Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Mooi tuintje stemma zonde van de toprot
die bloemetjes geweldig idee vooral voor mensen die van afstand kijken
jammer dat ze niet geuren want zal straks wel lekker ruiken in je tuintje
De laatste dagen zijn er wat planten omgegaan. De CBDMed- 2 was klaar(voor ons) en is wonderbaarlijk zonder rot geoogst !
Ik heb de planten allemaal weer verplaatst, De afjes onder een afdak en de gewone planten in de hoek waar voorheen de afjes stronden.
De natste en zwaarste potten heb ik afgedekt met een vuilniszak.
Met de Deimos ging het wat minder, ik blik terug aan de hand van de foto's
4 september
De afjes onder het afdak, hier staan ze grotendeels uit de regen. P1050169-1.jpg
De CBD Med is klaar, de calyxen zijn uitgegroeid tot trosjes geen top te bekennen
Hoewel de kleine grapefruit niet veel in hoogte groeit
maakt ze wel enorm veel blad op de lagere gedeeltes aan na het toppen. Reveg ?? P1050213-1.jpg
8 september
En jawel daar is de familie Botrytis weer op bezoek, ditmaal bij Deimos 2.
Ik heb de aangedane toppen verwijderd
en de afgeknipte stelen ingesmeerd met vaseline en zeezout.
Haar zus lijkt schoon.
Gezien de vele soortgelijke plaatsen van ontwikkeling toprot bij de Deimos denk ik dat deze plant heel gevoelig is voor toprot.
De rotte gedeeltes wegknippen en de plant evengoed proberen af te bloeien heeft bij deze planten voor mij geen zin.
Tot de volgende update !
Last edited by Stemma; 9 September 2015, 19:55.
Reden: Foto's juist plaatsen
Balen inderdaad van die rot. Maar goed, weer betrouwbare informatie over een nieuwe soort op de markt, dat is ook wat waard. Zo zie ik het dan maar, om er maar een positieve draai aan te geven.. Hoe dan ook gecondoleerd.
In plaats van nivea gebruik ik gewoon lampenolie voor mijn schaartjes en vingers. Werkt ook prima! Maar wat minder huidvriendelijk, dat wel.
Ja, die toprot...echt kl*te.
Ik heb er nu ook beginnende last van op m'n oudste Quick One.
Als ik morgen terug toprot ontdek, dan wordt het noodgedwongen 'oogsten'.
Bedankt heren
Flint, we hebben o.a. een ragdoll, Tommie grootste vriend (op Polly na)
14 september
Allereerst een opbrengst te melden (wat te droog geworden , was ze vergeten )
Blue Mammoth (2) 14 gr (zeker 4 weken te vroeg geoogst wegens in de top)
CBD Med (2) 16 gr. Ik wil wel opmerken dat hier in huis de CBD niet wordt ervaren zoals deze bij de Sin tra Bajo en Pineapple express (beiden ruim 1% CBD af's van Barney's) en Juanita La Grimosa. Het is een trippy wietje geworden wat door mijn oudste als zeer vervelend is ervaren. Normaliter haalt CBD de scherpe randjes van de THC af en voelt alles lekker relaxed, niet bij deze gegarandeerde 4 % CBD strain. Daar gaat mijn zelfgemaakte CBD olie.....
Bij de Blue Mammoths heb ik 2 kleine topjes weggeplukt waar wat bruine droge plekjes verschenen, hier verwacht ik nog meer rot. Ik heb de trichomen gechekt van de Blue Mammoths maar zeker nog 60 % clear, het gaat niet zo hard. De voeding begint wel op te raken aangezien enkele bladeren lichter worden.
Bij de Auto Jack had ik ook een "verdacht" plekje bekeken maar het was helemaal geen rot. Na de Deimos zie ik in elke top donkere vlekjes trichomencheck 10 % amber 50% milky en 40 % clear. Wel krijgt de Auto Jack 1 wat paarsige strepen in het blad, ws door de kou. Ook hier begint de voeding op te raken.
De "gewone planten" gaan goed op de Grapefruit- 2 na, volgens mij is dit een mongool met een slechte waterhuishouding. Ik dacht van de week wat bloeiharen te zien, maar die waren ws zo geschrokken van de plant zelf dat ze zich gelijk weer hebben ingetrokken. Zal ik haar wegdoen ?
Bij de overige planten zie ik nog geen duidelijke voorbloeiverschijnselen, wel veel groene sprietjes dus we wachten af. Ik heb 's avonds /'s nachts wel veel zwak licht in mijn tuin van de buren en vanuit onze woonkamer. Mijn man heeft ivm de regens alles onder ons afdak gezet, welke grenst aan de woonkamer.
Ik ben onder de indruk van de grote bladeren van de Crimea Blue 1, echte indica vingers.
De Blue Mystic vind ik de mooiste plant, geen buitenplant vlgs Nirvana, maar tot nu toe gaat ze goed.
Ze heeft alleen een langere bloeitijd dan ik dacht gelezen te hebben ( 8 tot 11 weken).
De foto's
Helaas geen vergelijkend totaaloverzicht meer, er zijn teveel planten. Misschien later nog.
Die Blue mystic vind ik ook het mooiste, wat een mooi gezicht zo'n hele hoop bij elkaar. Jammer dat die cdb te trippy is, maar mooi dat je het weet. En wij ook Toch wel fijn zoveel verschillende, ookal zit er dan eentje tussen die niet helemaal oke is. (Okee niet het juiste woord, want missxhien is die voor iemand anders de perfecte trippy shit)
De kleine Grapefruit is een hoopje, die staat niet in de weg, zou die gewoon laten staan.
Heb ook es Blue Mystic buiten gezet tuin elders is binnenplant maar kan wat leuks afkomen.
Leuk verschil foto van blad Jack en die Crimea .
die getopte grapefruit heeft zich goed gezet
de blue mystic ziet er van bovenaf uit als een mooi indicaatje
wat een joekel van een blad bij die crimea blue
het wordt tijd dat ze eens wat bloeiverschijnselen laten zien
Jullie houden de administratie van mij tegoed. Ik wil een duidelijk overzicht maken en dat is met 20 planten een beetje lastig en alle afkortingen maken het er niet duidelijker op. Ik denk aan een excel overzicht converteren naar een jpg, dat lijkt mij de duidelijkste manier. Wordt aan gewerkt !
Gisteravond wat trichomen gecheckt van de Blue Mammoths AF, tot mijn verbazing waren ze ondanks de vele frisgroene bladeren al voor zo'n 30 % amber, dus mochten ze van de feestcomissie worden omgehakt.
Nog wat plekjes rot gevonden en weggehaald en in elke plant 1 rups, wel lelijke rupsen...
Door het dichte bladerdek lang geknipt, ruim anderhalf uur aan 2 afjes.
Ik heb de foto's van vorig jaar erbij gezocht en ik denk dat het dit jaar ondanks de "slechtere" zomer toch beter is gegaan dankzij het toppen, niet overpotten en de bodemmix. Ik zal de foto's van vorig jaar bijvoegen.
Comment