Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet stout...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Stemma doet stout...

Hepa filters en uv c en dan ben je zelf de grootste haard van problemen. Gaat wel iets te ver om thuis een cleanroom te maken, wel fijn om te lezen hoe dat nu zit(en dat het bijna niet te doen is). Kortstondige dosis is zo slecht nog niet dus. Handschoenen aan en lasbril op denk ik dan

Lv laag houden is wel het gemakkelijkst om de schimmels minder kans te geven.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

We wachten maar af met zijn allen en blijven hopen op een goede afbloei

3 oktober

Schitterend weer overdag en een mooie maan 's nachts, ik heb er van genoten !

P1050686-1.jpgP1050722-2.jpg

Alle planten zijn duidelijk aan de bloei begonnen. De koude nachten laten al mooie paarse kenmerken zien.

Wel begint de Phatt Fruity 1 wat stikstof tekorten te tonen en zie ik bij diverse planten zwarte plekjes in het jonge blad, eerst dacht ik aan "brandplekjes"omdat de jongens vaak op de schommelbank ervoor hun sigaretje roken, maar aangezien ze ook op planten achter in de tuin verschijnen denk ik aan een tekort van iets.
      (of overschot -->> ligt wat extra voeding gemengd onderin de potten).

De Ph zou ook nog voor een probleem kunnen zorgen, aangezien ik niets afzuur.

P1050738-1.jpgP1050740-1.jpg
      P1050753-1-2.jpgP1050764-1.jpg
      P1050767-1.jpgP1050770-1.jpg
      P1050757-1.jpgP1050754-1-1.jpg
      P1050744-1.jpgP1050749-1.jpg

Hier een crop van de zwarte vlekjes, een tekort of een schimmel ??
      P1050753-3.jpgP1050749-1-1.jpg

Tot de volgende update !
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Wat groen nog!
        Ik denk dat ik volgend jaar toch meer ga voeden, geen idee waarom ze zo geel zijn.
        Baas in eigen brein.

Comment

whaha nice stemma gij hed nen dalmatier gekweekt !
          hopelijk nietske erg ma soit gehed u plezier al gehad he buiten dees jaar .
          al terug binnen bezig ?
          laat al het lekkers smaken he , en het valt echt op daje een schimmelpluis fetisj hebt stemmaku ...
          alle sinds beter dan nen 'voet fetisj' .

hou je goed , en hou ze groen of geel he !

groetekes steuneke .

Comment

tekorten en overschotten hou je toch in pot, vooral in de bloeifase. niet druk om maken. zien er allemaal mooi uit voor buiten!

groet,

vinyl-haas

Comment

Zwarte spikkels lijkt stront of roetdauw. Door het uitscheiden van honingdauw door bijvoorbeeld bladluisjes kan roetdauw ontstaan. In feite gaat de honingdauw dan schimmelen.
              Last edited by FlintStoned; 4 October 2015, 11:02.

Comment

Wat een schatje lig daar bij die plant
                God was never on your side..

Comment

Over die zwarte vlekjes sluit ik aan bij flintstoned. Maar toen schoot me dit te binnen:
                  Of afgestoten pollen, maar dan moet er een peperplant of iets dergelijks in de buurt staan met zwarte pollen.
                  Bijen en hommels willen nog weleens te zwaar worden (omdat al die pollen aan hun benen kleeft) en dan dumpen ze die vervolgens ergens op een plant. Vaak geeft dat een droog gelig vlekje, maar bij gekleurde pollen wil het nogal een ander kleurtje zijn.

Ik denk toch eerder vliegenpoep dan wat anders.

Dat wordt dus soms te zwaar, dan dumpen ze het op blaadjes van willekeurige planten.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

lol de thank you dance -->
                    K-007
                    Kishan's kijkdoosje

Comment

@Eclec, het kan zijn dat jouw planten meer honger hebben dan de mijne?
                      @Steundje , leuk om je weer te zien hierzo de dalmatieer is al weer weg. Ik heb inderdaad een schimmelpluis fetish", ik vind dat zo mooi! Eerstdaags weer Halloween, misschien ga ik wel verkleed als schimmelpluis
                      @ Hazemans, Bedankt Haas !
                      @ Bella, Bedankt, het is een lief klein poesje maar met af en toe valse trekjes. Had haar in een dierenwinkel gekocht toen ze denk ik 5 weken was, mijn verstand zei "nee, niet doen broodkwekers!" maar vond het zo'n zielig hoopje met haar vervuilde snoetje, dat ik haar heb gekocht..
                      Ben ook nooit meer naar die dierenwinkel gegaan.
                      @ Kishan,
                      @ Flint en LR2 heb van alles bij elkaar gegoogled en het is inderdaad roetdauw, een schimmel die eenvoudig weg te wassen is met een vochtig doekje en op zich niet schadelijk voor de plant. Alleen als een blad helemaal bedekt is met roetdauw kan er geen fotosynthese meer plaats vinden.
                      De uitwerpselen (honingdauw) van diverse insekten vormen een voedingsboden voor 'roetdauw'. Normaliter worden deze weggespoeld door regen, maar aangezien wij een droge tijd hebben gehad voor de laatste update, zijn de uitwerpselen blijven liggen en heeft zich roetdauw gevormd.

12 oktober

Weinig spannends gebeurd op het wegwassen van de roetdauw na.

Ik heb de planten nu allemaal onder het afdakje staan tegen het huis ivm de kou. Ze hebben daar zon van half negen tot een uur of vijf,
                      als ik de "winteroutfit" binnen heb plaats ik ze weer wat meer uit elkaar.
                      Ik moet nog vliesdoek halen en ben aan het kijken op marktplaats aan het kijken voor een warmtemat.
                      Ik heb er een gevonden voor 20 euro die geschikt is voor bijverwarming met een afmeting van 1.50 bij 0.60 m.
                      Is gebruikt in een keuken onder een vloerkleed. Vraag mij alleen af waarom een transformater 3,5 kg weegt ?
                      De potten gaan dan op hout, folie (moet nog kijken wat), verwarmingsmat, ws nog een folie dan de smartpotten erop enkele malen omwikkeld met vliesdoek.
                      Zo moeten we de kou toch wel door komen. De potten omwikkelen met warmtekabel lijkt warmer, maar ik kan de potten dan niet meer zo makkelijk optillen
                      en die mogelijkheid wil ik echt hebben. Oh ja en ik moet nog iets hebben voor de temperatuur te meten, ws heb ik daar al iets voor.

De Grapefruit 2 lijkt niet in bloei te gaan, hapert echt maar is wel flink de hoogte ingegaan, is nog steeds een twijfelgeval. De Grapegruit 1 daarentegen doet het uit de kunst.
                      De Crimea Blue 3 , hapert ook zo, het zal vast door de lage temperaturen komen.

De foto's

P1050846-1-1.jpgP1050816-1-1.jpg
                      P1050844-1-1-1.jpgP1050821-1.jpg
                      P1050834-1-1-2.jpgP1050809-1.jpg
                      P1050852-2.jpgP1050825-1.jpg
                      P1050833-1.jpgP1050854-2-1.jpg
                      P1050778-1-1.jpg

Tot de volgende update !

Stemma doet stout (2016)

Comment

Dat is het ook denk ik Stemma. Mway zei voor ik begon al dat ze wel wat lusten (citral) en van de Red Escape las ik dat al van HJM/Vale. Maar ja, te voorzichtig

Toch blij met de oogst hoor, echt veel en top kwaliteit.
                        Baas in eigen brein.

Comment

Ben benieuwd naar de winteroutfit, ben ook al vanalles aan het sprokkelen. Bubbeltjes plastic enzo
                          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                          2016 - Greyvol's buitenkweek
                          2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Leuke struiksprinkhaan.

Comment

Bedankt voor jullie reakties!

18 oktober

De installatie van de perfomat ging van een leien dakje, totdat er enige rookontwikkeling ontstond.....
                              P1050880-1-1.jpg
                              ik kan hier wel om lachen, des te meer omdat ik al warmteverschil voelde toen er nog geen stroom op stond

Enfin de adapter is prima dus die kunnen we altijd op een andere mat aansluiten mocht er een vorstperiode aankomen.
                              Aangezien de bodemtemperatuur nu 9 C was lijkt extra verwarming mij nu eigenlijk nog niet nodig.
                              Gelukkig waren er ook andere materialen aangeschaft dus is de winteroutfit aangedaan en ik kreeg gelijk een hemels kerstgevoel

De plante, met name de Crimea Blue's, beginnen tekorten te tonen, maar dat lijkt mij niet zo gek.

De Grapefruit 2 heb ik uit de pot gehaald en na nadere inspectie onder de microscoop in de kliko gegooid.
                              Ik was verbaasd wat ik zag in de wortels, misschien gewoon bodemleven ?
                              Gezien de toestand van de plant denk ik eerder aan een parasiet ?
                              Wie kan mij er iets over vertellen ?

De foto's

P1050858-1-1.jpgP1050857-1.jpg
                              P1050884-1.jpgP1050882-1-1.jpg
                              bruidsmeisjes hihi....
                              P1050887-1-1.jpgP1050888-1.jpg
                              P1050860-1-1.jpgP1050897-1.jpg

Grapefruit 2

P1050864-1.jpgP1050873-1-1.jpg

En onder de micro, het bewegende beeld was lastig scherp te stellen.
                              Veel roetdauw (?) in de topjes, was niet met blote oog zichtbaar. Het blad ziet verre van gezond.
                              20151018-230516WCPa-1.jpg20151018-230211WCPa-1.jpg

Parasieten ?
                              20151018-231415WCPa-1.jpg20151018-232440WCPa-1.jpg
                              20151018-233542WCPa-1.jpg20151018-233011WCPa-1.jpg

En bewegend beeld, helaas niet superscherp maar "het leven" is duidelijk

En ja, ik verwachtte elk moment een openbarsten....

Tot de volgende update
                              Last edited by Stemma; 19 October 2015, 01:23.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Comment

Bezig...
                                X