Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Morgen gaan de AK's om, mijn vriendin heeft vandaag rot gespot en weggehaald. Konden vandaag niet oogsten want heel het huis zat vol mensen, dus dan maar morgen.
Morgen wat kartonnen dozen scoren en ik mag ze in de schuur zetten om te drogen. Schuurtje sluit niet echt lichtdicht en ligt wat droog hout in. Of een zwart zeiltje over de schuur heen en dan in de schuur ophangen. Morgen maar eens bekijken, spannend
Drogen kan ook gerust in niet geheel pik donker. Je moet UV (direct zonlicht) voorkomen want uv licht breekt het THC af vooral uv-b en uv-c. Men adviseert om in het donker en koel te drogen omdat je dan er zeker geen uv op hebt maar drogen in de schaduw of half donker of in kunstlicht is geen enkel probleem. Ik zou niet met zwarte folie gaan klommelen. Folie zal condens gaan geven iets wat je niet wil tijdens het drogen.
Vroeger werd een colombia gold of een jamaica gedroogd in loei hete schuurtjes van ijzeren golfplaten, onder een boom of gewoon in de volle zon. Dit gaf dan ook de gouden schijn aan zulke toppen. Bij hoge temperaturen gaan alle chemische processen sneller dus ook de afbraak van thc maar ook de omzetting van z-meel naar suiker. Het had dus voor en nadelen.
Kleine reststukjes in kartonnen doosje, heeft mijn vriendin weer knap gedaan. De eerste AK was best veel werk, 1,5 uur knippen. De tweede was zo klaar. Het pielen met de kleine stukjes gaat ook best wel veel tijd in zitten.
Ze hangen in het ijzeren schuurtje buiten met de deur dicht, fijn dat dat verder geen plastic aan de pas komt
Dacht echt dat het pikdonker moest zijn..
De bushy eerste AK zat flink vol rot, en best wel wat weg moeten gooien. De tweede plant alleen de boventop met rot. En een aantal zaden gevonden.
Hehehe, ben bij die AK niet in de buurt geweest hoor me die schimmel tengels alleen de Afghaan heeft even kunnen snuffelen.
de rot zat binnenin. Was van de buitenkant niet te zien, vooral bij de stam. bij de tweede wel en die had het veel minder. De bladeren dus echt te compact bij de eerste. Denk ik dan of hypno heeft dat heel goed gezien..
De tweede AK alleen het topje en heb de knak gevonden met de rot erop/ertussen. Dus die was wel te verklaren en eigenlijk dus weinig last van rot.
Dacht dat de tweede AK minder zou zijn, maar die starte traag maar werd mooi paars, minder bladeren en minder rot. En gemakkelijk knippen. Zaden heb ik ook niet gevonden bij de tweede, ben erg benieuwd wanneer die droog is
De groenten eronder, ben de naam ff kwijt, zit ook vol met rot. Ook bij iemand anders in de tuin vlakbij, dus het vele regen was teveel van het goede. Had er zeker rekening mee gehouden, heb datwel bij thugz gezien. En had ik achteraf misschien ook beter kunnen doen. Rottende andijvie en veel bramen met schimmel en een hoop regen, kon ook niet anders. Van de zaadjes baal ik wel, stuk of 6 heb ik ergens in mijn zak gestopt. Dus er zullen er nog wel meer komen. Zie er zo eentje zitten op de foto.
Kan me bijna niet voorstellen dat er toppen aan de bubblegun en afghaan gaan komen. Enkele draadjes heb ik nu gezien, maar dan moeten ze nog wel even. Zou wel tof zijn als ik er iets van zou kunnen oogsten
Die vliegt lijkt een schorsvlieg (Mesembrina meridiana)
De Schorsvlieg (Mesembrina meridiana)behoort tot de familie huisvliegen (Muscidae) en is met zijn geel-oranje vleugelaanzet een opvallende verschijning. Ook het gele gezicht is een duidelijk kenmerk. Hij houdt van zonnen en is vaak te vinden op schermbloemen.
Het vrouwtje van de schorsvlieg legt haar eieren op paarden- en rundermest. De daaruit komende larven eten niet de mest maar andere vliegenlarven die in die mest leven.
Dat is vet, een goed beesje dus
opvallend zeker, typisch trouwens die foto is gemaakt door mijn vriendinnetje.
Ze heeft daar wel een oog voor al die rare dingetjes te spotten en leuk te vinden, hehehe
grappig trouwens ook, ik had best wel wat beesjes op mijn hand telkens en deed die heel interessant showen aan de tuineigenaar. Ik had het eerst niet in de gaten maar al die beesjes gingen hardhandig ten einde, zie hem nog stampen.
Hij heeft echt een hekel aan alles wat op zijn domein rondkruipt, de groene rups heb ik stiekum een einde verderop gezet. Kreeg ineens een karma gevoel. Vroeger heb ik nog aleens wat voortuintjes omgespit met mijn brommer omdat ik dat wel grappig vond. Heb daar nu best spijt van als ik zie hoeveel moeite en plezier je kan hebben met je tuintje.
Mooi werk vericht greyvol. De eerste oogst is al binnen. Jammer van het rot Maarja met een zomer als deze kan het ook bijna niet anders. Ga je nog een afdakje maken voor die afghanen?
Ik heb er toch al eentje boven gezet bij mijn goblins.
Karma is a bitch, niet Stemma? of rare meisjes, rare dingetjes we zijn niet voor niks zo lang bij elkaar
was nog niet klaar met typen en wilde thugz nog even laten weten dat ik zijn afdakje gespot had en ik daar serieus over na ga denken hahaha mooi dakje en nu snap ik waarom. Thugz deed het vorige keer ook netjes voor van Hoe het wel moet.
Heb nog veel te leren, zit het net tegen mijn vriendin te vertellen dat ik nog behoorlijk moet wennen aan dat nieuwe lijf ook. Zit best wel wat puf in. Maar Maakte net ook alweer de fout om twee of drie dingen (bakjes schoonmaken en vullen inwateren en stekken maken) meteen achter elkaar te doen. Maar ik moet dus even pauzeren, bakje koffie, hapje eten. Stom eigenlijk, pauzes altijd stom gevonden maar zo stom zijn ze nog niet.
Mijn vriendin zei ook dat juist mijn sterke kant ook meteen mijn zwakte is, het blijven doorzetten zorgt ervoor dat ik telkens uit bed kom. Maar moet daar ook mee oppassen want met die drive heb ik dus jarenlang roofbouw gepleegd.
Voorzichtig met die energie zou Stemma zeggen
Oftewel: Zoude gij nie is in bed goan liggen? (Vriendinnetje en ik giggel giggel)
Comment