Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple Bud (White Label)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Purple Bud (White Label)

w8 dag 17.jpg

w9 dag 17.jpg

Dag 17 van mijn Purple Bud. De zon schijnt lekker en de plant groeit en groeit. Vanmorgen de pot tot aan de rand afgevuld met potgrond.

Comment

w10 dag 19.jpg w11 dag 19.jpg

Vandaag, op de 19e dag, heb ik toch de plant in kleine pot wat meer ruimte gegeven en haar in een 12 liter pot gezet. Onder in de pot zitten 3 gaten en bij gebrek aan hydrokorrels heb ik een katoenen t-shirt op de bodem gelegd.

x1 dag 7.jpg

Ook heb ik een 2e plant gezaaid die zich in de 7e dag van ontwikkeling bevind, deze is vanaf het zaadje direct in een 10 liter pot beland. Deze pot heeft onderin een drainage rooster en ook een katoenen t-shirt.

Comment

w12 dag 23.jpg w13 dag 23.jpg

We zijn op dag 23 van plant 1. Hij groeit weer lekker, ondanks het matige weer. De gelige nerven en de paars kleurende steel lijkt bij deze plant geen probleem te zijn. Het is misschien een klein beetje stress omdat hij nog niet zo lang geleden is omgepot, maar het is de bedoeling dat hij paars word en het koele weer is alleen maar een extra aanzet om eerder en mooier zijn kleur te krijgen.

Morgen ga ik een fles ecologische voeding halen met een NPK 5-6-7 verhouding voor kruiden.

x2 dag 11.jpg

De 11e dag van mijn 2e plant.

Ook heb ik in een andere pot tijm gezaaid en deze tussen de 2 planten gezet. Eerst nog even wachten tot die gaan ontkiemen, maar de sterke geur van de tijm schrikt bladluis, witte vlieg en slakken af, dus is het een welkome natuurlijke bestrijdingsmiddel tegen deze ongedierte.
        Last edited by Lupweedy; 21 June 2015, 11:55.

Comment

Voeding.jpg NPK 3-1-5

Zoals gezegd ben ik vandaag met voeding begonnen. Ik kon de voeding niet krijgen die ik wilde hebben, maar ik denk dat ik wel een goed alternatief gevonden heb. Op de fles staat ook: Stevige toppen rijk aan smaak, dus dat gaf de doorslag

Comment

Purple bud van White label ?
            Ergens klopt er iets niet, volgens mij heeft WL geen Purple bud toch of is het een hele nieuwe die nog niet op hun site staat ?

Voila, plantje ziet er prima uit, het is nog wel wat vroeg voor voeding, zou dat misschien nog niet elke dag meegeven.
            Succes!
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

wlpb.jpg White Label

Ik geef de plant volgens de verpakking 1x in de week een halve liter water met 5ml van deze voeding. Later, voor de bloei, heb ik een andere samenstelling NPK.

Comment

Yeah, ik zie het.
                Raar toch dat die niet eens op hun eigen site staan ?

wlspb.jpg wlsbud.jpg
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja, dat is wel apart. Ik heb ze via Sensi gekocht.

Comment

Het is vandaag 28 dagen voor plant 1 en ik heb 5 dagen geleden de onderste 4 bladeren afgeknipt en een dag later voeding gegeven. Dat afknippen heb ik gedaan zodat de plant (hopelijk) eerder zijtakken gaat krijgen, aan de andere kant had ik verwacht dat het plantje dood zou gaan na zo'n amputatie, maar blijkbaar heeft ze daar ook nog geen zin in.

w14 dag 28.jpg w15 dag 28.jpg

Het is de 16e dag van mijn 2e plant. Deze heeft ook pas voeding gehad, maar er is niet in geknipt.

x3 dag 16.jpg x4 dag 16.jpg

Comment

w16 dag 30.jpg

Plant 1 van 30 dagen jong.

x5 dag 18.jpg

Plant 2 van 18 dagen jong.

Ik heb vanmorgen de plant met een plantenspuit ingespoten met water en afwasmiddel, om bladluis te verbannen. Daarna heb ik, met oog op de komende hittegolf, beide planten een dag eerder hun voeding gegeven. Beide planten hebben 500 ml water met 5 ml bio voeding (NPK 3-1-5) gekregen.

Ik merk dat na het bespuiten en de toevoeging van voeding de bladeren er wat slapjes bij hangen. Heeft dit te maken met wat ik heb gedaan? Ik heb gezocht naar tips om bladluis tegen te gaan en de tip met water en afwasmiddel stond mij het meeste aan, omdat werd gezegd dat dit niet schadelijk is voor de plant. Ook zie ik enkele oneffenheden aan het blad. Dit zat er al voordat ik ging sproeien en voeden. Wat is dit en is dit erg voor mijn plant? De zon heeft nagenoeg niet geschenen vandaag, maar gisteren hebben de planten van 13.00 uur tot 20.00 uur vol in de zon gestaan. Toen hebben ze nog geen water gekregen. Ik geef ze 1x in de week water met 5 ml voeding en daarna water naar behoefte. Ik heb nog niet eerder mijn planten van bovenaf bespoten en ze krijgen water en voeding direct in de aarde naar de wortels toe.

Wel zie ik dat mijn amputatie van enkele bladeren (plant 1) zijn werk doet en er komt iets nieuws op de plaats terug, dus daar ben ik blij mee, maar ik maak mij meer zorgen om de andere plant.

Comment

De bladeren hanger er wel een beetje sipjes bij, maar dat zie ik bij mijn planten ook af en toe en is het een paar dagen later weer goed. Als ze te droog staan gaan de bladeren hangen, maar als ze te nat staan ook, al ziet dat er wel iets anders uit.

Heb je net water gegeven voordat je de foto's maakte? Zo niet, dan is je grond misschien wat te nat (ipv vochtig). Ook kun je proberen de plant alleen langs de randen van te pot te bewateren(niet binnen 5cm van de stam), dan wordt het wortelgestel sneller groot en zal je plant sneller groeien en beter tegen een stootje kunnen.

Daarnaast zei QnQ eerder in je verslag dat het misschien wat vroeg is voor voeding. Plantje is pas klein, dus die heeft nog genoeg aan de potgrond. MAAR je ziet niet aan de bladeren dat er teveel voeding aanwezig is, dus misschien is het wel prima wat je doet? --> Ik heb zelf weinig ervaring, maar hoor in de wandelgangen dat voedingsstoffen op kunnen hopen en om de overvoeding er dan weer uit te krijgen kan lastig zijn, dat is dus wel een afweging om te maken.

Ik had pas na 9 weken een tekort gezien bij mijn WW AF planten die in 9L potten met potgrond staan. Nu begin ik pas met voeding, dus ikzelf ga er de volgende keer voor kiezen om in dezelfde situatie na 7 weken al te gaan voeden.

Groet!
                        Balkon-kweek 2015

Comment

w18 week 5.jpg Plant 1 (Week 5)

x7 week 3.jpg Plant 2 (Week 3)

Ik heb mij aan eerdere adviezen gehouden en de planten lijken te overleven. Zelfs plant 2, die ik zelf al had afgeschreven, laat nieuw blad zien. Nu langzaam aan weer beginnen met water geven. Ik heb ze een week lang geen water gegeven en door de warmte heeft de grond lekker kunnen drogen. Ook ben ik gestopt met de voeding, dat ga ik pas weer doen als de planten wat groter zijn.

Nu ben ik ook bezig met een 3e plant. Deze komt alleen niet in dit kweekverslag te staan, maar wellicht in een nieuwe. Het is met die plant de bedoeling dat ik een wiet bonsai ga opkweken. In die plant zal veel gesnoeid worden vanaf het eerste blad na de lobbladeren. Ik maak er foto's van en na succes zal ik ze plaatsen.

Comment

Waarom wil je een bonsai kweken? Ik heb er eentje, omdat dat de laatste in zijn soort is; zolang die in leven blijft, heb ik een 'moeder' om van te stekken als ik dat ooit wil. Maar ik vraag me af wat jouw redenen daarvoor zijn.
                            Ik denk trouwens dat het handig is om dat gewoon in dit kweekverslag te doen. Maar ieder zijn keus natuurlijk!
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                              Waarom wil je een bonsai kweken? Ik heb er eentje, omdat dat de laatste in zijn soort is; zolang die in leven blijft, heb ik een 'moeder' om van te stekken als ik dat ooit wil. Maar ik vraag me af wat jouw redenen daarvoor zijn.
                              Ik denk trouwens dat het handig is om dat gewoon in dit kweekverslag te doen. Maar ieder zijn keus natuurlijk!
                              Omdat ik ook bezig ben om andere planten tot bonsai op te kweken, zoals; liguster, citroen, esdoorn en avocado. De liguster en wietplant zijn redelijk snelgroeiende planten, terwijl de andere 3 jaren nodig hebben om tot een gewenst resultaat te komen en zelfs vrucht geven. Ik wil daaruit gewoon een leuke hobby ontwikkelen.

Comment

Ah oke cool! Dan raad ik je aan om terug te snoeien tot de tweede of derde internode maximaal. En dan gewoon lekker blijven toppen en buigen/knakken. De mijne is nu bijna 3 jaar oud, en zo'n 25 cm hoog.
                                Om de 4 maanden verwissel ik de aarde (afspoelen met de tuinslang, duurt een half uur, maar je beschadigt minder) voor een verse klomp potgrond met wat voeding (niet veel) en dat gaat prima.
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                                X