Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste Dakterraskweek: AK auto, Bluematic auto, Critical auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste Dakterraskweek: AK auto, Bluematic auto, Critical auto

    Korting op 420shop
    Hallo beste forumleden!

    Ik ben een 'groentje' in het kweken, maar heb dit jaar toch besloten om het een keertje te proberen.
    Mijn keuze was snel gemaakt: autoflowers. Gaat vrij snel, zou vrij gemakkelijk moeten zijn en het worden geen bomen
    Heb dan bij RQS enkele zaadjes besteld: Ak automatic, Royal Bluematic en Royal Critical Automatic.
    Ik heb nog 2 AK's over die ik hou voor als mijn andere ver klaar zijn.. En nu staat er dus in de grond: 1x Critical, 1x AK en 1x Bluematic.
    De Bluematic maak ik me nog geen zorgen over, staat juist in de grond en is nog maar juist boven gekomen. Deze staat nog onder een fles ter bescherming van het weer
    11304220_10205968821933127_2038761400_n.jpg
    Bij de AK heb ik een grote fout gemaakt. Overbemest vanaf ie klein was denk ik. Hij is nu ongeveer een maand oud en groeit bijna niet.. Haartjes komen al tevoorschijn terwijl hij nog maar zo groot is als een aansteker, komt dit nog goed?
    11208799_10205968822133132_1067383610_n.jpg
    De critical, de grootste, maar toch niet zo groot als gewenst. Zal deze nog groeien? Want volgens mij is deze al stilaan aan het bloeien.. Hoe komt dat deze plantjes zo klein zijn? Ik heb ze wel voorgegroeid voor een velux, heeft dit er iets mee te maken? (bladjes hangen even wat slap door het gure weer, maar na wat zon is die er terug door)
    11297689_10205968820973103_1667646390_n.jpg11349055_10205968821093106_1409845389_n.jpg11356192_10205968821573118_1150324155_n.jpg
    Tips en tricks altijd welkom! Ben hier voor bij te leren
    grtjs Dreadlocco

    #2
    Re: 1ste Dakterraskweek: AK auto, Bluematic auto, Critical auto

    misschien is de aarde wat te vast en hebben de wortels moeite om hierin verder te groeien, wat ook de groei van het plantje tegenhoud?

    Comment


      #3
      Re: 1ste Dakterraskweek: AK auto, Bluematic auto, Critical auto

      Heb nochtans de bodem zo luchtig mogelijk gehouden, zoals ik hier had gelezen. Maar door de regen kan het allemaal wat verzakt zijn. Wat kan ik doen volgens u? Nu in andere aarde steken geeft dat niet teveel stress?

      Comment


        #4
        Re: 1ste Dakterraskweek: AK auto, Bluematic auto, Critical auto

        Het is ook maar een idee he, of dit de oorzaak ook is
        Moest dit de oorzaak zijn, kan overpotten wel helpen denk ik. De stress die dit meebrengt weegt niet op tegen de eventueele opbrengst van zo een klein plantje.
        Komen er veel wortels uit aan de onderkant van de pot?

        Wat een andere oorzaak kan zijn is temperatuur. Als de dag en nacht temperatuur te dicht bij elkaar zit remt dit ook de groei en bloei van een plant

        Comment


          #5
          Re: 1ste Dakterraskweek: AK auto, Bluematic auto, Critical auto

          Of er wortels doorkomen kan ik moeilijk zien, want ik heb hyrdokorrels vanonder in de pot steken...
          Temperatuur zou het ook wel eens kunnen zijn! Maar deze week wordt het hier toch zeer goed weer... Eens zien wat er dan gebeurt?
          Dank voor de tips!

          Comment


            #6
            Re: 1ste Dakterraskweek: AK auto, Bluematic auto, Critical auto

            Eens goed laten uitdrogen , zorgen dat de wortels water moete gaan zoeken.

            Comment


              #7
              Re: 1ste Dakterraskweek: AK auto, Bluematic auto, Critical auto

              UPDATE:

              Heb wat geminderd met water en voeding te geven. De AK doet niet veel meer.. Maar die wordt wel eens vervangen
              Ondertussen geniet de rest volop van de zon!

              De Bluematic is goed opweg!
              IMG_0347.jpg

              De Critical is nog gegroeid en staat veel voller, staat ondertussen in ook volop in bloei. Het is en blijft een kleintje, niks aan te doen, laat het een les zijn
              IMG_0350.jpgIMG_0348.jpg

              Binnekort vertrek ik wel voor een 2 weken op reis en ik heb niet echt iemand die ze kan komen verzorgen. Ik dacht aan een soort druppelsysteem? Iemand ervaring hiermee of een beter idee?

              grtjs!

              Comment

              Bezig...
              X