Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LST experimentje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LST experimentje

Inde oksels ontstaat dus voorbloei

Comment

Dus ik laat ze gewoon doen en probeer ze een beetje te ontstressen.

Comment

Hier een update. Ondertss is ze verpot naar een 12L pot . Ik ben wat bezig mt fimmen . Zo groeit hij percies trager wat ook mijn bedoeling is . Ik vraag me eigelijk af of ik ze eind juli nog helemaal kort kan snoeien zodat de bloemvorming op de dikste takken kan beginnen . Iemand raad?

Comment

Update
          Attached Files

Comment

Weet iemand of ik deze nog een keer goed kort kan snoeien? En wanneer doe ik dit het best ?

Comment

Comment

Dat de bloeiperiode vanop horizontale houterige takken beginnen . Nu is ongeveer alles zo een 10 cm omhoog aan het groeien . Dit kan denk ik zo nog een meter door gaan , ma zo groot zou ik de eindplant willen hebben. Ik was aan het denken dat het mss mogelijk was als ze nog 3 weken groei hebben bv voorlaatste week juli ze dan terug te knippen tot op een 4 a 5 cm vanop de houterige tak

Comment

Je budsites komen vanuit de oksels van iedere node (zijvertakkingen ) en in de eindtoppen en hoofdtop. Snoei jij terug tot op het verhoute dan vrees ik dat je weinig buds zal hebben. Je kan dat wel blijven toppen. De hoofd en zijtoppen twee nodes terug toppen telkens.

Comment

Dankje voor de uitleg.

Als ik bij de toppen telkens 2 nodes terug knip . Creeer ik dan niet telkens meer zijtakken? Beginnend bij 1 toppen worden er 2 dan die 2 worden er 4 dan 8 en zoverder ? Ik zal eens een stukje proberen tot op het hout op het einde van juli zo weten we wat het zeker gaat geven een ander deel zal ik blijven toppen .

Tis de eerste keer dat ik dit zo doe. Heb al door dat ik volgend jaar later moet starten ermee . Nu zou de plant moeten zijn zoals bij het begin van dit topic zodat ik ze horizontaal kon late groeien tot vlak voor de bloeiperiode . Nu gaat dit ook maar dan wordt het een hele brede plant en die plek heb ik spijtig genoeg niet .

We blijve experimentere 😊

Comment

2014-07-13.jpgDSC_000001.jpg

Je kan de zaak natuurlijk ook drastisch knakken als het niet te hoog mag worden. Ga je echter veel "terugsnoeien"dan snoei je dus de budsites weg.
                      DSC01301.jpg

Comment

Update van de LST plant ondertussen is hij een dikke meter breed en een meter hoog inclusief pot. Nu 2 a 3 weken in bloei .
                        Attached Files

Comment

Veel hoofdtakken nu het vocht proberen weg te houden so far so good
                          Attached Files

Comment

Niemand meer interesse ?

Comment

Verder gaat alles prima 😊
                              Boost en pk 13/14 de afgelope weken gehad ik begin stilletjes aan het spoelen ze drinken niet veel meer staan een beetje stil in de pot dan toch 😊
                              Attached Files

Comment

De volledige plant
                                Attached Files

Comment

Bezig...
                                X