Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede jaar, nieuwe kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Tweede jaar, nieuwe kweek

Ben ik dit jaar ook tegengekomen dat er op een ochtend een plant weg was ook een af. Was 2 a 3 verwijderd van oogst..
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Dat is echt balen, ik hoop het niet mee te maken. Toch is er afhankelijk van hoe graag ze de planten willen weinig tegen te doen.
      Ik zet ze wel binnen, maar als ze echt willen houd ze dat ook niet tegen.
      Lets not criticize but legalize

Comment

Ik denk dat ik twee nothernlights heb. lol ( en niet eentje zoals ik eerder beweerde.
        Beide de superskunk en de nl zijn uit me hoofd 80% indica, dus ze zullen best op elkaar lijken.

Ik heb net me planten uitvoerig bekeken, en twee planten lijken wel erg op elkaar, en twee andere ook. Zowel qua vorm als hoogte.
        Verder denk ik dat ik milky trichomes zie, maar alle planten moeten nog wel even. Ik zie in ieder geval ook nog genoeg heldere trichomes.

Er ging in het begin iets niet goed, daarom dat ik niet zeker weet hoeveel superskunk en hoeveel nothernlights ik heb.
        Wel weet ik, dat er maximaal 2 notherlights zijn.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Nog even een aanvulling. Ik schreef eerder dat het hoogte verschil tussen de planten aan mijn water geven lag.
        Dat is dus niet waar, De twee superskunk zijn ongeveer even hoog net als de twee notherlights.

Dat komt ook goed overeen met mijn ervaring met sensi seed (en white label) zaad. Ik heb nu en vorig jaar erg uniforme planten.

Toch is water geven wel iets, wat ik nog beter moet doen.

Comment

Er is voor mij geen enkele reden, om een andere zaadbank te proberen. Hoewel ik wel wat te klagen heb over de prijzen van sensi seed, is de kwaliteit erg goed.
          Toch blijf ik 19,50 voor 3 plantenzaadjes waanzin vinden, ondanks dat tot nu toe, 8 uit 8 uitkomt en ik dus geen herma's gezien heb.

Over 3 weken me eigen gekweekte nothernlight joint ?

Foto's: De twee notherlights.

DSCF0008.jpgDSCF0005.jpgDSCF0003.jpgDSCF0002.jpg

Comment

Gaat zeker een mooie opbrengst worden, alvast een succesvolle oogst GPS!

20/30 euro voor een zaadje is inderdaad een bak met geld. Zelf heb ik wel 10 euro per zaadje over mits het een mooie grote plant met veel opbrengst gaat worden. Voor de zaadjes van volgend jaar ga ik me eerst goed in de kweekverslagen verdiepen.
            Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
            Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

Comment

Ziet er mooi uit GPS. Ik kan ook niet wachten om mijn AK47 te oogsten en te drogen. Ik had nog nooit zelf gekweekt en ben erg benieuwd hoe het gaat smaken.

Ik heb mijn zaadjes bij Hy-seeds.nl besteld voor 3 euro per stuk. Ik had eerst ook zitten zoeken op internet, bv. bij Greenhouse e.d. Vond ik veel te duur, zoveel geld. En omdat ik ook nog niet goed wist wat ik er van moest verwachten.
              Volgend jaar zeker weer autoflowers op het balkon. Wil dan graag de Master Kush autoflower. Dus hy-seeds, zorg ff dat je die in je assortiment krijgt

Is het trouwens waar, dat je een betere smaak krijgt als je je planten oogst als ze uit de nacht komen? Ik heb ook wel eens gelezen dat kweekers de planten een paar dagen in het donker zetten voor ze gaan oogsten.
              [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheGreennoob View Post
                Gaat zeker een mooie opbrengst worden, alvast een succesvolle oogst GPS!

20/30 euro voor een zaadje is inderdaad een bak met geld. Zelf heb ik wel 10 euro per zaadje over mits het een mooie grote plant met veel opbrengst gaat worden. Voor de zaadjes van volgend jaar ga ik me eerst goed in de kweekverslagen verdiepen.
                Dank je wel.
                Ik ben denk ik ergens te nuchter. Ik weet wat niet cannabis zaad kost, en dan heeft sensi seed een probleem om mij uit te leggen waarom hun zaadjes VEEL duurder zijn.
                Het blijft een plant.
                De 19,50 is overigens wel per drie,
                Kweekverslagen doornemen is helaas de enige manier om er achter te komen of een zaad leverancier goed spul verkoopt.

Oorspronkelijk geplaatst door ip20 View Post
                Ziet er mooi uit GPS. Ik kan ook niet wachten om mijn AK47 te oogsten en te drogen. Ik had nog nooit zelf gekweekt en ben erg benieuwd hoe het gaat smaken.

Ik heb mijn zaadjes bij Hy-seeds.nl besteld voor 3 euro per stuk. Ik had eerst ook zitten zoeken op internet, bv. bij Greenhouse e.d. Vond ik veel te duur, zoveel geld. En omdat ik ook nog niet goed wist wat ik er van moest verwachten.
                Volgend jaar zeker weer autoflowers op het balkon. Wil dan graag de Master Kush autoflower. Dus hy-seeds, zorg ff dat je die in je assortiment krijgt

Is het trouwens waar, dat je een betere smaak krijgt als je je planten oogst als ze uit de nacht komen? Ik heb ook wel eens gelezen dat kwekers de planten een paar dagen in het donker zetten voor ze gaan oogsten.

Bedankt.
                Ik heb tot nu toe de gok met goedkoper zaad nog niet durven nemen. Dat komt ook vooral omdat ik buiten kweek, en we maar 5 planten mogen hebben.
                Het moet dus perse goed gaan in de paar maanden die we hebben. Zou ik binnen kweken dan is het mislukken van een oogst of een paar plantjes een minder groot probleem omdat ik dan niet weer een jaar hoef te wachten.
                Of als we meer planten mochten hebben, dan zou ik veel eerder die gok nemen.

Ik ben ook zeer benieuwd wat jouw AK gaan doen.

Ik heb geen idee of het waar is, dat planten donker zetten helpt.
                Last edited by Gps; 15 August 2015, 20:47.

Comment

mooie plantjes.
                  Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                  Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Dank je wel

Comment

Gisteravond de twee nothernlights naar binnen gehaald. Eentje vandaag om gezaagd. Ik zie een enkel amber trichome, maar ik zag ook het begin van rot.
                      Direct even de grote bladeren verwijderen, en wat de toppen iets snoeien. Dan de plant ondersteboven ophangen.

Erg jammer dat ik niet nog een paar dagen heb kunnen wachten. De andere NL gaat morgen weer naar buiten.

Comment

Comment

Mooie planten hopen dat je het nog een beetje kan rekken rot is echt een van je ergste vijanden je moet toch vaak noodgedwongen eerder oogsten dan nodig is
                          zou zeggen zet de volgende vast in de startblokken

Comment

Tweede nothern light is ook om. Duidelijk meer toprot als de ander. Gelukkig nog genoeg toppen over, maar een top of 5 heb ik wel weg kennen gooien.

Was wel te verwachten. Ik durfde ook niet nog langer te wachten, wat wel terecht bleek. Verder witte uitslag op de bladeren, dat erger werd, dus de schaar er in.
                            In tegenstelling tot de andere NL redelijk fanatiek gesnoeid.

Comment

Ik was duidelijk te laat met het oogsten dan de laatste nl.
                              Deze was terug kijkend, waarschijnlijk de plant die als eerste is gaan rotten.

Die heeft de andere nl en zeker een superskunk besmet.
                              Alle planten krijgen morgen een meeldauw behandeling, water melk en zuiveringszout.

Verder eerst nog maar eens goed kijken ik nu all rot verwijderd heb, en morgen maar weer eens naar de trichomes kijken,
                              Zou wel erg vroeg zijn, maar als ik kan oogsten dan gaat tie natuurlijk om.

Comment

Comment

Bezig...
                                X