Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e Kweekverslag ever: 2015 Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1e Kweekverslag ever: 2015 Northern Light Autoflower Royal Queen Seeds

Geen melk gaan sprayen! Dat werkt niet en bevat voldoende suikers om die schimmel een aardige boost te geven.

Als je coniferen, dennenbomen of iets soortgelijks hebt staan daar in urnhum; trek daar een thee van en probeer dat eens. Kun je absoluut niet drinken! Maar het is veiliger dan dat rozenspul.
    Maar wacht eerst even of je het ziet uitbreiden. Als dat niet gebeurt, dan hoef je ook niet te rommelen met bestrijdingsmiddelen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Heel erg bedankt voor de feedback!!!

Ik zal het ff afwachten.

Moet ik de plant ook apart zetten of moet ik er alleen rekening mee houden dat zij geen contact maakt met de rest?

Ik zet ze na een uur of 5 s middags altijd zo neer aangezien ze alleen daar dan nog zon kunnen krijgen.

(Dit is tevens de tocht plek maar ik laat de balkondeur in vervolg gewoon dicht.

uploadfromtaptalk1434490042591.jpg

Ik heb de andere 4 wel weer zo neer gezet.

Ik hoor graag weer van je !

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Comment

het nare van tocht is, dat met tocht van alles mee kan zweven je plant op.

een soort TOA zeg maar, tocht overdraagbare aandoening.

daarnaast krijgt ze het snel koud en kan ze hierdoor uitdrogen.

ik zal je ook meegeven dat je je dames in spe beter een vaste plek kan geven.
        en dus niet continu verplaatst. verplaatsen kan schade toebrengen door je eigen bewegingen
        (hoe klein die ook lijken, voor planten is die beweging genoeg voor stress).

tweede is als je ze toch verplaatst, zet ze dan niet tegen je muur. daar zit van alles op en in.
        de grove structuur houd vocht vast, beestjes, schimmels, enz enz. dus nooit tegen de muur aan
        zetten of laten groeien als dat niet nodig is.

hou ze goed in de zon, uit de tocht en niet in directe regen, dan zal hopelijk het schimmeltje snel verdwijnen.
        Last edited by bramonius; 17 June 2015, 11:55.

Comment

Ik ben het niet met je eens of ik snap je tocht-verhaal niet Bramonius.

Naar mijn weten is er buiten geen sprake van tocht, maar wind. Dat is juist goed tegen schimmel, omdat het vocht dan weg kan.

Als je het over een binnenkweek hebt kan ik wel in je verhaal komen. Wanneer er van de plant op de tocht staat en de plant dus tegelijkertijd moet reageren op twee verschillende klimaten, zal dat vast problemen opleveren.

Groet!
          Balkon-kweek 2015

Comment

tenzij je 2 of 3 hoog op een balkon woont en de wind staat 9 van de 10 keer zo op
            de bebouwing dat een trek ontstaat.

tocht is een continue trekkende wind die zich in vaak eendere richting verplaatst.
            maar goed een ieder is vrij om kritiek te uiten....

maar waar blijft je bijdrage?

Comment

Mwa, meeldauw houd je niet tegen. Als je plant er vatbaar voor is, om wat voor reden dan ook, dan komt het erop.

Ik heb planten naast elkaar gehad, waarvan er eentje helemaal wit was, terwijl de ander onbesmet bleef. De oorzaak weet ik niet, de oplossing ook niet.
              De enige tip die ik mee kan geven: houd je planten zo gezond mogelijk.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bramorius,

Als je, - mijn interesse in of het in twijfel trekken van - je tochtverhaal niet kan zien als een bijdrage, dan houdt deze discussie op voor mij.

Groet!
                Balkon-kweek 2015

Comment

PPMbuzi,

Blijf gewoon!!!

En dat verhaal over tocht zou best kunnen kloppen ik tocht mij huis letterlijk door zodat de warmte niet blijft hangen. (plat dak)

De exacte ookzaak zullen we nooit weten.....

Maar een goede goedkope maar vooral gezonde oplossing van een ervaringsdeskundige zou ik wel kunnen gebruiken....

P.s.

In deze wereld zijn er geen problemen maar alleen oplossingen 👍

Comment

Ik blijf dit topic/kweekverslag zeker bezoeken van tijd tot tijd Autoflower187!
                    Balkon-kweek 2015

Comment

@PPMbuzy

Houden zo!!!

Comment

ik heb er ook niet echt een oplossing voor gevonden. merk wel dat het bij elkaar zetten van planten helpt.
                        en dan niet dicht op elkaar in dit geval, maar in diversiteit.

zo heb ik nu 3 jaar achtereen knoflook tussen mijn muntsoorten gezet en deze hebben nu geen last meer
                        van het euvel. maar ja of dat het is, of dat ze zelf resistentie opbouwen, geen idee.

ik weet wel dat het hier (niet ver van arnhem) soms maanden op alle struiken en bomen zit. ik probeer het dit jaar
                        met een aftreksel van brandnetel en een snuif tabak. om te kijken of dit het milieu voor de schimmel verzwakt, tevens spuit
                        ik een ijzer oplossing wat tot op vandaag nut heeft gehad.

maar goed zoals lr2 al zei is er niet echt een oplossing die altijd en permanent werkt. voorkomen door gezonde planten
                        is en blijft een pre.

Comment

Update:

De kleinste plant in nu 48 cm & de grootste 62 [emoji56]

uploadfromtaptalk1434730368978.jpg

De compost en regen hebben hun werk goed gedaan denk ik.

(Hoop alleen wel dat de meeldauw eenmalig was)

Ook staan ze weer standvastig met de bladeren omhoog ondanks het grauwe weer.

Ik las trouwens op dit forum dat regen goed is voor de ph waarde van de grond de ph waarde van regen is 6 en voor de grond is een ph waarde van 6 perfect.

Klopt dit?

Graag jullie reacties...

Comment

Deze prachtige foto wou ik jullie niet onthouden:

uploadfromtaptalk1434789497415.jpg

Comment

ja mooi hoor,

en met gisteren lijken ze er meer zin in te hebben vandaag.

ik 'denk' dat de meeldauw het moeilijk krijgt deze gezonde dames nog aan te tasten.
                              dus we "hopen" dat alles daarmee verleden tijd is.

wil je overigens dat ze hoog worden of laag blijven (eventueel ivm boven je balkonhek uitkomen en
                              in het zicht staan)? anders zou ik ze nu een keer toppen. dan worden ze wat breder (de zijscheuten
                              krijgen dan de energie en die groeien meer zijwaarts). maar wel minder hoog. de breedte kunnen ze
                              wel op gezien je balkon, maar de hoogte dat kan wel eens in het zicht gaan groeien, zeker als ze
                              in bloei komen te staan.

alvast weer iets om over na te denken.

groetjes.

Comment

Ik zou de 2 grootste best willen toppen maar wat is qua opbrengst het verstandigst?

Comment

Bezig...
                                X