Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede jaar, nieuwe kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Tweede jaar, nieuwe kweek

Vandaag laatste superskunk flink gesnoeid. Geen idee of ik daar spijt van krijg. De lucht en de zon, kan nu wel goed bij alle resterende bladeren, rond de bloemen komen, ik heb ook rot verwijderd.
    Ik maakte dus wonden, ook bij het vrijwel alle oudere bladeren, die al geel werden, en of al bruin waren, van de plant knippen.

Ergens ben ik tegen het verwijderen van bladeren, maar ik dit geval misschien de minst slechte oplossing.

Ik vraag me even hard op af, of ik die plant te vroeg, bloei voeding gegeven heb.
    Opvallend is dat deze superskunk veel minder hoog geworden is, als de andere twee. En daardoor meer last had van de oudere bladeren.

Deze is iets jonger, maar heeft wel de zelfde voeding gehad.

Foto van de gekregen hazeplant en misschien de superskunk komen nog.

De haze plant had eigenlijk over gepot moeten worden.
    Misschien doe ik dat nog. Ik heb al wel de pot goed bijgevuld tot aan de rand, de wortels waren voordat ik dit deed, al zichtbaar.
    Eerste indruk is dat de plant daar erg blij mee is.
    Er zit nu onderin een kluit aarde met wortels, met daarboven een laag goldlabel.

Een flinke laag, gepakt uit de twee potten waar de plant inmiddels van afgezaagd is. 25 liter lijkt een mooie maat voor autoflowers, gezien de wortels in de pot, al heb ik het idee dat nog groter nog beter is.

Erg benieuwd of deze plant die geen makkelijke start gehad heeft, nog wat op gaat brengen in mijn tuin.
    Last edited by Gps; 26 August 2015, 22:40.
    Lets not criticize but legalize

Comment

DSCF0001.jpgDSCF0003.jpgDSCF0008.jpg

Comment

Comment

Eerst en vooral wat jammer van je 2 superskunks!

1. Teveel verplaatsen is nooit goed. Geeft onnodig stress etc.
          2. Bij toprot spelen verschillende factoren mee. Slecht weer + een plant dat liever in een warmer klimaat staat + ...
          3. Wanneer ben je bloeivoeding beginnen geven? Lees dit even door! : http://www.superwiet.nl/Bloeiperiode..._2__Begin.html

Ik zou volgend jaar al beginnen met een soort te nemen die meer bestendig is voor ons klimaat. Veel Deense soorten, maar bv. ook de Early skunk van Sensi Seeds die ik atm. zelf aan het groeien ben. Ik kan je binnen een dikke maand weten of ze echt wel beter zijn in ons klimaat en dus minder toprot krijgen als soorten die vertoeven in een warm(er) klimaat.

Op vlak van je opbrengst zeg ik altijd; Beter iets dan niets!

Rook ze!

Comment

Comment

Volgend jaar misschien starten vanaf 1 juni i.p.v. 2 juli, of zelfs vroeger, zodat ze langere dagen en de meeste zon krijgen.
              Mogelijk veel minder kans op toprot, eind augustus en september is de lucht vochtiger en meer regenkans.
              Tit veur e pafke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 9lives View Post
                1. Teveel verplaatsen is nooit goed. Geeft onnodig stress etc.

Ik zou volgend jaar al beginnen met een soort te nemen die meer bestendig is voor ons klimaat. Veel Deense soorten, maar bv. ook de Early skunk van Sensi Seeds die ik atm. zelf aan het groeien ben. Ik kan je binnen een dikke maand weten of ze echt wel beter zijn in ons klimaat en dus minder toprot krijgen als soorten die vertoeven in een warm(er) klimaat.
                Deense genetica die ik dit jaar gebruikte begint te bloeien begin juli en in klaar in de laatste week van augustus. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...619#post542619

Skunk buiten in ons klimaat is altijd een gok (ik doe ook weer mee dit jaar) die bloeit laat, niet zozeer lang. Haze buiten? Zou ik in de serre doen. Als je ietwat tuintje hebt en het kunt, moet je gewoon de planten in volle grond zetten. Auto's zijn dan ook in mijn ervaring vele gevoeliger voor overplanten of verplaatsen tijdens groeiperiode, want die is al beperkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Walterius View Post
                  Volgend jaar misschien starten vanaf 1 juni i.p.v. 2 juli, of zelfs vroeger, zodat ze langere dagen en de meeste zon krijgen.
                  Mogelijk veel minder kans op toprot, eind augustus en september is de lucht vochtiger en meer regenkans.
                  In augustus hebben we de langste dagen, en mede door wat ik op dit forum las, leek het me een goed idee om niet te vroeg te starten.
                  Toch denk ik dat als ik volgend jaar weer autoflowers neem, dat ik wel iets eerder begin.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Comment

Kleine update. Ik heb net de Haze maar even water met voeding gegeven, Maximale dosering voor 1 liter op 1, 25 liter water.

De plant maakt bloemen aan, dus dat gaat goed. Als de bloemen wat groter worden, komt er weer een foto.

Comment

Paar foto's, van de vermoedelijke Haze plant.
                      Vierde foto vooral een test, hoe een foto er uit ziet, geknipt naar 1200*800.
                      DSCF0001.jpgDSCF0003.jpgDSCF0010.jpgDSCF0011.JPG

Comment

Ik heb net even de pot opgetild, en was niet echt blij, de pot is behoorlijk zwaar en dus erg nat.

Ik heb toen van een vullis zak de bodem afgeknipt. Toen de pot erin gezet, en ik heb nu een mooie hoes, die ik over de aarde kan spannen.
                        Op dit moment staat de zak gewoon open, dan kan het luchten, maar vanavond of zo gaat hij dicht,

Ik denk dat de plant nog wel wat voeding kan gebruiken, maar ik heb geen bladvoeding, dus moet eerst de pot veel lichter worden.
                        Gelukkig had ik gisteren voeding bij het water gedaan.

Nu dus eerst maar even afwachten.

Comment

Hey GPS, ik lees stilletjes mee om wat van jouw avonturen te kunnen leren!

Jammer van die skunktafrelen
                          Die Haze ziet er inderdaad nog niet helemaal optimaal uit, hoeveel water geef je haar? En doe je dit in etappe's of guts je alles in een keer?
                          Hoop dat het nog goedkomt. Drassige bodem is lastig op te lossen zonder warm weer.
                          Overigens; ik las elders wel dat je bladvoeding zelf kan maken met meststoffen (ipv. visemulsie, zeewier of kruidenaftreksels) maar veel info kon ik hier niet over vinden. Wellicht is zoiets toch een oplossing als je haar geen water maar wel voeding wilt geven.
                          Verslag - 3x Bubba Kush AF

Comment

Leuk dat je mee leest.

De haze plant die ik gekregen heb, staat nog maar een paar weken bij mij. Zij is al flink opgeknapt, omdat ik de pot bijgevuld heb.

De wortels waren zichtbaar omdat er te weinig aarde in de pot zat. De wortelkluit is niet geweldig goed ontwikkeld.
                            Of dat nog bij trekt nu de plant al bloeit ? Nu eerst maar eens kijken of de pot wil drogen.

Comment

Ik heb van een vuilnis zak de bodem afgeknipt, en deze vanonder af over de pot geschoven.

Dat werkt redelijk goed, en al moet ik wel regelmatig het water er af gooien, er komt veel minder regen water in me pot.

Comment

Het lijkt er bijna op, of de plant stil staat. Vandaag weer water met voeding gegeven.
                                Echt zin om nieuwe foto's te maken had het dus niet.

Voorlopig moet de plant nu wel voldoende voeding hebben. Ik zag de bladeren ook iets donkerder groen worden. (ze waren wel erg licht groen)
                                Verder de plant op een stoel gezet, zodat zij wat meer direct zon light krijgt.

Een week of 5 a 6 gaat het denk ik nog wel duren. (uitgaande van 8 weken bloei)

Voor me gevoel duurt het eeuwig en ik ben niet eens stoned.

Comment

Bezig...
                                X