Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Wunkie's Skunk Buiten Scrog! AutoWhite en Purple #1

Bedankt voor je reactie B2N, wij zijn ook echt heel trots op de scrog
    En verder over het stres aanbrengen van de AF, dat laat ik wel gewoon zitten.
    Ze staat deze week al de hele week binnen in de keuken. Vind dat wel stress genoeg voor der

::Update::

29-7-2015

Skunk
    Groeidag 70
    Ik wil op den duur ook gaan beginnen met dieven, eerst aan de kleine scheuten die nog niet boven het net uitkomen. Zodat zij nog een kans hebben om boven te komen. Volgens mij heb ik boven het net nu wel genoeg blad om energie te leveren. Correct me if i'm wrong.
    Nu kan ik op internet niet echt een idee vinden wanneer nu de beste tijd is om te beginnen met dieven, weten jullie dat misschien?
    29-7-2015 (6).jpg29-7-2015 (9).jpg

AutoWhite
    Groeidag 67
    Bloeidag 33
    Ze zit nu op 9 dagen zonder voeding. Maandag ga ik oogsten Dit omdat ik t weekend niet thuis ben en de doos dan niet kan laten luchten. En dan weet ook zeker dat de voeding er uit is.
    Ze krijgt nu ook niet gek veel water omdat ze binnen staat en dus niet zo veel verdampt.
    29-7-2015 (1).jpg

Purple
    Groeidag 46
    29-7-2015 (2).jpg29-7-2015 (12).jpg29-7-2015 (10).jpg

Zowel de skunk als de purple laten tekenen van overbewatering zien. Licht kleurigblad bij de nieuwe scheuten en hangend blad. Ook niet zo heel gek als je ziet hoeveel water er gevallen is...
    29-7-2015 (7).jpg
    Vanaf morgen word het weer wat beter dus vanavond zal ik 3ml voeding mengen in een halve liter water ipv een hele liter. En dit verdelen over de dames.
    Dan kunnen ze t/m maandag sowieso weer vooruit.
    Maandag tropische temperaturen van rond de 28 in het binnenland. Kijk, daar word Wunkie blij van!

Nog even de zonnebloemen:
    Zonnebloemen 29-7-2015.jpg
    They be looking good<3

Love,
    Wunkie
    Life's a bitch and then you die.
    So fuck the world and lets get high.

Comment

Je had allang kunnen dieven, dat doe je op gevoel en inzicht in de groei...
      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Oh ok, thnx voor je snelle reactie
        Ik heb een snoeischaartje van Action. Als ik die even afwas met Dreft is wel het goed toch?
        Ik ga vast bezig.
        Zal nu alleen de nieuwe scheutjes weg halen die het net niet gaan halen. Verder laat ik het blad eerst nog wel even zitten.

Love,
        Wunkie

Comment

ziet er goed uit !!
          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

ivm de soortjes die je wild volgend jaar .
            kzou zeggen lees men verslagen eens door en je weet pakske meer !

spijtig van het rot , hopelijk blijft wa weg !
            je scrogg dame staatr schoon bij .
            en dieven mag , maar moet nie buiten slimmer zou zijn van niet ale toch nie nu me dees weer .
            waarom niet dieven ? de zon draaid buiten en die komt dus overal zalk maar zeggen .
            buiten dieven en wondjes maken aan je plant zorgt ook voor meer kans op schimmels aka fusarium aka botritis .

succes nog wunkie .

Gr steun .

Comment

Thnx Poepzak!

Zodra ik een avond je vrij heb steun zal ik even op mijn gemakje je topic's doorlezen. Je zou me het makkelijker kunnen maken door ze hier even te linken als je wil?
              Ik heb al wat weggehaald maar niet zo gek veel hoor, valt mee. Ik laat t verder wel zitten dan.. Best logisch wat je zegt namelijk.

Ik heb trouwens een vraagje aan iedereen die dit leest.
              Ik ging net even kijken bij de dames en die voeding gisteren heeft ze goed gedaan.
              Toch zeker is de purple een cm of 5 gegroeit vannacht.
              Alleen nu zag ik dit. Een hele boel kleine roestige plekjes op de 2 grootste fanleafes. Verder nergens, echt alleen de 2 grote bladeren.
              Het viel me ook al een poosje op dat ze op sommige bladeren van die gekke blaadjes heeft. Ik heb het al eens eerder aangegeven hier in mijn verslag maar toen zei niemand er wat van dus ik maak me niet echt heel veel zorgen.
              Alleen nu begin ik tocht een gek onderbuik gevoel te krijgen.
              IMG_1708[1].jpg
              IMG_1709[1].jpgAan de onderkant niks te zien...
              IMG_1711[1].jpgHAHAHA sorry voor de wazige foto, camera heeft een beetje verkeerd gezoomt zie ik ghehehe.

In monty's bladprobleem oplosser kon ik niks vinden dus ik hoop dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen...
              Moet ik me zorgen maken, of is dit weer storm in een glas water?

Love,
              Wunkie

Comment

Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Aan de onderkant niks te zien...
                  ze zijn kleiner dan je denkt die zuigerds ik gok trips aan de bladschade te zien, net boven je duimnagel zit er eentje tegen de bladnerf aan. koop een juwiliersloep die 10x vergroot os maak deftige close-ups.

2015-07-231.jpg dit zijn spintjes maar ik denk dat je trips hebt maar het geef een idee van hoe klein ze zijn. met het blote oog zie je die eieren en spintjes niet!

Comment

@flint,
                    Bedankt voor je reactie. Ik heb al even een rondje gefietst in t dorp maar kan zo gauw niks vinden. Heb je advies voor waar je zeker weet waar ze ze verkopen?
                    Balen als t wel zo zou zijn.
                    Het spreidt best snel. Heb nu ook al verschijnselen aan de volgende 2 grote bladeren.

Love,
                    Wunkie

Comment

http://www.loupekopen.nl/loupe-met-l...hting-40x-25mm Prima om beestjes en trichomes mee te bekijken. Foto erdoorheen maken is mij nog niet gelukt.

Maar wat wil je tegen trips doen?

Op mijn balkon heeft een plant al sinds de 3e node groei last van trips, maar ik heb er tot nu toe alleen af en toe een paar platgedrukt. Luizen gaan op een gegeven moment wel weg als je blijft plukken, maar deze etters niet.

Ik heb het laten gaan en er is redelijk wat bladschade. Wel heb ik dit topic gelezen, maar kan er niet echt een overtuigende bestrijdingsmethode uit halen.
                      - het lastige is dat er veel verschillende soorten zijn
                      - chemische bestrijdingsmiddelen helpen niet altijd en kunnen biologische bestrijding (andere beestjes) ook tegenwerken
                      - natuurlijke vijanden zijn vaak niet effectief genoeg.

Groet!
                      Balkon-kweek 2015

Comment

Bedankt voor je info PPMbuzi
                        Ik zal die links van je meteen bekijken!
                        Voor ik je bericht zag heb ik met mijn camera foto's gemaakt. Volgens mij is het wel redelijk gelukt...
                        Van deze foto:
                        trips.jpg
                        Heb ik ingezoomed tot dit:
                        Trippps.jpg

Nu vond ik dit op een site:
                        Hoe ziet het eruit?

Tripsen zijn zeer klein, maximaal 1 mm in de breedte. Het zijn niet hele goede vliegers. Ze maken slim gebruik van de thermiek en windomstandigheden en zijn zodoende in staat om tot grote hoogtes te komen.
                        Volwassen tripsen zijn opvallend overdwars gestreept en hebben een lichte vleugeltekening. Het dier heeft een zuigsnuit en beschadigt hiermee de bladeren.
                        Trips legt zijn eieren in het bladweefsel welke na 8 dagen uitkomen. De jonge larven zijn witachtig van kleur en leven in groepen, wanneer ze ouder zijn verspreiden zij zich individueel. De larve ontpopt na 14 dagen en de trips kan vanaf dat moment vliegen en zich zodoende makkelijker verspreiden.

Bron: http://www.123kamerplanten.com/verzo...edierte/trips/
                        -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zijn die kleine witte puntjes nu baby's?
                        En inderdaad PPMbuzi, op deze site staat ook dat het moeilijk te verwijderen is...

Ik baal hier van

Love,
                        Wunkie

Comment

Ik vind ze niet op trips lijken, die zijn langwerpiger. Misschien toch spint? Als je vergelijkt met de foto;s van Flint.
                          Balkon-kweek 2015

Comment

Spint lijkt me ook niet erg waarschijnlijk PPMbuzi...
                            Zij leven t beste tussen 25 en 30 graden bij een lage luchtvochtigheid...
                            Dat is het de afgelopen dagen niet echt geweest.
                            En indd, erg veel op Trips lijken ze ook niet...

Spint, plaagherkenning

Spintschade is te herkennen aan de wit-gele plekjes op de bovenkant van het blad van de plant en aan een zijdeachtig spinsel aan de onderkant van het blad. Om zich te voeden zuigen spintmijten plantensap op. Hierdoor verkleuren de plantencellen geel, wat vaak aan de bovenkant van het blad waarneembaar is als gele puntjes. Aan de onderkant van het blad zitten de zeer kleine spinachtige beestjes, die in het floeem van de bladeren zuigen. Bij een ernstige aantasting vallen de bladeren af en worden de spinseldraden duidelijk zichtbaar

Bron:
                            http://ecogrow.nl/spint-bestrijden

Comment

Ok, wat het nu was weet dus niemand.. In elk geval heb ik de Purple nu behandeld met water met zeep en spiritus.
                              Dit heeft een uitwerking gehad waar ik niet echt vrolijk van word. Waarschijnlijk heb ik de verhoudingen niet helemaal correct gehad.
                              Nu is de hele plant lelijk met lichtbruine plekken en sommige bladeren compleet verwelkt.
                              Achteraf had ik misschien beter het mengsel er af moeten spoelen en uur na de tijd ofzo? Ik weet t niet maar ze is echt lelijk nu...
                              Ik ga er ook geen foto van neer zetten want ik schaam me dood!

Ook de skunk hangt er een beetje zielig bij. Zij heeft te weinig water gehad. Omdat ik dacht dat er zo veel water gevallen was dacht ik dat ze wel even door kon... Niet dus.
                              Dus heb haar zojuist water gegeven en we zien het verder wel...

Ik was natuurlijk het weekend weg en kwam gisteren weer thuis. Toen ik thuis kwam zag ik dat bij de AutoWhite de 2 grote zij toppen volledig door gerot waren.
                              Dus HUP! de schaar er in.
                              Zij hangt nu te drogen in een doos in de slaapkamer en ik moet zeggen, het ruikt heerlijk!

Verder heb ik vast weckpotten gekocht net.
                              Ik kreeg van iemand de tip om bij de action van die snoeppotten te halen. Die je ziet hier op de foto, links, is de enige die ik kon vinden. Weet niet zeker of dat ook goed is. Want er zit dus niet zo'n haak aan.
                              Voor de zekerheid heb ik bij de Jumbo zo'n kant en klare mix voor koekjes gekocht. Deze weckpot lijkt mij beter... Wat denken jullie?
                              IMG_1730[1].jpg

Dus nu ga ik lekker verplicht koekjes bakken, zooooo vervelend...
                              Doei!

Love,
                              Wunkie

Comment

Ajj vervelend om die tegenslagen te lezen wunkie.. maarja.. planten verliezen sowieso hun mooie groene kleurtje tegen het einde volgens mij want mijn dames staan er ook niet echt mooi meer bij haha. Ook jammer van die rot. Maar volgens mij is rot 'normaal' als je buiten kweekt.
                                Succes met het oogsten van de rest. Ik ga morgen op vakantie en zal na mijn vakantie is lezen hoe het is gegaan met je planten!

Verstuurd vanaf mijn SM-G386F met Tapatalk
                                - Kweekverslag 2015

Praten tegen je plant helpt!

Comment

Bezig...
                                X