Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower big devil 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Autoflower big devil 2015

Ik heb geen idee wat het nou is en heb ze niet verduisterd. Ook heel apart dat uit de zaadjes van mijn vorige planten alleen maar vrouwen zijn gekomen. Ik heb ook nog een stuk of 10 zaadjes weggegeven aan vrienden en die hebben ook allemaal vrouwtjes.
    Ik denk zelf dat het een mix is tussen een autoflower en een vroegbloeier.

Comment

Dan zal het toch hennep zijn geweest denk ik. Die bloeien ook vroeg, of rond juni al, en anders rond augustus.
      Voor de eerste generatie levert dat weinig problemen op, maar volgend jaar zul je waarschijnlijk toch met nieuwe zaadjes moeten komen. Omdat de hennep dan gaat overheersen in de genen (minder/geen thc, fijnere bouw, herma-kans, etc.).
      Maar hoe dan ook, een mooie uitkomst tot nu toe! Zolang je geen bananen vind natuurlijk
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Hij kan wel 2 meter worden volgens wietzaadjes
        Baas in eigen brein.

Comment

weer tijd voor een update met wat foto's
          door het slechte weer de afgelopen tijd wel wat rot moeten verwijderen, maar ik zit er boven op
          Valt me wel op dat de rot eigenlijk steeds begint in een oude calyx en zich vervolgens uitbreid naar het steeltje of naar een blaadje. Hier wat foto's waar dit duidelijk te zien is. De plant is overal mooi groen maar de 'oude' calyxen zijn gaan rotten.

De rotte calyxen verwijder ik met een pincet en grote stukken rot knip ik weg. De grote plekken smeer ik meestal in met groene zeep, mijn werktafeltje

Poes geniet ook van de plantjes

wat foto's gemaakt in het donker

Alle 4 de dames op een rij

De dame die het langst bloeit heb ik gesnoeid zodat het zonlicht beter de toppen kan bestralen

Lange strekker, de topjes lijken niet bij elkaar te komen, zit teveel ruimte tussen.

Last edited by Zwartevizzle; 28 August 2015, 16:53.

Comment

Handig dat je erachter bent gekomen dat oude calyxen rotgevoelig zijn. Die zitten vast aan de stam, dus als je ruim wil wegknippen ben je wel de rest van de tak daarboven kwijt. Ben benieuwd of het weghalen van de calyx zelf en de groene zeep nut heeft. Zou het goed in de gaten blijven houden.

Ga hier ook gelijk even een check doen Groet!
            Balkon-kweek 2015

Comment

tweede plant nu ook getrimd.
              Hoelang denken jullie dat ze nog moeten?

plant 1:

plant 2:

Comment

7 a 8 weken bloei is wel een minimum is wat ik kan zeggen met mijn magere kweek- en lees-ervaring. Specifiek oogstmoment kun je bepalen met een loupe/microscoop en het bekijken van de trichomes.

Maar ook nog even wat anders. Je haalt grote bladeren weg, waardoor er allemaal wondjes ontstaan en ze dus meer kans hebben op infecties/rot. Daarnaast leverden die bladeren ook energie voor de bloei/toppen. (als voorbeeld: ik heb hier een SCROGje staan en de topjes die onder de fanleaves verstopt zitten gaan net zo snel als de topjes die volop zon krijgen)

Heb trouwens ook oude calyxen gecheckt bij mijn planten en hier was het ook raak met twee rotte, dus nog bedankt voor de mededeling.

Groet!
                Balkon-kweek 2015

Comment

Geen slimme zet om te gaan trimmen. Zo geef je rot en dergelijke een open deur naar je planten....

Die mogen wel nog even
                  Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                  Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Ik hou ervan om te experimenteren en heb daarom de planten gesnoeid. Heb meerdere artikelen gelezen waarin vermeld stond dat het wel degelijk goed is om te snoeien.
                    Van geknipte blaadjes heb ik nog nooit rot zien ontstaan (in tegenstelling tot gebroken zijtakjes)
                    Als laatste zit er nog genoeg groen bladmateriaal aan de planten om de fotosynthese te bewerkstelligen.
                    we gaan het meemaken
                    Ik had een microscopie maar die is stuk. Deze week komt nieuwe binnen
                    Plant 2 gaat nu week 8 van bloei in...

Comment

Hoe gaat het hier?
                      Baas in eigen brein.

Comment

Helemaal weg gerot van die afgeknipte blaadjes
                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

inmiddels de laatste topjes gedroogd en in weckpotten gestopt.
                          uiteindelijk 240 gram droog overgehouden en 10 gram ice-o-lator gemaakt.
                          volgend jaar koop ik gewoon weer auto flower zaadjes want dit duurde me allemaal veel te lang.
                          greetz

Comment

Toch nog een oogst. Gefeliciteerd.
                            Lets not criticize but legalize

Comment

Bezig...
                            X