Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
In de laatste dagen van veel zon heeft zo enorm genoten.
Gelukkig volgen er nog vele warmw en zonnige dagen.
Wat dat betreft hebben we volgens mij meer geluk dan vorig jaar.
Ze is nu ongeveer 50 cm en ze begint steeds meer te geuren.
Ook vind ik dat ze een vrij dikke stam heeft, zo'n 1.5 cm doorsnede.
Sinds ongeveer een week zitten er bij bijna elke vertakking 2 groene sprietjes.
En sinds een paar dagen zitten naast die grote spiertjes ook een beetje doorzichtige/wittige sprietjes.
Komen daar de wietjes aan te zitten? en zo ja aan welke? of waar anders?
ziet er mooi compact uit je plant, krijgt genoeg zon dus.
De foto van de oksels met die sprietjes (niet de kleine streep-blaadjes die er vanaf het begin al zaten) is voorbloei=geslacht tonen
De wietjes/bloemtjes/topjes vormen zich over een tijdje waar nu nog de nieuwe groei plaatsvind (nieuwe bladeren). Niet in de oksels dus, alhoewel er natuurlijk wel nieuwe zijtakken komen waarop de bloemetjes gaan groeien.
Hierbij weer een kleine update voordat ik morgen voor 8 dagen naar Portugal ga.
Ze begint al wat topjes te vertonen en ze gaat volgens mij best lekker.
Volgens mij is ze over 10 dagen nog niet klaar dus kan ik met een gerust hart op vakantie, wat denken jullie?
Na een heerlijke vakantie te hebben gehad kan ik weer even kijken bij mijn dame.
In de afgelopen week is ze behoorlijk wit geworden.
Er komen meer toppen dan ik had verwacht.
Ik persoonlijk verwachtte ze enkel bij de uiteinden van de takken dus de toppen.
Nu zie ik tot mijn verbazing dat ze ook bij de oksels komen en andere kleine splitsingen.
Dat doet me natuurlijk hardstikke goed.
Wel zie ik dat ze een paar gele bladeren onderin krijgt.
Ik denk niet dat dit komt door teveel of te weinig water want het heeft hier toch wel eens geregent in de afgelopen week?
Hieronder zien staan een paar foto's van de plant.
Nu is mijn vraag aan jullie, hoe lang moet ze ongeveer nog?
In de toppen zitten pistels, die kleine witte haartjes.
En trichomes... Daar wil je naar kijken om te weten dat ze klaar is.
Dat zijn die witten puntjes, die heb je nog niet. Zo te zien op de foto.
Zodra die witten puntjes, het suikerachtige spul, onder de microscoop een soort bruin worden, amber kleurig dus, dan is ze klaar voor de oogst.
Het kan ook met een loepje, dat doen er veel hier.
Hoe dat dan allemaal precies zit, kun je hier lezen: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...sten-Trichomes
Succes
Love,
Wunkie.
Life's a bitch and then you die.
So fuck the world and lets get high.
Op de site stond rond de 10 weken maar dat worden er dus waarschijnlijk dubbel zoveel..
Naja beter langer wachten voor een goed wietje dan nu overhaast te werk gaan voor troep!
Comment