uit gehaald bij allemaal en idd er was al een plantje omgewaaid die gelukkig niet was overgepot veel regen dus staan onder een afdakje die ene in de volle grond krijgt een volle laag maar kan dat heel veel kwaad vraag ik me af?

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

thnx mooie informatie maak binnenkort een afdakje als het echt te lang/hard regent zet ik die boven me plantje!

Comment

HELP! Plantjes hebben een wind bui gekregen en had ze verstevigt met sate stokjes nu zitten er gaten in me blaadjes 1 plant heb ik kunnen redden de andere zit echt veel gaten in wat kan ik doen heb ze al op een beschutte plek gezet maar gaan deze plantjes het wel overleven?

Comment

Niks, die stokken weghalen en afwachten.

Comment

Heb ik gedaan

Comment

De plantjes overleven dat wel, er zal wel vaker een gaatje ontstaan door rupsen bijv.

Als het plantje dit niet overleeft was het al een flutplantje, altijd ziek, zwak of misselijk
                  Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Comment

Ik had dat gelezen van de sateprikkers.

Een mooi voorbeeld van 'te goede' zorg die verkeerd uitpakt.
                      Maar kan nog helemaal goed komen
                      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Comment

Van de informatie die ik heb verzameld gewoon sowieso geen stokken gebruiken.
                          Soms met harde vlagen waaien mijn plantjes ook om en dan gaan ze even met de bladeren tegen de grond. Maar zodra de windvlaag voorbij is schieten ze automatisch weer overeind omdat dat toch de logische stand is van een plant.
                          Eigenlijk moet je ze pas ondersteunen als ze ECHT bezwijken onder het gewicht van de bladeren en constant op de grond liggen. MAAR dan is het de vraag of de plantje het nog waard is.
                          Wat ik heb geleerd op t forum en probeer te onthouden:
                          -het is een plant, het groeit vanzelf
                          -het is onkruid, onkruid groeit overal
                          -buiten is buiten dus buiten blijven
                          -een plant heeft van zichzelf geen voetjes gekregen om zich te verschuilen voor de regen...

Wat RL2 zegt ook over het klimaat van de wortels...
                          Een afdak maken lijkt mij (persoonlijk) zinloos.
                          Ik heb ook ergens gezien dat er mensen alleen over de pot een zak zetten zodat de grond, dus de wortels, droog blijft.
                          De plant zelf zou tegen regen moeten kunnen.
                          Life's a bitch and then you die.
                          So fuck the world and lets get high.

Comment

Duidelijk

Comment

Mijn planten maken inmiddels zelf een afdak; de bladeren bedekken zo'n groot deel van de pot, dat de regen er met moeite in valt.

Comment

het zieke plantje heb ik eruit getrokken en een nieuw gezond plantje in gezet!

Comment

Bezig...
                                X