Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
In weckpotten in het donker. Ik heb nu zo'n 6 weckpotten van 2 liter , maar zal er nog een aantal bij moeten kopen.
Want wil zowiezo de soortjes apart houden van elkaar.
Bij de Blokker 2 euro nog wat. Ook 3 liter potten maar die zijn dan ineens 4 zoveel. Momenteel 25 % korting in NL. Misschien kun je ze online bestellen ?
Auto Jack gezaaid ontkiemd 21 juni; AJ-1, 27 juni (met hoesje om), AJ-2, 29 juni, AJ-3, 3 juli via keizersnede na stuitligging op 4 juli zelfstandig kopje omhoog.
Blue Mammoth gezaaid op 21 juni ,ontkiemd ; BM-1, BM-2, BM-3, 26 juni
CBD Med Gom gezaaid op 9 juni, ontkiemd CB-1,CB-2,CB-3, 16 juni
Deimos gezaaid 27 juni, ontkiemd; D-1 en D-2 op i juli
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 4 juli
Wat een onrustig weekje voor de plantjes deze week, naast de hitte ook nog mineervliegen, trips, katten, hondjes etc. op bezoek...
Ach , ik kan me er niet eens druk om maken, dacht dat de katten de planten niet meer zouden lastig vallen en toen nam ons hondje een paar happen.
Had ik het gaas er maar op moeten laten zitten. Eigen schuld, dikke bult... Ze groeien nog, dus hou ik er wel vertrouwen in en anders zaai ik wel wat anders.
De CBD Med zijn nu bijna 3 weken en met hun 4e node bezig, de bedoeling is om ze te toppen als ze met hun 5e node bezig zijn, maar twijfel een beetje door al die beschadigingen. Ik heb 2x Alga Mic van Biobizz gegeven dit zou de plant "ontstressen".
En dan de Auto Jack 3, gister nog steeds met het "ruggetje" omhoog, ik heb maar wat gefrunnikt en toen zag ik een gebogen stengeltje met het zaadje er aan. Een stuitligging, dus met spoed een keizersnede uitgevoerd. Op de chat vertelde Bel dat dit de wortel was en dat ik het zaadje zeker nog een kans moest geven. Dus Root-Juice en Alga Mic gegeven en gisteravond nog een vliesje verwijderd. Vandaag stond AJ-3 "wakker" omhoog.
Ik heb de planten eergisteren onder de parasol weggehaald, ze strekten toch wat en waren al aan de warmte gewend. Nu zo'n 10-12 uur directe zon per dag.
Ik zou ook graag een plantje in "guerilla" willen zetten om de ervaring op te doen,
maar als ik zo het donkere veld inkijk moet ik, ondanks de romantische aanblik,
concluderen dat ik hier 's nachts gewoon te bang voor ben. P1040159.jpg
Dus hebben we vandaag maar heel dicht bij huis 4 soortjes gezaaid.
Gewone fem.planten dus eerst voorgroei en dan in een 40 liter pot.
Wil wel zeggen dat ik de verpakking van Female Seeds en Nirvana maar karig vindt.
Gewoon losse zaadjes in een zakje, Nirvana nog wel in een extra gripzakje... P1040205-2.jpg
Auto Jack gezaaid ontkiemd 21 juni; AJ-1, 27 juni (met hoesje om), AJ-2, 29 juni, AJ-3, 3 juli via keizersnede na stuitligging op 4 juli zelfstandig kopje omhoog.
Blue Mammoth gezaaid op 21 juni ,ontkiemd ; BM-1, BM-2, BM-3, 26 juni
CBD Med Gom gezaaid op 9 juni, ontkiemd CB-1,CB-2,CB-3, 16 juni getopt/gefimd 8 juli
Deimos gezaaid 27 juni, ontkiemd; D-1 en D-2 op i juli
De plantjes gaan in het begin nog niet zo hard dus is er weinig te melden.
De CBD Med's begonnen hun 5e node te ontluiken dus het werd "topping time".
Ik wilde 1 plantje niet toppen om het verschil te zien, maar omdat ik een FIMRB uitvoerde (fuck I missed really bad) heb ik mijn plannen gewijzigd. CBD-1 is de 5e ontluikende node getopt, CBD-2 de 4e en 5e node en de CBD-3 de 5e node en 1 blaadje van de 4e node (FIMRB) Ik hoop dat ik het duidelijk in beeld heb gebracht.
Zelf denk ik dat de CBD-1 de minste stilstand zal krijgen, maar we zullen zien hoe dit soortje op toppen reageert.
leuk topicje , hoop enkel voor u dat je kat ni in die pot pist !!
ze houden namelijk van los zand :d
inv die grape van female seeds , daar was ik zelf zeer tevreden van , dus vermed dat dat wel in de smaak zal vallen , al de rest heb ik zelf nog ni gehad , dus zal hier af en toe men kopje wel is laten zien , zoniet , dan stuur ik k2 of k3 wel effe langst ^^
Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^
Meerderen zijn toch echt tevreden van Grapefruit van femaleseeds,allemaal experts dan nog,dus ik ben er ook gerust in Stemma losse zaadjes in een zakje wtf die durven nogal ik zou de verkoopsdienst eens aanspreken Stemma
Waarom plet je die mineervlieglarve niet eerder. De larve zit aan het einde waar de kringelstreep het breedste is. Deze groeit namelijk en maakt dus een steeds bredere tunnel. Met een speldje wip je de larve zo uit het blad.
Ik kon eerst geen larves zien zitten Flint, de dag daarop heb ik maar overal in het blad geknepen. Ik heb het idee dat ik met een naald het blad meer beschadig.
Het blad is al kapot waar de larve haar tunnel maakt. Hou het blad met zoon mineer kringellijn in het licht en ja ziet dan aan de breedste kant van de kringellijn een iets donkerdere stip. dat is de larve. Vaak zie je ook een donkere stippellijn in de tunnel. Dat is de poep.
Op onderstaande foto heeft de larve zich reeds verpopt.
Comment