Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
In verband met een tuinfeest bij de buren , heb ik mijn planten undercover gezet.
(Tip van mijn zus, bloemen van de action)
[ATTACH=CONFIG]273942[/ATTACH]
Auto Jack (68 d) gezaaid 21 juni, ontkiemd AJ-1, 27 juni (met hoesje om) getopt 16 juli , AJ-2, 29 juni, AJ-3, 3 juli via keizersnede na stuitligging op 4 juli zelfstandig kopje omhoog. Blue Mammoth (70 d)gezaaid op 21 juni ,ontkiemd ; BM-1, BM-2, BM-3, 26 juni getopt/gefimd op 15 juli Bloei BM2-5 aug , BM-3 10 -aug CBD Med Gom 1.0 (63 d)gezaaid op 9 juni, ontkiemd CB-1,CB-2,CB-3, 16 juni getopt/gefimd 8 juli, Bloei CBD-1-29 juli CBD-2 en 3 4 augustus Deimos (60 d) gezaaid 27 juni, ontkiemd; D-1 en D-2 op 1 juli
Blue Mystic ( 70 d bloei) gezaaid 4 juli ontkiemd 12 juli Crimea Blue (60 d bloei)gezaaid 4 juli-> dood, gezaaid 13 juli Crimea Blue 1 ontkiemd 16 juli, gezaaid 15 juli ontkiemd. CBlue-2 , CBlue- 3 beiden ontkiemd 21 juli Grapefruit (56 d bloei) gezaaid 4 juli, ontkiemd 8 juli zaadhoesje verwijderd. gezaaid 16 juli, ontkiemd Gr-2 ontkiemd 22 juli Gr-3 Phatt Fruity (64 d bloei)gezaaid 4 juli ontkiemd 12 juli, gezaaid 15 juli ontkiemd PF-2 PF-3 beiden 20 juli
Het gaat hier als kool. De Blue Mammoths lijken nu gezien hun groene kleur ook in de onderste bodemlaag te zijn aangekomen.
Ik weet niet of het de grotere pot, wormenmest of het goede weer ligt maar ze zijn een stuk hoger dan vorig jaar.
Ook hebben de "verschillende"top methodes duidelijk invloed op de planten. Als alle toppen gevormd zijn , zal ik dit toelichten.
Ik heb de zaailingen 4 dagen terug een minieme hoeveelheid bio grow gegeven gezien de lightmix natuurlijk weinig voeding bevat,
ze vonden dat wel lekker zo te zien. Vanavond gaan ze naar een grotere pot.
die gaan als een tierelier hier en zo hoort dat natuurlijk ook
juiste voeding en het goede weer zullen hier wel een grote rol inspelen
overpotten afjes? kan da wel maar ja , toppen mocht ook niet bij hen dus dat zal wel snor zitten
(zo zat het toch in mijn hoofd maar dat weten is wel al 4 jaar oud)
het zal daar in die hoek wel al aardig een geurboeket geven
andersom de foto's plaaten , eerst oud en dan nieuw is wel wat imposanter als je de 'lightbox' gebruikt
misschien iets voor het volgende verslag
Auto Jack (68 d) gezaaid 21 juni, ontkiemd AJ-1, 27 juni (met hoesje om) getopt 16 juli , AJ-2, 29 juni, AJ-3, 3 juli via keizersnede na stuitligging op 4 juli zelfstandig kopje omhoog. (Voor)bloei AJ-1 en 2-15 augustus Blue Mammoth (70 d)gezaaid op 21 juni ,ontkiemd ; BM-1, BM-2, BM-3, 26 juni getopt/gefimd op 15 juli Bloei BM2-5 aug , BM-3 10 -aug CBD Med Gom 1.0 (63 d)gezaaid op 9 juni, ontkiemd CB-1,CB-2,CB-3, 16 juni getopt/gefimd 8 juli, Bloei CBD-1-29 juli CBD-2 en 3 4 augustus Deimos (60 d) gezaaid 27 juni, ontkiemd; D-1 en D-2 op 1 juli. (Voor) bloei op
Blue Mystic ( 70 d bloei) gezaaid 4 juli ontkiemd 12 juli Crimea Blue (60 d bloei)gezaaid 4 juli-> dood, gezaaid 13 juli Crimea Blue 1 ontkiemd 16 juli, gezaaid 15 juli ontkiemd. CBlue-2 , CBlue- 3 beiden ontkiemd 21 juli Grapefruit (56 d bloei) gezaaid 4 juli, ontkiemd 8 juli zaadhoesje verwijderd. gezaaid 16 juli, ontkiemd Gr-2 ontkiemd 22 juli Gr-3 Phatt Fruity (64 d bloei)gezaaid 4 juli ontkiemd 12 juli, gezaaid 15 juli ontkiemd PF-2 PF-3 beiden 20 juli
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@ Hypno , bedankt
@ B2N, bedankt voor de tip, ik ga het gelijk zo doen
@ Lionkeeper,
16 augustus
Op 12 augustus wilde ik bij de CBD-3 ook een low stress training doen, die helaas een tak afspleet, met bind touw bij elkaar gebonden, geen tape. Ik vind de CBD MED maar gedrochtjes, zoveel blad in de toppen dat moet wel rot worden. Toen ik net het bij elkaar groeien van de gescheurde steel met een gele kring op de foto wilde duidelijk maken zag ik de kleine voetjes van een groene rups. Die was mij nog niet eerder opgevallen. Zo loont het zich toch weer dat ik mijn best voor jullie doe .
Ze doen mij denken aan een Big Bang AF van vorig jaar, die zat ook zo vol blad en het leek wel de verzamelplaats voor rupsen uit de hele buurt. Ik kijk het nog een weekje aan, maar als ze alle 3 onder de rupsen komen, neem ik afscheid van ze.
Verder de CBD Med en Blue Mammoth besproeid met Vital, toen was de Vital op. Bij de welkoop nieuwe gehaald, 1 euro goedkoper maar met 250 ml minder inhoud , hij sprayt wel fijner verdeeld nu. Doordat het steeds regenachtig bleef heb ik de overige planten niet goed kunnen inspuiten, dit probeer ik morgenavond te doen.
Verder de Grapefruit 1 en Phatt fruity 1 terug getopt naar de 5e node ( net iets hoger in de hoop op een fim). De wondjes afgedekt met wat vaseline en zout. De Grapefruit op stek gezet, kijk of mij dat gaat lukken.
De Crimea Blue 1 zat net op haar 5e node en de Blue Mystic zou niet geschikt zijn voor buiten, dus die laat ik zoveel mogelijk met rust.
Vandaag ook eindelijk de kleine plantjes verhuisd naar een grotere pot.
Door het regenachtige weer zijn er weer een aantal potten behoorlijk zwaar geworden, die heb ik nu onder een afdak gezet.
De foto's ( bij sommige foto's heb ik gesjoemeld met de achtergrond om herkenbare punten te verdoezelen)
Terug een schitterend verslag. Wat met verbaast is dat die CBD Med zo lastig te kweken lijkt. Ik snap je argument over het vele blad inderdaad goed. Het is wat op de markt gebracht als de "gemakkelijke" oplossing voor de medicinale thuiskweker zonder ervaring. (Plant & Pray). Het is dus een interessante conclusie om te zien dat iemand met kennis van zaken er zo'n moeite mee heeft dat ze dan maar gedumpt zullen worden. Een gemiste kans dus.
Comment