Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple Bud (White Label)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Purple Bud (White Label)

w19 week 6.jpg

w20 week 6.jpg

In de 6e week van plant 1 lijkt het erop dat zij is aangesterkt en flink is gegroeid. De plant begint ook sterker te ruiken. Ik heb de meeste adviezen van andere schrijvers van harte aangenomen, alleen geef ik de plant nog steeds een beetje extra voeding. Niet zoveel als op de fles staat, ongeveer de helft minder, maar ook de totale hoeveelheid water wat ze krijgt heb ik per week gehalveerd. Het gaat super, het blad is mooi groen en glimt weer in de zon.

x8 week 4.jpg

In de 4e week van mijn 2e plant lijkt zij te zijn bezweken aan mijn fouten, helaas. Ik kan hier niets zinnigs over zeggen. Ik laat haar nog wel even staan, misschien dat ze uit onverwachte hoek nog een boost krijgt, maar daar heb ik een hard hoofd in. Deze is/gaat kapot, MAAR..

geenideewatditis.jpg

Er groeit ook iets anders in de pot van de 2e plant. Ik heb echt geen flauw idee wat het moet zijn. Ik heb zelf ook niets toegevoegd aan de pot. Ik zal het moeten laten groeien om er achter te komen. Als het een plant is die niet voor dit forum is bedoeld, dan is dit de laatste post geweest over de 2e plant, tenzij ze het overleeft.
    Last edited by Lupweedy; 14 July 2015, 16:53.

Comment

Ik ben begonnen aan een 3e kweek van de Purple Bud. Ik heb achter het raam een zaadje laten ontkiemen en na een week verpot.

y1 week 1.jpg y2 week 1.jpg

Ik heb bij een bouwmarkt een 20 liter emmer gekocht (goedkoper dan een bloempot) en een zak hydrokorrels. In de emmer heb ik gaten geprikt en onderin een flinke laag van de hydrokorrels gelegd. Daar bovenop universele potgrond met hydrokorrels erdoorheen, daar bovenop potgrond met zand en afgedekt met hydrokorrels.

Mijn 2e kweek heeft het niet gehaald.

Mijn 1e kweek gaat goed, maar het wederom matige weer laat mijn blad hangen, waardoor er een blad geknakt is. Ook is er 1 blad wat is aangevreten door ik weet niet wat, maar dit is zo minimaal dat ik even afwacht met plaatsen van een foto. Ze groeit wel goed. Nu nog hopen op beter zomers weer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Yeah, ik zie het.
        Raar toch dat die niet eens op hun eigen site staan ?
        Ik was vorig jaar in een winkel van sensi seed, en die purple bud kon je blijkbaar alleen online bestellen.

Hier vind k hem wel, en voor zover ik het begrijp is white label van Sensi Seed.
        https://sensiseeds.com/nl/gefeminiseerde-zaden/whitelabel/purple-bud

Zie ook wat er in de link staat:

sensiseeds.com/nl/gefeminiseerde-zaden/whitelabel/purple-bud

Misschien weet de 420 shop hoe dat zit?

Mij verbaasde het nog al dat ik strains tegen kom, die sensi seed onder de eigen naam verkoopt en als white label, waarbij het prijsverschil maar gering is.

Schiet mij maar lek.

19 euro vs 19,50 euro. ( Ik heb zelf de sensi seed superskunk)

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door Lupweedy View Post
        Ik ben begonnen aan een 3e kweek van de Purple Bud. Ik heb achter het raam een zaadje laten ontkiemen en na een week verpot.

[ATTACH=CONFIG]270401[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]270402[/ATTACH]

Ik heb bij een bouwmarkt een 20 liter emmer gekocht (goedkoper dan een bloempot) en een zak hydrokorrels. In de emmer heb ik gaten geprikt en onderin een flinke laag van de hydrokorrels gelegd. Daar bovenop universele potgrond met hydrokorrels erdoorheen, daar bovenop potgrond met zand en afgedekt met hydrokorrels.

Mijn 2e kweek heeft het niet gehaald.

Mijn 1e kweek gaat goed, maar het wederom matige weer laat mijn blad hangen, waardoor er een blad geknakt is. Ook is er 1 blad wat is aangevreten door ik weet niet wat, maar dit is zo minimaal dat ik even afwacht met plaatsen van een foto. Ze groeit wel goed. Nu nog hopen op beter zomers weer.
        Als je nog groter wilt, specie kuipen, ook die zijn veel goedkoper als echte bloempotten. Moet je wel zelf even gaten en in boren.
        Lets not criticize but legalize

Comment

Ik neem geen specie kuipen. De potten/emmers moeten op mijn balkon passen. Er lopen te veel zwerfkatten rond om uit te wijken naar de tuin.

Comment

w21 week 7.jpg

w22 week 7.jpg

Week 7 van plant 1. Ze is weer groter geworden ten opzichte van vorige week. Ik ga mezelf nu afvragen wat ik moet doen als de bloeiperiode aanbreekt. Het is nog niet zover, dat weet ik, maar toch. Ik heb altijd licht op deze kant van het balkon, want 's nachts brand de ook portieklamp. Ik mag hem niet binnen zetten, want dat stinkt en het is ook geen autoflower. In de tuin is geen optie, zelfde licht 's nachts en er lopen veel zwerfkatten rond, al dan niet vechtend met elkaar. Zou het lukken een goede oogst te krijgen met zoveel licht of moet ik echt iets gaan maken wat ik om mijn plant kan zetten voor verduistering. Al met al gaat deze plant de goede kant op.

y3 week 2.jpg

Week 2 van plant 3. Deze had ik begin van de week verpot in een 20 liter emmer met veel hydrokorrels en porgrond en een schep zand. Daarna veel water gegeven. Wat staat ze er al goed bij. Deze moet absoluut groter worden dan plant 1, dus ook een rijkere oogst opbrengen.

Comment

Helaas werkt het 'groter moeten worden' niet altijd, de plant bepaalt zelf wanneer ze wilt groeien en wanneer niet.
              Als je vals licht in je tuin hebt, dan gaat het soms goed, en soms niet. Vaak begint de bloei wat later. Maar Vale lukte het om ze op een meter afstand van een lantaarnpaal te laten bloeien, dus om een portieklampje zou ik me niet te druk maken. Zolang die maar consistent op bepaalde tijden brandt.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Het is niet echt een portieklampje, het zijn 2 tl buizen die het halve blok verlichten en aan elke portiek hangt zo'n ding, maar ik heb een goede oplossing gevonden. Een garderobebox afgeplakt met vuilniszakken en duct tape.

Comment

Ah balen dat je al die moeite hebt gedaan. TL-verlichting is lang niet sterk genoeg om op meer dan 2-3 meter afstand de nachtrust van de plant echt in de war te brengen.
                  Als je die box wilt gebruiken, dan moet je goed rekening houden met de luchtvochtigheid daarin; als die te hoog wordt, heb je de perfecte omstandigheden voor schimmels.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik ben alvast benieuwd naar foto's, mischien kan je wat nachtfoto's maken....
                    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Het heeft een tijdje geduurd, maar hier komen weer een paar foto's van mijn 2 planten.

De reden dat ik niet eerder gepost heb is dat het niet goed leek te gaan met mijn planten en dacht deze kweek zou mislukken. Gelukkig is dit nog niet het geval en zijn de planten weer lekker gaan groeien. Ik heb de afgelopen weken met het een en ander te maken gehad, zoals; overbewatering door regen, storm en witte vlieg. Ook heb ik geprobeerd de planten te verduisteren met een garderobe box, maar deze is door de regen nat geworden en als een soort pudding ten gronde gegaan, dus daar ben ik niet meer mee bezig. Ik heb wel weer wat aangevreten, verdorde bladeren van de plant getrokken en de hoofdtop van de 1e plant geknipt. Ik gebruik nog steeds 1 maal per week voeding voor tomatenplanten en laatst heb ik de witte vlieg bestreden met een spray tegen bladluis etc.. Het resultaat zie je in de foto's.

Plant 1 (10 weken):

w23 week 10.jpg w25 week 10.jpg w24 week 10.jpg w26 week 10.jpg

Plant 2 (6 weken):

y4 week 6.jpg
                      Leuk detail; waar de lobblaadjes hebben gezeten komt een bladscheut tevoorschijn.

De luizenspray:

Luisvrij.jpg

Ik gebruik de middelen van EcoStyle en dit werkt prima. Ik heb geen last meer van de witte vlieg gehad. Ook de voeding is van dit merk. Ik heb nog eens rond gekeken in de plaatselijke tuincentra en volgend jaar ga ik er ook de potgrond/tuinaarde, cocopeat en andere voeding (voor mediteraanse planten) aanschaffen.

Dan zou ik graag nog willen weten of ik op pure cocopeat kan kweken of moet dit vermengd worden? Wat is de beste samenstelling voor een buitenkweek?
                      Last edited by Lupweedy; 11 August 2015, 21:53.

Comment

Weer een week verder en de planten gaan naar mijn idee de goede kant op.

w27 week 11.jpg w28 week 11.jpg

Plant 1 groeit nu in week 11. Door het slechte weer van de afgelopen dagen heb ik de planten een aantal dagen in de badkamer gezet. De nieuwe bladeren zijn lichtgroen, maar de plant groeit stevig door. Vanmorgen de planten maar weer buiten gezet en kijken of het blad weer donkerder gaat worden.

y5 week 7.jpg y6 week 7.jpg

Plant 2 groeit in week 7 en is flink breder en groter geworden, ook hier word het nieuwe blad lichtgroen. Hier zie je wat aangevreten blad, dat komt door mijn kat.

Ik weet nu niet of ik mij zorgen moet maken om het blad dat lichter van kleur word, zoals de titel van de topic, word dit een plant met paarse toppen en kan het blad ook met de toppen mee kleuren, hoewel ik nog geen sporen van bloei heb gezien, maar dit zal ook niet lang meer duren.

Comment

Toen ik dat bij mij zag, dat lichter groen worden, ben ik rustig gestart met voeding bij het water doen.
                          Lets not criticize but legalize

Comment

Ik doe al vanaf de 4e week mijn planten bijvoeden, dus dat is het niet. Zoals ik al schreef denk ik dat de bloeioeriode van de plant van start gaat en dan paars gaat kleuren.

Comment

Ik wilde al vertellen dat bij al mijn planten, vlak voor de bloei, de groeipunten lichter van kleur werden, net als wat je nu bij jou planten ziet. Bericht uiteindelijk niet geplaatst omdat ik zag dat je geen autoflowers hebt en de bloei nog wel even duurt ivm aantal uren licht. Het kan natuurlijk ook een soort zijn die wat eerder bloeit dan gemiddeld.

Voedingstekort/lichter groen tot geel en uiteindelijk afsterven van de bladeren begint onderin de plant bij de oude bladeren.
                              Balkon-kweek 2015

Comment

Ik weet nog weinig van wanneer een plant gaat bloeien, maar ik heb begrepen dat dat eind deze maand of begin volgende maand moet gaan beginnen. Dit is pas het eerste jaar dat ik dit doe en heb ook best wel wat foutjes gemaakt. Toch doen de planten het nog steeds. Volgend jaar wil ik kijken of ik autoflowers kan gaan zaaien.

Comment

Bezig...
                                X