Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet stout...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Stemma doet stout...

Neee! Wat zonde
    Hoop dat de rest goed gaat.
    Baas in eigen brein.

Comment

Mooi tuintje stemma zonde van de toprot
      die bloemetjes geweldig idee vooral voor mensen die van afstand kijken
      jammer dat ze niet geuren want zal straks wel lekker ruiken in je tuintje

Comment

Bedankt voor jullie reactie Eclec en Insension !

9 september

De administratie zal ik later bijwerken.

De laatste dagen zijn er wat planten omgegaan. De CBDMed- 2 was klaar(voor ons) en is wonderbaarlijk zonder rot geoogst !
        Ik heb de planten allemaal weer verplaatst, De afjes onder een afdak en de gewone planten in de hoek waar voorheen de afjes stronden.
        De natste en zwaarste potten heb ik afgedekt met een vuilniszak.
        Met de Deimos ging het wat minder, ik blik terug aan de hand van de foto's

4 september

De afjes onder het afdak, hier staan ze grotendeels uit de regen.
        P1050169-1.jpg

De CBD Med is klaar, de calyxen zijn uitgegroeid tot trosjes geen top te bekennen

P1050173-1.jpgP1050174-1-1.jpg

Omdat er weinig calyxen zijn maar veel hars op de blaadjes zit heb ik , voor ons doen, veel blad laten zitten.

P1050189-2.jpg

6 september

Overzichtjes ( en gespeeld met het fotoprogramma, om herkenbare elementen uit beeld te houden)
        P1050208-1-2-1.jpgP1050212-1.jpg

Hoewel de kleine grapefruit niet veel in hoogte groeit
        maakt ze wel enorm veel blad op de lagere gedeeltes aan na het toppen. Reveg ??
        P1050213-1.jpg

8 september

En jawel daar is de familie Botrytis weer op bezoek, ditmaal bij Deimos 2.
        Ik heb de aangedane toppen verwijderd
        en de afgeknipte stelen ingesmeerd met vaseline en zeezout.
        Haar zus lijkt schoon.

P1050229-1-1.jpgP1050220-1.jpg

Een aanrader, zeep en olie in een!
        Weg plakhanden, weg geur. (En een schone dop op de olijfolie)
        P1050259-1.jpg

9 september (vandaag)

De Deimos 2 had onder de afgesneden top weer ongewenst bezoek.
        Deze mag van mij weg.

P1050279-1-1.jpg

Opnieuw haar zus bekeken, he is dat....?

P1050300-1-1.jpg

Ja, dat is......

P1050310-1-1.jpg

Ook bij beginnende topjes begint botrytis (toprot) zich te manifesteren
        P1050315-1-1.jpg

Huppakee, weg ermee !
        P1050316-1-1-1.jpg

Gezien de vele soortgelijke plaatsen van ontwikkeling toprot bij de Deimos denk ik dat deze plant heel gevoelig is voor toprot.
        De rotte gedeeltes wegknippen en de plant evengoed proberen af te bloeien heeft bij deze planten voor mij geen zin.

Tot de volgende update !
        Last edited by Stemma; 9 September 2015, 19:55. Reden: Foto's juist plaatsen
        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Jammer van al dat rot.
          Heb hier ook zo een plantje gehad die enkel bestaat uit Calyxen ipv top. Vraag me nog steeds af waar dat precies aan licht.

De overgebleven plantjes staan er mooi bij.

Thugz
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Balen inderdaad van die rot. Maar goed, weer betrouwbare informatie over een nieuwe soort op de markt, dat is ook wat waard. Zo zie ik het dan maar, om er maar een positieve draai aan te geven.. Hoe dan ook gecondoleerd.

In plaats van nivea gebruik ik gewoon lampenolie voor mijn schaartjes en vingers. Werkt ook prima! Maar wat minder huidvriendelijk, dat wel.

Succes! Hopelijk blijft de rest vrij van ziektes!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ja, die toprot...echt kl*te.
              Ik heb er nu ook beginnende last van op m'n oudste Quick One.
              Als ik morgen terug toprot ontdek, dan wordt het noodgedwongen 'oogsten'.

Comment

Comment

Bedankt heren
                  Flint, we hebben o.a. een ragdoll, Tommie grootste vriend (op Polly na)

14 september

Allereerst een opbrengst te melden (wat te droog geworden , was ze vergeten )
                  Blue Mammoth (2) 14 gr (zeker 4 weken te vroeg geoogst wegens in de top)
                  CBD Med (2) 16 gr. Ik wil wel opmerken dat hier in huis de CBD niet wordt ervaren zoals deze bij de Sin tra Bajo en Pineapple express (beiden ruim 1% CBD af's van Barney's) en Juanita La Grimosa. Het is een trippy wietje geworden wat door mijn oudste als zeer vervelend is ervaren. Normaliter haalt CBD de scherpe randjes van de THC af en voelt alles lekker relaxed, niet bij deze gegarandeerde 4 % CBD strain. Daar gaat mijn zelfgemaakte CBD olie.....

Bij de Blue Mammoths heb ik 2 kleine topjes weggeplukt waar wat bruine droge plekjes verschenen, hier verwacht ik nog meer rot. Ik heb de trichomen gechekt van de Blue Mammoths maar zeker nog 60 % clear, het gaat niet zo hard. De voeding begint wel op te raken aangezien enkele bladeren lichter worden.

Bij de Auto Jack had ik ook een "verdacht" plekje bekeken maar het was helemaal geen rot. Na de Deimos zie ik in elke top donkere vlekjes trichomencheck 10 % amber 50% milky en 40 % clear. Wel krijgt de Auto Jack 1 wat paarsige strepen in het blad, ws door de kou. Ook hier begint de voeding op te raken.

De "gewone planten" gaan goed op de Grapefruit- 2 na, volgens mij is dit een mongool met een slechte waterhuishouding. Ik dacht van de week wat bloeiharen te zien, maar die waren ws zo geschrokken van de plant zelf dat ze zich gelijk weer hebben ingetrokken. Zal ik haar wegdoen ?

Bij de overige planten zie ik nog geen duidelijke voorbloeiverschijnselen, wel veel groene sprietjes dus we wachten af. Ik heb 's avonds /'s nachts wel veel zwak licht in mijn tuin van de buren en vanuit onze woonkamer. Mijn man heeft ivm de regens alles onder ons afdak gezet, welke grenst aan de woonkamer.

Ik ben onder de indruk van de grote bladeren van de Crimea Blue 1, echte indica vingers.
                  De Blue Mystic vind ik de mooiste plant, geen buitenplant vlgs Nirvana, maar tot nu toe gaat ze goed.
                  Ze heeft alleen een langere bloeitijd dan ik dacht gelezen te hebben ( 8 tot 11 weken).

De foto's

Helaas geen vergelijkend totaaloverzicht meer, er zijn teveel planten. Misschien later nog.

13 augustus

P1050365-2-2.jpgP1050368-2-1.jpg
                  P1050409-1-2-1.jpgP1050372-1-1.jpg
                  P1050319-1-1-1.jpgP1050323-1-1.jpg
                  P1050327-1.jpgP1050329-1.jpg
                  P1050338-1-1-1.jpgP1050344-1-1.jpg
                  P1050332-1-1.jpgP1050336-1.jpg
                  P1050353-1-1-1.jpgP1050359-1.jpg
                  P1050378-1.jpgP1050361-1.jpg
                  In de tuin kan ik ze nog net verdragen......
                  P1050348-1-1.jpg

Gelukkig staan ze onder een afdak
                  alsnog nat te regenen......
                  P1050411-1-1-1.jpg

Tot de volgende update
                  Attached Files

Stemma doet stout (2016)

Comment

Mooi kruisspinnetje ghihi.

Comment

Die Blue mystic vind ik ook het mooiste, wat een mooi gezicht zo'n hele hoop bij elkaar. Jammer dat die cdb te trippy is, maar mooi dat je het weet. En wij ook Toch wel fijn zoveel verschillende, ookal zit er dan eentje tussen die niet helemaal oke is. (Okee niet het juiste woord, want missxhien is die voor iemand anders de perfecte trippy shit)

Keep up the good work!
                      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                      2016 - Greyvol's buitenkweek
                      2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Genoeg groen nog te zien Stemm .

De kleine Grapefruit is een hoopje, die staat niet in de weg, zou die gewoon laten staan.
                        Heb ook es Blue Mystic buiten gezet tuin elders is binnenplant maar kan wat leuks afkomen.
                        Leuk verschil foto van blad Jack en die Crimea .

Doe zo verders en suc6 !

Hipp .
                        The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

die getopte grapefruit heeft zich goed gezet
                          de blue mystic ziet er van bovenaf uit als een mooi indicaatje
                          wat een joekel van een blad bij die crimea blue
                          het wordt tijd dat ze eens wat bloeiverschijnselen laten zien

goed bezig

greetz
                          B2N

Comment

Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Bedankt mannen voor jullie reacties

17 september

Jullie houden de administratie van mij tegoed. Ik wil een duidelijk overzicht maken en dat is met 20 planten een beetje lastig en alle afkortingen maken het er niet duidelijker op. Ik denk aan een excel overzicht converteren naar een jpg, dat lijkt mij de duidelijkste manier. Wordt aan gewerkt !

Gisteravond wat trichomen gecheckt van de Blue Mammoths AF, tot mijn verbazing waren ze ondanks de vele frisgroene bladeren al voor zo'n 30 % amber, dus mochten ze van de feestcomissie worden omgehakt.

Nog wat plekjes rot gevonden en weggehaald en in elke plant 1 rups, wel lelijke rupsen...

Door het dichte bladerdek lang geknipt, ruim anderhalf uur aan 2 afjes.

Ik heb de foto's van vorig jaar erbij gezocht en ik denk dat het dit jaar ondanks de "slechtere" zomer toch beter is gegaan dankzij het toppen, niet overpotten en de bodemmix. Ik zal de foto's van vorig jaar bijvoegen.

De foto's

16 september

P1050419-1-1.jpgP1050420-1-2-1.jpg

Veel aandachtig knipwerk door de vele bladeren en het opsporen van rotte plekjes.
                              P1050427-1-1.jpgP1050438-1-1.jpg
                              P1050442-1.jpgP1050425-1.jpg

Trichomen en de rups die zo uit een SF film lijkt weggekropen.
                              20150916-182438WCP-1.jpgP1050441-1-1.jpg

Zie hieronder het verschil met vorig jaar

September 2015,

P1050422-1.jpgP1050444-1.jpg

Oktober 2014.
                              P1000654.jpgP1000718.jpg

Tot de volgende update !
                              Last edited by Stemma; 17 September 2015, 16:46. Reden: Foto's juist plaatsen

Stemma doet stout (2016)

Comment

Kijk die flessen siroop Stemmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa leg er een fles cola naast
                                God was never on your side..

Comment

Bezig...
                                X