Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Auto Jack ontkiemd ; AJ-1, 27 juni (met hoesje om)
Blue Mammoth ontkiemd ; BM-1, BM-2, BM-3, 26 juni
CBD Med Gom 1; CB-1,CB-2,CB-3, 16 juni
Deimos ontkiemd;
Er zijn hier voornamelijk activiteiten onder de grond. Dus nog weinig te vertellen. Alles staat buiten en de beestjes komen al op kraamvisite. Ze zijn nog te klein om met neemolie te behandelen, dus hopelijk doen de natuurlijke vijanden van de insecten onderling het werk.
De Blue Mammoths staken gisteren hun kopjes boven de grond.
De Auto Jack 1 liet vanmorgen een zaadhoesje op zijn bolletje zien bij het voorzichtig bovenkomen, heb het hoesje heel zachtjes losgefrunnikt.
Vanavond zat het vliesje nog om de blaadjes heen , deze heb ik ook zachtjes losgefrummeld. Het zaadje kwam ca 10 cm omhoog van de plaats waar ik hem geplant had (??!!)
waarschijnlijk toch een bliksemactie van 1 van mijn katten (Ja Flint, Polly!)
De Deimos is vanavond 2x gezaaid ( 3e zaadje viel op de grond.....vind die maar eens terug tussen gemorste aarde)
Alle zaailingen hebben wat Root Juice van BioBizz gekregen (3ml/liter)
Ik heb wat Lavatera's gekocht om in pot tussen de planten te zetten en een Toscaanse Jasmijn om de geur wat te "maskeren" (en die geurt zo lekker !)
Ik heb nog gekeken naar een paar mooie stamrozen, maar ik kon niet vinden wat ik zocht. En wat ik zoek, dat weet ik ook niet helemaal .
Ik wil in ieder geval mooie volle en geurende rozen en die zijn helaas dun gezaaid bij de lokale tuincentra. Heb ooit eens een lila roos gehad die zo heerlijk geurt, die is toen helaas niet de winter doorgekomen.
(We hebben pas onze tuin veranderd, dus moest er toch nog wat worden bij gekocht)
die korrels op de aarde, is dat.voeding?
vertuurd men mijn ipheune
Nee, dat is perliet wat in de lightmix zit. Het is de bedoeling dat perliet extra water vasthoudt waardoor de aarde minder snel uitdroogt. Ik heb lightmix bovenin om te voor komen dat de zaadjes direct in bemeste aarde komt.
@Bella, luizen zijn er al, ik heb niet de illusie dat ze wegblijven als ik geen rozen plaats in mijn tuin. Twijfelde wel over een vlinderstruik, maar die heb ik toch maar gekocht.
De schoonheid van een vlinder doet de ergernis van rupsen verzachten
En wat denken jullie, maak ik mij druk of de planten niet te veel zullen opvallen vanaf de waterkant,
hebben mijn overburen verderop gewoon een wietplant in de vensterbank staan volop in het zicht!
Denk niet dat je je daar zorgen om moet maken stemma, mensen die langsvaren hebben er toch geen last van, denk dat t ze veel te veel moeite kost om t helemaal te gaan aangeven. Ze varen er hooguit 10sec langs?
Auto Jack ontkiemd ; AJ-1, 27 juni (met hoesje om), AJ-2, 29 juni
Blue Mammoth ontkiemd ; BM-1, BM-2, BM-3, 26 juni
CBD Med Gom 1; CB-1,CB-2,CB-3, 16 juni
Deimos ontkiemd;
Vandaag is de 2e Auto Jack boven gekomen, zonder hoesje.
Wat lightmix aangevuld en Root Juice gegeven.
De CBD Med Gom heeft al aardig trips op bezoek gehad. Ik had wat opgezocht maar trips schijnt dus het "onweersbeestje te zijn, weer wat geleerd.
De blaadjes afgeveegd en alle zaailingen ingespoten met Vital , in de hoop een weerbare plant te krijgen.
Alles alvast onder de grote parasol gezet en voor de liefhebbers nog wat zomerbloeiers op de foto gezet.
jij zorgt wel echt goed voor je kleintjes
die komen niets tekort
mooie zomerbloeiers by the way
keep them coming
die eerste, is dat eentje uit de ranonkelfamilie?
en die damascusroos is prachtig, geurt ook geweldig lekker
Mooie bloemen Ben benieuwd hoe de CBD`s bij jou gaan. Heb er nog 2 zaadjes van liggen; vorige jaar 1 (te) laat in het seizoen geplant en opbrengst viel wat tegen. Ga er dit jaar in de tweede ronde ook nog minimaal 1 zaadje van ontkiemen om te zien wat het kan worden onder (hopelijk) betere omstandigheden.
Bedankt heren
@B2N , de eerste foto is een Lavatera (uit de kaasjeskruidfamilie) echt een super bloeier tot in November.
De derde foto lijkt veel op de damascusroos (had ik die maar in mijn tuin...) maar is een dubbelbloemige hanggeranium.
2 juli
Even een korte update, Deimos kwamen gisteren op 1 juli omhoog en van de Auto Jack 3 zag ik net het "ruggetje" te voorschijn komen dus die komt eindelijk ook in actie.
De zaailingen staan nu onder een grote parasol waar ze alleen ochtend- en avondzon krijgen. De CBD Med Gom lijkt wel iets te strekken, ik vind het ook een beetje een slappe plant, van een paar druppeltjes water helt ze gelijk over ik hoop dat dat bij trekt.
Ik heb gisteravond de planten wat Root juice gegeven en de planten royaal besproeid met water, wel met een beetje tegenzin uit angst dat ik ze verzoop. Vanmorgen stond alles er fris bij dus het lijkt goed te gaan.
De "gewone" planten heb ik nog niet gezaaid. Ik heb vannacht nog een soortje erbij besteld Phatt Fruity van Barneys Farm, bij de 420 shop in de aanbieding voor 19 euro. (En wij vrouwen gaan snel overstag bij koopjes)
Zodat ik straks 4 verschillende gewone planten en 4 soorten autoflowers heb staan. Mijn zoon houdt van afwisseling en afwisselen van strains vertraagt de tolerantie opbouw.
Wij wilden nog wat in het veld zetten maar daar zien we waarschijnlijk toch vanaf. Waar we wilden zetten is alleen met een bootje bereikbaar en om ongezien met een pot aarde en plantje weg te varen valt een beetje veel op. Misschien dat we er een nachtelijk uitje van gaan maken als mijn man vakantie heeft, dat lijkt mij dan wel spannend .
Ik hoop op een goede oogst, zodat we diep in de winter pas weer een lampje hoeven te ontsteken. Als alles loopt volgens de belofte van de breeders dan kan de lamp dit jaar uitblijven!
We shall see
Comment