Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Thanx Thugz,
Zit wel erg te twijfelen om wat voeding te geven, maar kijk het nog een weekje aan. Zo licht groen zijn nu ook weer niet.
Die moestuin bestaat al enige tijd en ik denk dat ik het eerder slechter ga maken als beter met bijvoeden. image.jpg
Paar closeupjes gemaakt, zie zelf pas thuis op mijn aaipad hoe het ervoor staat
Ben meer bezig NiET op de plantjes te gaan staan en kiekjes schieten hahaha
De Afghaan, twee kiekjes van dezelfde plant
Weet niet zeker maar volgens mij het tweede plantje, zowiezo een bubblegunner
Volle grond niet bemesten vind ik een broodje aap verhaal. Bijna alle tuinen worden bemest, zelfs gras. Gewoon wat Kruiden of aardbeien mest er op en op het eind wat spul wat opneembare p en k afgeeft. Benieuwd naar de Afghaan.
Wat het je het mooi neer gezet zeg! Lekker de ruimte, fijn de zon en heerlijk in volle grond.
Dit zouden nog best wel eens monsters kunnen worden
Ik hou deze in de gaten!
Love,
Wunkie
Life's a bitch and then you die.
So fuck the world and lets get high.
Volle grond niet bemesten vind ik een broodje aap verhaal. Bijna alle tuinen worden bemest, zelfs gras. Gewoon wat Kruiden of aardbeien mest er op en op het eind wat spul wat opneembare p en k afgeeft. Benieuwd naar de Afghaan.
Kruiden aarbeien en gras wortels zeer oppervlakkig die mest men bij omdat ze niet zelf diep de grond in kunnen om alle benodigde te vinden. Cannabis daarentegen zal in de volle grond net zo lang en diep wotel maken tot ze alle benodigde bij elkaar heeft. Het kan dus wel degelijk zonder bijvoeden. Neemt niet weg dat je het haar iets makkelijker kan maken. Het zoeken naar kost haar immers wel een boel energie die ze niet elders kan gebruiken.
P.S. kruiden vinden voeding helemaal niet fijn en teel je op een arme grond.
Oorspronkelijk geplaatst door FlintStonedView Post
Kruiden aarbeien en gras wortels zeer oppervlakkig die mest men bij omdat ze niet zelf diep de grond in kunnen om alle benodigde te vinden. Cannabis daarentegen zal in de volle grond net zo lang en diep wotel maken tot ze alle benodigde bij elkaar heeft. Het kan dus wel degelijk zonder bijvoeden. Neemt niet weg dat je het haar iets makkelijker kan maken. Het zoeken naar kost haar immers wel een boel energie die ze niet elders kan gebruiken.
P.S. kruiden vinden voeding helemaal niet fijn en teel je op een arme grond.
Klopt, dieper en energieverspilling.
Mn kruiden krijgen ook niks, de stokrozen doen het er wel goed op
Wat het je het mooi neer gezet zeg! Lekker de ruimte, fijn de zon en heerlijk in volle grond.
Dit zouden nog best wel eens monsters kunnen worden
Ik hou deze in de gaten!
Love,
Wunkie
Thanx Wunkie, extra fotootje (super fijn die ruimte en zon en volle grond)
Ook mijn eerste keer, heb je de guerilla Santa Maria ook gezien?
Net even wezen kijken en daar kan ik na blijven kijken
Succes
Thanx Eclection, thugz en FlintStoned,
Ik heb de bat guano van Plagron gekocht en een zakje DCM organische tomaten meststof. Vond dat zakkie zo geinig, hahaha
Denk dat ik daar op verschillende planten wat van ga voeden.
Heb er net een schepje guano bovenop gegooid, (1 schepje zal een halve eetlepel zijn) en een schepje tomatenvoeding. Laatste plant heb ik niks gegeven.
Kreeg namelijk vanmiddag te horen dat een plantje geknakt was door de wind, had die stokjes toch beter vast moeten maken.(twee dagen geleden) Schoot al meteen door me gedachte, stom, stom kijk ze eens wapperen dacht ik vorige keer.
Snel even wezen kijken.
hittegolf des doods! heb jij nog tips LR2? Ja. Veel drinken, veel plassen, soms een kopje boullion om de zoutvoorraad aan te vullen. Tussen 2-4 uur een beetje uit de zon proberen te blijven. En goed insmeren. nee, ik bedoel voor de planten! De planten?! De planten die in Afghanistan +40 graden overdag en -15 's nachts krijgen? Die planten die in de volle Marokkaanse zon overleven? Die planten die in de savanne staan in Afrika? Die planten die bij een temperatuur van 33 graden en een LV van 100% in het Kashmir groeien? Ja, dat is wiet toch? Ja. Wat voor tips wil je hebben dan? Wat ik tegen die warmte kan doen? Zucht..
En ik vind allerlei beestjes en schimmeltjes?!
Wat is dit beestje? En dat beestje? Dude. Echt. De buitenlucht zit vol met beestjes. Zelfs in Afghanistan, Marokko, Afrika en het Kashmir. Ja, maar wat doe ik er tegen? Binnen kweken. Ha, super grappig vuile sarcast. Maar effe serieus.. Nee ik ben serieus. Wat denk je zelf? Dat je beestjes kan stoppen? Doe eens normaal jong. Laat ze gewoon lekker gaan. Alleen rupsen en slakken kun je een beetje bestrijden. De rest is onbegonnen werk. Nouja, luizen kun je ook wel verhelpen. Maar daar houdt het op. Oh. Wat moet ik dan doen?! Lekker een glas ranja pakken, je favoriete reggae opzetten en eens flink onderuit zakken. Die planten redden zich wel, maar als je jezelf te druk maakt dan ga je er zelf misschien aan! Don't worry, be happy enzo.
Maak jezelf maar druk om de belangrijke dingen in het leven. Onze plantjes hebben survivalskills van hebikjoudaar.
Alleen opletten dat je nu niet teveel water gaat geven. Het wordt fucking heet. En dan wil je natuurlijk zorgen dat de grond goed bevochtigd blijft. Maar laat het effe goed opdrogen, en ja, dat kan soms 3 dagen duren, zelfs met extreme temperaturen. Want hoge temperaturen + teveel water = wortelrot. Mark my words! Binnenkort in de vragensectie: waarom hangt mijn plant zo slap?
Vinger naast het plantje zeker twee kootjes dik erin geschoven en bleef niks plakken. Beetje rondkijken, andere plantjes doen het goed. Droog, dus ik Heb wat voeding en water gegeven. Zal iets van anderhalve liter zijn geweest voor alle planten. Niet veel dus, zat ook erg te twijfelen, pal in de zon en dan water geven. Maar ze hing er zo slap bij, we zullen zien of ze het redt.. image.jpgimage.jpgimage.jpg
Wat studwerk, heb de stokjes er schuin langs gestoken, wilde niet dwars door de wortels gaan. De Zaadjes had ik mooi op zijn plekkie gezet in droge grond in het begin, en toen met een emmer water erop geflikkert. Zaadje is dus gaan zwemmen, heb ik nu al meerdere malen gedaan en hoop dat binnenkort nog af te leren.. Dus eerst grond nat maken en dan zaadje erin duwen. (Reminder to self)
Let op wapper foto's: image.jpgimage.jpg image.jpg
De afghan met 50 cm (eerste 52 en laatste Bubblegun 45 cm) image.jpg
Die doet het toch wel lekker, al vind ik ze wel wat licht groen.
Wat zijn ze gegroeid zeg, deze zijn van 23 maart, dus nu precies 50 dagen oud. bubbleguns met 70,75 en de Afghan is nu 78 cm. 28 cm in 6 dagen lijkt me niet verkeerd. getopt en sommige gefimmt. image.jpg
image.jpgimage.jpgimage.jpg
De eerste foto is de laatste plant. Bubblegun die geen voeding gekregen heeft, de rest heeft wel wat gekregen en het verschil is duidelijk te zien. Heb ze vandaag hetzelfde gegeven als de rest. Zat een beetje te twijfelen om ze een dubbele portie voeding te geven, ze zijn tenslotte groter. Maar heb dit na wat wikken en wegen toch maar niet gedaan.
Ze doen het toch goed, meer is niet altijd beter..
image.jpg
De Auto AK's met 30 cm en 16 cm, deze zijn ongeveer een week later gezet image.jpg
Comment