Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet stout...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Stemma doet stout...

hoi stemma.. vooralsnog erg mooi groen tuintje daar.. zal elke ochtend bij buitenkomst een heerlijke oase van geuren zijn.
    wat ik me wel af vraag.. kwam lijstje met tot nu toe toegevoegde middelen tegen.. wtf gooi jij er allemaal wel nie bij..
    je hebt mijn struikje vast wel langs zijn komen ergens (chat ofzo).. zero toevoegingen en net zo groen als jouw dames.. why??

Hazemans

Comment

Hoi Hazemans, zo'n vraag kan ik natuurlijk van je verwachten. Je hebt prachtplanten voortgebracht op simpele potaarde en water. Waarom voeg ik dan van alles toe ? Tja, omdat ik het leuk vind om te tutten met mijn planten ?

Ik kweek nu 16 maanden en hoewel ik niet meer overal van in paniek raak probeer ik te anticiperen op verwachte of onverwachtse omstandigheden. Ik geef de meeste toevoegingen tijdelijk of maar 1 of 2 keer, behalve de Vital.
      Die gebruik ik 2 tot 4 x per maand.
      We gaan het lijstje af
      Neemolie spuitmix, preventief/curatief tegen beestjes. Noodzaak ? Welles/nietes verhaal.
      Bacterial- nutrificerende bacterien, Noodzakelijk? Nee, verwennerijtje.
      Fishmix- ten tijde van te natte grond 1 a 2 x als "bijvoeding" gegeven. Noodzaak? Mwah het heeft ze geen kwaad gedaan
      Root Juice- bij ontkieming. Noodzaak ? Weet ik niet 100% zeker.
      Vital- 2-4 x per maand- versterkt de weerstand tegen schimmels. Noodzaak, Ja in Nederland zekers!
      Alga Mic- gegeven aan kiemplantjes bij de hittegolf. Noodzaak ? Weet niet, heeft geen kwaad gedaan.
      Misschien als ik net zo veel ervaring in het kweken heb als jou dat ik het weer helemaal anders aanpak.

De update van vandaag
      17 augustus

Vandaag was het de CBD Med -3 dag. Gisteravond heb ik mijn bedenkingen over de CBD Med uitgesproken tegen B2N, Batty en Hippie. Hun reacties hebben mij vandaag verder aan het denken gezet. Terwijl ik op zoek ging naar de rups(en) herinnerde ik dat Hippie en B2N het vroegere trimmen van de plant benoemden. Overigens vond ik maar 1 rups die niet blij keek toen ik hem pakte.

Wat heb ik gedaan, ik heb heel veel blad weggeplukt uit de toppen van de CBDMed - 3 zie de foto's. De afgespleten tak was nog helemaal los, dus die heb ik helemaal losgetrokken om wat tricho's onder de micro te bekijken. Tot mijn stomme verbazing zag ik op de zijtak bovenin al enkele amber trichomen (!?) onderin was het allemaal clear/milky ,
      ik had dus nog alles clear verwacht . De hars plakte behoorlijk sterk en ik vond de geur iets vanille/fruitigs hebben.
      Na de plukpartij alles ingespoten met Vital. Hierna zag ik de tricho's pas

warning-1.jpg

De foto's

Voor en na de plukpartij, ik hoop dat jullie nu snappen wat ik bedoelde met een grote kans op toprot.
      P1040686-1.jpgP1040687-1-1.jpg
      Let op ! Dit is een experiment voor mijn eigen risico, misschien heb ik nu juist meer kans op toprot !

Weggeplukt blad van 1 plant en de losse tak
      P1040688-1.jpgP1040689-1.jpg

In afgeslankte vorm naast haar zus, en de "wond" dicht gesmeerd met kaarsvet (poging daartoe)
      P1040690-1.jpgP1040692-1.jpg

En de trichomen
      20150817-1jpg-1.jpg20150817-2jpg-1.jpg

De tak heb ik nog en ik twijfel of ik haar op de Volcano zal uitproberen.

Ben zeer benieuwd hoe dit plantje later deze week erbij staat.

Tot de volgende update !
      Attached Files
      Last edited by Stemma; 20 August 2015, 13:13. Reden: Extra waarschuwing toegevoegd n.a.v. opmerking Flintstoned
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

toffe waarschuwing die je erbij zet
        '
        wat een blad heeft die plant zeg
        flink getrimd, zeker open genoeg nu

ben ook benieuwd hoe ze het verteert en er de volgende weken gaat bijstaan

dat trichpalet kom ik bij mijn bekenden niet tegen
        daar is de overgang langzamer

70 daagjes oud, die moeten nog hoelang volgens breeder? oeps, ben just gaan kijken stond daar niet een week minder
        wel tof als die weldra klaar zijn,die moeten toch goed medicijn zijn

dat ze goed mogen bloeien ms.

Comment

Haha laborant
          Nog even en je kunt op zoek naar een andere woning met een grotere tuin

Ziet er ontzettend goed uit.
          Baas in eigen brein.

Comment

Uit angst voor iets wat zou kunnen gebeuren ..........
            Eigenlijk krijg de plant niet eens de kans zich goed te ontwikkelen om da ze er anders uit ziet dan verwacht ...
            Misschien heeft plant die vele bladeren wel nodig om een goed Medicinaal wietje te worden
            Jammer
            God was never on your side..

Comment

Wat haben sich daar gedaan,al dat scone groene blad afgenipt hopelijk heeft ze super gezonde roots om voeding op te nemen

Comment

@B2N, bedankt, de plant ziet er tot nu toe goed ingedroogd uit en nog geen pluisjes te zien. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat lopen
                @Eclection, bedankt de tuin is gelukkig ruim genoeg. Wel weet ik dat ik volgend jaar minder planten zet, heb me erg verkeken op de bloeitijd van de cbd med afjes.
                @Bella, niet getreurd hoor ik heb er nog 2 van deze soort staan. Maar het moet wel een heel goed wietje zijn, wil ik ze nog een keer zetten. Ik kom alleen maar verslagen tegen waar ze toprot krijgen, zowel binnen als buiten. Ik heb dan niet de illussie dat toprot bij mij niet voor zal komen en daar handel ik naar. Heb genoeg planten staan om wat uit te proberen.
                @Rebel, we gaan het zien, anders leg ik een infuus aan

Stemma doet stout (2016)

Comment

Zelf denk ik dat je met het blad weghalen (vele wonden maken) de rotkans enkel hebt vergroot.

Comment

We gaan het zien Flint, het plantje heeft al eerder wondjes gehad, daardoor ga ik er vanuit dat de botrytis al in de plant zit.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Nagenoeg elke plant draagt botrytis met zich mee in de sluimertoestand. Echter door weeral vele wonden te maken verhoog je de schimmeldruk flink. Zelf had ik hier niet voor gekozen. Nu weet ik ook wel dat je graag experimenteert en redelijk eigenwijs bent maar ik wilde het toch vermelden om andere niet op dwaalsporen te zetten en te voorkomen dat nu ineens half het forum hun topblad preventief gaat wegknippen want naar mijn mening werkt dit enkel averechts.

Comment

Dank voor je bezorgdheid, ik heb er een waarschuwing bij gezet.
                        Maar zal hem nog eens duidelijker herhalen.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Jij bent wss opzoek naar schimmel om die dan in je botrydinges topic te plaatsen dan, redelijk uniek hier

Comment

Jij hebt mij helemaal door Rebelke

Stemma doet stout (2016)

Comment

Nou dat heb ik wel vaker voor hoor maar meestal gebaar ik van krommenhaas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                                @Eclection, bedankt de tuin is gelukkig ruim genoeg. Wel weet ik dat ik volgend jaar minder planten zet, heb me erg verkeken op de bloeitijd van de cbd med afjes.
                                Hmm dat is jammer.
                                Wat is je favoriet nu na anderhalf jaar?
                                Baas in eigen brein.

Comment

Bezig...
                                X