Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet stout...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Stemma doet stout...

Mooie colectie planten heb je. Denk niet dat ik zo'n colectie van mijn vrouw mag zetten. Zij vindt die 2 van mij al te veel.
    Ik zet mijn krukje effe bij je neer.

Comment

verrukkelijk...

leuk zo die potten zo bij elkaer, wordt ik vrolijk van .

Ga zo door Stemm !

Hipp .
      The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Administratie

Auto Jack
        (68 d) gezaaid 21 juni, ontkiemd AJ-1, 27 juni (met hoesje om) getopt 16 juli , AJ-2, 29 juni, AJ-3, 3 juli via keizersnede na stuitligging op 4 juli zelfstandig kopje omhoog.
        Blue Mammoth (70 d)gezaaid op 21 juni ,ontkiemd ; BM-1, BM-2, BM-3, 26 juni getopt/gefimd op 15 juli
        CBD Med Gom 1.0 (63 d)gezaaid op 9 juni, ontkiemd CB-1,CB-2,CB-3, 16 juni getopt/gefimd 8 juli
        Deimos (60 d) gezaaid 27 juni, ontkiemd; D-1 en D-2 op 1 juli

Blue Mystic ( 70 d bloei) gezaaid 4 juli ontkiemd 12 juli
        Crimea Blue (60 d bloei)gezaaid 4 juli-> dood, gezaaid 13 juli Crimea Blue 1 ontkiemd 16 juli, gezaaid 15 juli ontkiemd. CBlue-2 , CBlue- 3
        Grapefruit (56 d bloei) gezaaid 4 juli, ontkiemd 8 juli zaadhoesje verwijderd. gezaaid 16 juli, ontkiemd Gr-2 Gr-3
        Phatt Fruity (64 d bloei)gezaaid 4 juli ontkiemd 12 juli, gezaaid 15 juli ontkiemd PF-2 PF-3

Tot nu toe aan de planten gegeven;
        Root Juice Biobizz
        Vital, Ecostyle
        Alga Mic Biobizz

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eclec, Zwammie en Hipske.

18 juli

De warmte viel hier mee, wel is er erg veel wind geweest gisteren. Heb alles vanavond een klein scheutje water met alga mic en root juice gegeven.
        De gebogen Blue Mammoth -3 is door de wind gisteren "rechtop" gewaaid, hierdoor is het steeltje tussen de lobblaadjes en 1e node geknakt, ze staat er nog wel.
        Ik ga niets ondersteunen, als ze het niet redt kan ze ook geen top dragen, dus....

De AJ-3 begint eindelijk wat te groeien, ik vergeet steeds dat ze ook week later ontkiemd is dan de anderen.

Omdat het eergisteren net na de vital sproeibeurt ging regenen, heb ik vanavond nog een beetje gegeven.

Voor de rest weinig bijzonders te melden.

La pica's

Overzicht 18 juli en 16 juli

P1040344-1.jpgP1040340-1.jpg

Overzicht 18 juli en 15 juli
        P1040347-1.jpgP1040290-1.jpg

Het kneusje van de week.
        P1040351-1.jpgP1040355-1.jpg

En weer gezaaid Crimea Blue, Phatt Fruity en Grapefruit.
        Een deel gaat het veld in.
        P1040371-1.jpg

En verder zoemde het lekker voort in de tuin.....

P1040370-1.jpgP1040384-1-1.jpg

Tot de volgende update 3cb7bd59c7a5.gif!
        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

prachtig, die laatste foto
          Baas in eigen brein.

Comment

Ja , leuk he Eclec. Je ziet de stuifmeel aan zijn pootjes, hij was ook echt nectar aan het slobberen...

Stemma doet stout (2016)

Comment

ja, mooie foto van die passieflora
              alles groeit hier gestaag verder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                Ja , leuk he Eclec. Je ziet de stuifmeel aan zijn pootjes, hij was ook echt nectar aan het slobberen...
                Ja absoluut, wat een kleuren ook.. hij heeft groot gelijk.. ik ging ook slobberen
                Baas in eigen brein.

Comment

Administratie

Auto Jack
                  (68 d) gezaaid 21 juni, ontkiemd AJ-1, 27 juni (met hoesje om) getopt 16 juli , AJ-2, 29 juni, AJ-3, 3 juli via keizersnede na stuitligging op 4 juli zelfstandig kopje omhoog.
                  Blue Mammoth (70 d)gezaaid op 21 juni ,ontkiemd ; BM-1, BM-2, BM-3, 26 juni getopt/gefimd op 15 juli
                  CBD Med Gom 1.0 (63 d)gezaaid op 9 juni, ontkiemd CB-1,CB-2,CB-3, 16 juni getopt/gefimd 8 juli
                  Deimos (60 d) gezaaid 27 juni, ontkiemd; D-1 en D-2 op 1 juli

Blue Mystic ( 70 d bloei) gezaaid 4 juli ontkiemd 12 juli
                  Crimea Blue (60 d bloei)gezaaid 4 juli-> dood, gezaaid 13 juli Crimea Blue 1 ontkiemd 16 juli, gezaaid 15 juli ontkiemd. CBlue-2 , CBlue- 3 beiden ontkiemd 21 juli
                  Grapefruit (56 d bloei) gezaaid 4 juli, ontkiemd 8 juli zaadhoesje verwijderd. gezaaid 16 juli, ontkiemd Gr-2 ontkiemd 22 juli Gr-3
                  Phatt Fruity (64 d bloei)gezaaid 4 juli ontkiemd 12 juli, gezaaid 15 juli ontkiemd PF-2 PF-3 beiden 20 juli

Tot nu toe aan de planten gegeven;
                  Bacterial van No Mercy
                  Fishmix- als bladvoeding
                  Root Juice Biobizz
                  Vital, Ecostyle
                  Alga Mic Biobizz

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@B2N en Eclec

24 juli

Eindelijk wat groei hier op het erf! De planten hebben van de week wat fishmix gekregen als bladvoeding en daar hebben ze een lekkere oppepper van gehad.
                  (Om niet alle katten naar de plantjes te lokken heb ik meerdere struiken bespoten met fishmix ---> en snel naar binnen toe)
                  Ik sprak mijn twijfels uit over de gebruikte potgrond, maar B2N wees mij erop dat het bodemleven goed op gang moet komen, daar had ik niet bij nagedacht

Dus heb ik ze vanmorgen allemaal een beetje Bacterial van No Mercy meegegeven om het bodemleven een boost te geven.

De reguliere femmetjes bleven achter in hun kletsnatte grond, ik heb ze dus onder het afdak gezet in het zonnetje zodat de aarde kon "opdrogen"
                  dat heeft het gewenste resultaat gehad. De gezaaide zaadjes hebben op 1 grapefruit na allemaal hun kopje laten zien. Ik heb voorzichtig gekeken maar het grapefruitzaadje lijkt wel verdwenen uit de pot . Tot nu toe ontkieming van 50% voor de grapefruit, ik weet niet of dat vaker voorkomt?

We hebben gekeken voor spots in de omgeving en zijn een aantal mogelijkheden tegengekomen waarbij ik bij 1 al het vermoeden had dat deze gebruikt is of in gebruik genomen gaat worden. Op een hoek was ca. 50 cm van het riet recht weggesneden/geknipt en daarachter was een mooi veldje met wat brandnetels. Ook heb ik half houten kasje van gaas zien staan pal tegen het riet met wat groens erin. Wij kiezen een ander plekje uit, een paar 100m verderop. Wordt vervolgd.....

De gekneusde BM-3 heeft de groei aardig herpakt. De verschillende topwijzen bij de CBD-MED Gom geeft verschillende groeiwijzen, de toppen beginnen zich te vormen en de zichtbare pistels geuren al aardig. Als de toppen zich bij alle drie de planten hebben gevormd zal ik een overzichtje maken welke top/fim tot welk groeiresultaat heeft geleid.

Bij het google naar neemolie kwam ik op http://www.chromaaroma.nl/kopen/neem-olie een voorgemixte neemolie spuit mix tegen die je 1 op 10 kunt verdunnen, geen gepiel met met zeep dus. Er stond ook dat neemolie ook goed werkt tegen meeldauw ? Zal hier topic voor aanmaken als info.
                  Zal deze spuitmix later deze week gebruiken, dan kom ik erop terug. Heb wel een foto gemaakt van het flesje en de "substantie".
                  In tegenstelling tot mijn vorige neemolie staat hier een batchdatum op en een houdbaarheidsdatum, wel zo prettig.

De foto's
                  Overzichten 24 juli en 18 juli
                  P1040470-1.jpgP1040344-1.jpg
                  P1040476-1.jpgP1040347-1.jpg
                  P1040471-1.jpg
                  P1040371-1.jpg

Genietend naar een mogelijke spot zoeken...
                  P1040427-1.jpgP1040430-1.jpg

Neemolie spuitmix
                  P1040477-1.jpg

Tot de volgende update

Last edited by Stemma; 24 July 2015, 18:13. Reden: Greyvol :-D

Stemma doet stout (2016)

Comment

Mooie foto's Stemma

Succes met de buiten spot,
                    Is dat home made fishmix? Als badvoeding?
                    Last edited by Greyvol; 24 July 2015, 16:24. Reden: Staat badvoeding, en dacht toen wat gooit die in bad. Gelukkig stond een stukje verder de L :) (niet slecht voor een dislect)
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Dank je Greyvol !
                      En ik maar denken dat ik de 'administratie' alleen voor mijzelf bijhield

Stemma doet stout (2016)

Comment

Hey Stemma, ik had nog ergens een topic van je gelezen waar je niet zeker was als je ze tussen het riet / brakwatergebied kunt zetten.
                        Voel me verplicht hierop te reageren sinds ik dit vorig jaar al geprobeerd heb & dit jaar reeds weer. It works!

De plantjes staan helemaal tussen het riet & van die grote grashopen. De ondergrond: Zeer vochtig, zelfs na lange droge periodes & na zware regenval overstroomt het gebied.
                        Mijn oplossing is geweest; ze in een pot zetten & voor 1/3de diepte van de pot ingraven. Hierdoor zijn ze beschermt voor overstromingsgevaar sinds het water de pot niet langs boven in kan.
                        & Voor de droge periodes is het ook handig want omdat ze ingegraven zijn, staat de onderkant van de pot "onder water" en hebben ze altijd genoeg water om hun ding te doen.

Hier moet je dan wel weer rekening houden met de grootte van de pot, hoe groter de pot, hoe groter de plant. Ze wortelen niet echt door in de grond, heb ik vorig jaar bij mij gemerkt.

& Ook: Riet groeit zeer snel & zeer hoog & ze zijn met veel. Alsook de slakken! Die gebruiken het riet als brug naar je plantjes (dat, of ze springen).

Ikzelf ga 1x id maand. Beetje ruimte maken & paar slakkenkorrels verstrooien. Water hoeft niet.

Heb vorig jaar wel last gehad van toprot ! Hiervoor opgepast, sinds we in een vochtige omgeving zitten.
                        Maar ik denk dat met een beetje betere zorg/strain, dit probleem opgelost had kunnen worden.
                        Dit jaar Cheese van rqs gezet, ze zijn al 2m+.. so far so good

Het vergt veel gezwoeg, gezweet & getekengebeet ( :p ) om in het moerassengebied te planten.
                        Maar als je er zeker van zijt dat er niemand komt & zodanig ook niemand stoort, is het het 100% waard. (volgens mij)

K hoop dat ik een beetje heb kunnen helpen.

Ben zeer benieuwd hoe het verder verloopt bij jou,
                        Allesinds veel geluk gewenst Stemma!

Moge de Moerasgoden je zegenen!

Comment

dat kan meuren ja, die fishmix
                          bodemleven in buitenpot na drie weken zou toch goed op gang moeten zijn, referentie was naar je rietaanplant
                          diep verscholen tussen het riet, dat doet me denken aan een lied

niet altijd ontkiemt alles, het gebeurt mij ook wel eens dat ik dan de grond na twee weken onderzoek en er geen zaadje meer te vinden is, blijft een raadsel(volledige oplossing zaadomhulsel door enzymen en (verstikking) uitdroging of afsterfte van kiempje bij verkeerde vochtbalans of temperatuur) waarom maar ik neem dat het maar er gewoon bij, niet al het zaad ontkiemt

het fimmen is dus gelukt, benieuwd hoe het overzicht er later gaat uitzien

die wave vanachter de pc maakt me aan het lachen

cheers

Comment

ghehehehe, springslakken, lol.

Learn about nature conservation in Washington, including environmental issues and resources from The Nature Conservancy. Start exploring Washington!

Comment

Veeels te spannend om iets te missen

Administratie is top!
                              Last edited by Greyvol; 25 July 2015, 15:59. Reden: En toen had ik die springslakken nog niet gezien!
                              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                              2016 - Greyvol's buitenkweek
                              2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

zeis.jpg ...maak er een mooie spot van Stemm !

Hippie .
                                The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Bezig...
                                X