Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet stout...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Stemma doet stout...

Haha goed gedaan Stemma!, dat vliesdoek is handig en luchtig. Raar miniscule beesje ook, dat je dat ziet zeg..

Balen is dat, rokende spullen. Hou daar ook nie zo van
    Last edited by Greyvol; 19 October 2015, 05:11.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

De grote plantenverwenmoeder[emoji1]

Comment

Buiten verwarming voor de planten da heb ik hier nog nooit mee gemaakt Gogo Stemma
        God was never on your side..

Comment

Bedankt, Lion, Greyvol, Ron en Bella ik blijf mijn best doen

25 oktober 2015

Tijd weer voor een update, de afgelopen week heb ik wel wat vooruitgang gezien bij sommige planten. Dat heeft mij doen besluiten tot aanschaf van een warmtekabel.
          Dat was nog even puzzelen want deze worden aangeboden in diverse kwaliteiten en staan onder diverse namen, het was dus even googlen naar
          warmtekabel, verwarmingskabel, warmtelint , verwarmingslint, warmtedraad ,verwarmingsdraad etc. en dan ook nog eens los geschreven van elkaar.

Er zijn draden in diverse kwaliteiten, ik wilde een kabel die geschikt is voor buiten en een aardestekker heeft.

Er zijn veel draden met thermostaat die warm worden vanaf 5C en uitgaan bij 13 C , die wilde ik dus niet, deze wordt het meeste aangeboden.
          Dan heb je tracingskabels, die worden het warmst op de koudste plaatsen (en mogen elkaar raken) dat leek mij wel ideaal tot dat ik bedacht dat ik altijd wel een stuk draad zou hebben tussen de planten wat vrij hing
          dus dan zou het daar het warmste worden. Nee, dus.
          Ik heb dus gekozen voor een draad met een constante warmteafgifte van ca. 40 C met een aardestekker. Deze kabel mag zichzelf niet raken dus niets kruislings neerleggen ivm met oververhitting !
          belangrijk is om de omvang van je potten te meten, de omvang zal altijd groter zijn dan je denkt
          Mochten de potten te warm worden zullen we het aantal omwikkelingen minderen. Eerst maar eens kijken of we de temperatuur naar 15 graden kunnen krijgen en of dat niet teveel stress op gaat leveren voor de plant.

Terwijl ik heerlijk uitsliep heeft mijn man de kabel "geinstalleerd" ( lees --->>>alles om de potten heen gewikkeld).
          Dus ik heb de verpakking niet kunnen fotograferen, maar voor jullie even een plaatje gegoogled.

Deze kabel heb ik gekocht, wel weer een uitgave maar enfin omgerekend naar grammen en de multifunctionele mogelijkheden.
          Achteraf ook nog iets te lang, ik hou niet van krap gedoe maar omdat ik gisteren 3 planten heb weggegeven
          kwam ik ineens wel heel royaal in mijn draad

Weggegeven ? Ja de Phatt Fruity 3 en de Crimea Blue 2 en 3 bleven zwaar achter en zetten de bloei niet echt door, zoals jullie konden zien in mijn vorige update.
          Een kennis wilde ze graag hebben voor in zijn tent, dus met de nodige waarschuwingen voor beestjes heb ik hem mijn zegen gegeven.

Even recaputilerend ---->>> 11 Afjes ---->> 6 geheel naar kliko wegens rot van de rest ca 100 gram geoogst.
          ---->>> 9 Gewone fem's ---->> 4 weggedaan wegens wanpresteren.

Van de week zal ik "de administratie" bijwerken, heb het beetje druk gehad.

Ik heb nu dan nog 5 gewone planten staan, waarvan de voor ons aanbevolen klimaat aanbevolen Crimea Blue het slechtst presteert.
          De gewone grapefruit , niet de outdoor, die alleen voor binnengeschikt zou zijn doet het het best ( opmerking van 4 grapefruitzaden kwamen er 2 niet op en 1 mongool/ziek maar de ene die aanslaat gaat erg goed!)

De planten staan nu allemaal vrij nat, ze drinken weinig via de wortels door de kou en de hoge LV buiten. Hoop dat de warmte dit ook verhelpt.
          De planten staan wel onder een afdak waar ze minder regen krijgen maar ze krijgen nog genoeg.

Voor de foto's en vanwege het zonnige weer heb ik de vliesdoeken nog niet teruggeplaatst, dat doe ik over een paar uur.
          Het vliesdoek zal de opstijgende warmte deels ook vasthouden, deze combi wordt ook aanbevolen om palmen etc. te laten overwinteren.

Tevens had ik wat planten verplaatst voor de foto wat mij een uitbrander opleverde van mijn man "straks kruis je de kabels !!! "
          Hij heeft wel een beetje gelijk (dit keer dan)

La pica's

P1050913-3.jpgP1050921-1.jpg
          P1050922-1-1.jpgP1050924-1-1.jpg
          P1050926-1-1.jpgP1050927-1-1-2.jpg

Tot de volgende, verwarmde, update !
          Last edited by Stemma; 25 October 2015, 15:10.
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Comment

Dank je B2N . De temperatuur van de aarde is in 4 uur tijd (met zonnetje) 6 graden omhoog, de pot is nu 18 graden . Dat gaat rapper dan ik dacht.
              Zal vanavond en morgenochtend nog even checken. Misschien toch minder kabel om de potten, eerst even de nacht afwachten.
              Ik las inderdaad dat het wat zachter weer wordt, dat ik de kabel bestelde hadden ze het over sneeuw vandaag en kijk nu heerlijk weer hier.

Ik zal inderdaad eens kijken hoe de temperatuur zich houd, heb helaas geen min/max thermometer voor buiten.
              Misschien dat ik de thermometer van binnen kan gebruiken.

Een schakelklok voor buiten zou inderdaad een goede oplossing zijn.

Op welke temperatuur zouden jullie de aarde proberen te houden ?

En de bruidsjurkjes weer aan

P1050931-2.jpg

Stemma doet stout (2016)

Comment

Zo nog even de temperatuur van de aarde gechecked.
                Om 22 u was deze 16 C en net over 2 u was deze 15 C in de pot terwijl het buiten nu 6 C is.
                Dus de verwarming werkt ! De muisjes etc.zullen het ook wel lekker warm vinden, ik hoop dat dit geen 'neveneffecten' geeft

Stemma doet stout (2016)

Comment

Als je maar geen groepje Syriers in je tuin gaat vinden Stemma, die houden van warmte en de rokerij ook
                  Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Hahaha
                    Baas in eigen brein.

Comment

3 november

De warmtekabels werken prima ( als je de electriciteit er niet af haalt ) houden de temperatuur van de aarde zo rond de 15 C

Afgelopen week hebben we zowel het zonnetje als dikke mist gehad.

27 oktober
                      De Blue Mystic toonde eerst een lichtbruin blaadje in de top, wat er niet gemakkelijk los kwam.
                      Uit voorzorg heb ik de top verwijderd en de "wond" ingesmeerd met kokosolie en zeezout. (kon de vaseline niet vinden ...)

P1050941-1-1.jpgP1050943-1-1.jpg

1 November

Dikke Mist
                      P1050981-2-1.jpgP1050946-1-1.jpg

De mooie Blue Mystic begint nu meerdere rotte plekjes te tonen,
                      ook de stam kleurt lichtgeel op een plek. Dus ik besluit haar te oogsten.
                      De breeder had al aangegeven dat dit geen buitensoortje was.
                      De plant ruikt absoluut niet sterk, een beetje parfumachtig.
                      P1050960-1-1.jpgP1050964-1-1.jpg
                      P1050963-1-1.jpgP1050980-1-1.jpg
                      P1050982-1.jpgP1050983-1-1.jpg

De rimea Blue, is buiten niet echt een goede bloeier.
                      Met moeite zijn er wat pistels uitgeperst.
                      P1050954-1-1.jpg

De Phatt Fruity daarentegen maakt mooie topjes.
                      P1050951-1.jpgP1050948-1.jpg

De Grapefruit ziet er prachtig uit met haar paarse verkleuringen.
                      Echter ook hier wat rot. En een "zombieblad"? Omdat de breeder van deze grapefruit ook
                      heeft aangegeven dat dit geen buitensoort is besluit ik haar ook te oogsten.
                      Tijdens het knippen ontdek ik wat stamrot. De Grapefruit vind ik niet naar wiet geuren,
                      dat komt pas in lichte mate vrij bij het drogen nu.
                      Deze plant ruikt zo lekker naar rode zoete grapefruit,
                      dat ik een paar flufftopjes heb geproefd bij het knippen, deze smaakten pittig.
                      Een beetje als een radijs met een lichte parfumnasmaak
                      P1050965-1-1.jpgP1050969-1-1-1.jpg

P1050971-1-1.jpgP1050985-1.jpg

P1050986-1-1.jpg

En toen waren er nog 3....Tot de volgende update.

Stemma doet stout (2016)

Comment

elke gram is er 1 vooralsnog mag je volgens mij niet klagen dame.

Haas

Comment

Ja is toch altijd lekker om wat te oogsten.

Die Grapefruit wilde ik ook nog een keer proberen. Ziet er mooi uit met dat paarse blad erin. Mijn vriendin heeft last van migraines en daar zou de Grapefruit goed tegen werken. Al zou Chocolope dat ook moeten doen.

Waarom heb je eigenlijk niet de Outdoor Grapefruit gedaan dan?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Terug een zeer gedetailleerde verslaggeving van een zeer intensieve kweek! Wat ben je goed bezig stemm!

@wietefras: CBD GOM 1.0 is alvast erg goed tegen rugpijnen en zo. Jammer dat ze zoveel topblad heeft, maar goeie CBD soort.

Comment

Wat een mooie bruiden met al die sluiers! Zet er wat kaarsen bij, en wat van die nep roosjes en het is helemaal af!
                              Laat 't je smaken Stemma!
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

@ Haasje, bedankt ! we zijn inderdaad tevreden met elke gram . Ik ben benieuwd wat de totaal opbrengst zal zijn van de 20 planten die ik gezet heb. Denk dat ik totaal de 200 gram niet zal halen. Ben ik met mijn 20 plantjes uiteindelijk toch een "broodnodige" kweker

@ Wietefras, ik heb gekozen voor de "gewone" grapefruit omdat Q zo lyrisch was over de geur van deze plant en omdat hij kleiner zou blijven dan de outdoor variant.
                                De geur is echt heerlijk, en ze is klein gebleven. Maar daar is ook alles mee gezegd

@ Lionkeeper, bedankt !

@ LR2, bedankt ,ik moet er zelf ook steeds om lachen, het is geen gezicht. Maar enfin, als de laatste plantjes nog fatsoenlijk kunnen afbloeien is het toch functioneel geweest.

8 november

En zoals verwacht een minieme opbrengst van de Blue Mystic en de Grapefruit. Ik laat ze verder curen in de pot omdat de dikke stengels niet in verhouding staan tot de kleine topjes.
                                Na het oogsten heb ik ze nog 2 dagen in een verlichte ruimte laten hangen alvorens in het donker te laten drogen.
                                De trichomen van de grapefruit vielen me erg mee, toch wel wat amber te zien en de Blue Mystic is nog zeker 40 tot 50% clear, dat klopt ook wel met de langere bloeitijd die bij deze plant hoort.

Grapefruit 15 gram, ik verwacht hier zeker nog 10/20 % vochtverlies
                                Mystic Blue 19 gram, ik verwacht hier nog 30/40 % vochtverlies
                                Voor deze 2 planten had ik dus net zo goed een AF'je kunnen zetten,
                                maar enfin het waren dan ook geen buitenplanten vlgs de breeder.
                                Goh, soms spreken breeders dus toch de waarheid !

De foto's van de "gedroogde" Grapefruit en de Blue Mystic

P1060028-1-1.jpg20151108-gr2-1.jpg
                                20151108-gr3-1.jpg20151108-gr1-1.jpg

P1060031-1-1.jpg20151108-bm3-1.jpg
                                bm2-1.jpg20151108-bm4-1.jpg

Dan nog de resterende 3 planten.

Ze staan nog steeds in hun bruidskleding , nu met meer omwikkelingen van de warmtekabel.
                                De Phatt Fruity-1 en de Crimea Blue staan nog steeds nat, hopelijk dat de warmtekabel tegen de regens op kan drogen.

De bladeren worden lelijker en dat hoort zo, na de foto heb ik de lelijkste bladeren weggeplukt.

De Crimea Blue stelt mij zwaar teleur. Binnen bij Witpen was het zo'n mooie plant met grote toppen
                                en aangezien Azarius deze strain aanbeveelt als buitenplant had ik hem gekocht.
                                Er is nog geen rot, dat is waar maar van toppen kan ik niet echt spreken, kluwens blad heeft ze.
                                Denk dat dit niet te roken valt en dat ik er maar iets anders van moet maken ?

De Phatt Fruity laat wel behoorlijk pistels zien en doet het wel aardig, zeker voor een uitverkoopje (in de 420 shop ) .

Foto's van Phatt Fruity en Crimea Blue

P1060001-1-1.jpgP1060002-1-1.jpg
                                P1060007-1-1.jpgP1060010-1-1.jpg
                                P1060012-1-1.jpgP1060023-1.jpg
                                P1060017-1-1.jpgP1060015-1-1.jpg
                                P1060025-1-1.jpg

Dat was voor vandaag,
                                mijn weemoedige geklaag,
                                Meer vermaak om leed,
                                in de volgende update ?

Sint is onderweg met zijn pieten,
                                dan begint het rijmen uit mijn vingers te schieten
                                Attached Files

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                                X