Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede jaar, nieuwe kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Tweede jaar, nieuwe kweek

hoi, als je je grond niet uit laat drogen gaat het niet opschieten met voeding opnemen.. Als ik je berichten lees geef je elke keer voeding als je grond nog nat is? Maar dat kan ik verkeerd hebben... Laat de pot eerst goed uitdrogen zodat er zuurstof in de grond komt, daarna een beetje gewoon water, en daarna water met voeding als je al niet teveel gegeven hebt.. succes man/vrouw ghehe

Comment

DSCF0016.jpgDSCF0018.jpgDSCF0021.jpg

Vandaag toch maar foto's gemaakt. Ik ben blij dat ik voeding gegeven heb, de plant neemt het gelukkig ook op.

Wat niet weg neemt, dat wietzaadje gelijk heeft, maar het was voor mij kiezen uit twee kwaden.
      Of het nou door de voeding komt, of omdat het eindelijk redelijk weer is, weet ik niet, maar de plant zag er vandaag ineens weer beter uit, De nieuwste bladeren, kleuren donkerder groen.
      Ik denk op de derde foto ook de eerste trichomen te zien.

Plant krijgt voorlopig zeker van mij geen water. Volgens een weerverwachting zou het woensdag beter weer worden. Ik hoop dat ze gelijk krijgen.
      Ik heb ook een plastic zak om de pot, waarmee ik in ieder geval wat regen water uit de pot kan houden.

Je mag een geven paard niet in de bek kijken, dus ik ben blij, maar de plant was toen ik hem kreeg licht ondervoed, waarschijnlijk ook daarom al de gele bladen onderop.
      Gisteren wel wat blad er af geknipt. (een paar die al echt bruin waren)

Nu maar hopen op een beetje nazomer. De plant heeft het nodig, en dan droogt me pot misschien ook op.
      Lets not criticize but legalize

Comment

DSCF0002.jpgDSCF0004.jpgDSCF0006.jpgDSCF0009.jpg

Comment

Kleine update, de plant vandaag water met voeding gegeven.

A+B met bloom stimulator en blossom builder.
          Nu kan de pot dus mooi nog drie dagen drogen. ( ik ga er vanuit dat de weersvoorspelling klopt)

Ik moet voorzichtig zijn, en niet te vroeg te juichen, maar volgend jaar zeker een paar stekken proberen, die in de volle rond gaan.
          Tot nu heb ik namelijk het idee dat deze strain veel beter rot bestendig is.

Ik heb nog geen rot en als ik naar het huidige weer kijk. ( temperatuur overdag niet eens boven de 17 graden, en de lucht vochtig heid is hoog)

Verder blij dat ik nu ook met het blote oog, redelijk wat trichomen begin te zien.

Ik ken inmiddels twee personen, die aan stekku kenne komme.

Mijn vertrouwen in sensi seed, begint namelijk af te nemen.
          Niet in de zin dat ze geen kwaliteit leveren, maar wel in de zin of hun soortjes nou echt zo geschikt zijn als buitenplanten.

Voor wat ik precies bedoel, verwijs ik naar het liedje nederwiet van Doemaar.

Het goede zaad is van een plant
          Die al minstens drie generaties
          In Nederland groeit en bloeit
          Sommige mensen zeggen zeven
          Maar dat is een kwestie van geloof
          Geloof ik

Comment

Even een paar fotos.
            Vierde foto, de "planten bak" die ik aan het graven / maken ben voor volgend jaar.
            Ik heb al zoveel foto's gezien van wiet struiken, dat ik het het toch eens wil proberen, een plant of twee in de volle grond.
            Daarnaast misschien een tweede poging met een aantal autoflowers of gewoon geferminseerd zaad.
            Ik heb nog wel wat maanden om daar over na te denken,
            Dat perkje maken valt vies tegen. Er heeft vlak bij, een jaartje of 40 een boom gestaan, en ik moet regelmatig wortels doormidden hakken met de schep om te kunnen scheppen.
            Ik zie vooral zand, klei en wortels. Verder heb ik kippenmest korrels van de blokker, maar ik moet nog uitzoeken hoeveel van die korrels ik door de grond moet doen.

Iemand die dit weet ? En of ik dit beter nu of in het voorjaar kan doen ?

Verder voorlopig best blij hoe het gaat, De bloemen zwellen op, dus ik ga er waarschijnlijk nog wel wat te roken vanaf halen.
            Tweede foto de hoogste top, derde foto de andere top (plant is getopt)

DSCF0002.jpgDSCF0003.jpgDSCF0006.jpgDSCF0011.jpgDSCF0007.jpg

Comment

Ik zou in het vervolg veel minder water geven 2 keer een liter achter elkaar is wel wat veel met deze weersomstandigheden heeft ze niet veel nodig.
              voel even aan de pot of ze water nodig heeft Denk dat je met een halve liter per keer meer dan genoeg geeft.

Houd er wel rekening mee als je dat stukje gaat uitgraven en upgraden met grond en mest etc dat je plantjes wel boven de schutting gaan uitkomen

Comment

Leuk dat je meeleest.

Desnoods ga ik ze snoeien, maar boven die schutting mogen ze wel uitkomen. Een meter of 2 hoogte heb ik wel.
                Ik wil volgend jaar zeker twee zakken van 50 liter aarde storten. (50 liter per plant)

Het water geven was vooral omdat ze echt voeding nodig hadden.(en ik geen bladvoeding heb)

Verder hoop ik met toppen de hoogte een beetje te beperken. (en niet te vroeg beginnen)

Comment

Tijd voor een update, en om in paniek te raken ?

We hebben allemaal denk ik wel de weersvoorspelling gezien.
                  Ik denk niet dat ik al oogsten kan. Met me zakmicroscoopje zie ik een paar milky maar ook nog heldere trichomen.

Ik heb de laatste foto uitgesneden om hem zo groot mogelijk in beeld te krijgen.
                  Als ik uit ga van 8 weken bloei, dan moet ik nog wel een week of drie. (Ik weet overigens niets van deze strain, dus ook niet hoelang deze bloeit)
                  Er is wel een gerucht dat het een haze strain is.

Iemand een idee op basis van deze foto's hoe lang nog? En of ik nog wel wachten kan?
                  De komende dagen zou het niet gaan regenen, dus dan kan ik misschien nog wel wachten?
                  Wel gaat de temperatuur s'nacht al naar de 1 graad.
                  Maakt het daarbij uit, hoeveel generaties van deze plant hier (nederland) al groot gebracht zijn?
                  ( geruchten dat deze strain hier al wat generaties grootgebracht is, zijn er wel)
                  Of gaat elke wiet plant kapot bij de komende weersomstandigheden?

Tov de autoflowers ben ik elke dag weer verbaast dat ik nog geen rot zie.

DSCF0005.jpgDSCF0006.jpgDSCF0008.jpgDSCF0012.jpgDSCF0013.jpgfoto14.JPG
                  Last edited by Gps; 10 October 2015, 16:46.

Comment

Ik begin lekker ongeduldig te worden. Vandaag 5e week bloei.
                    Ik denk dat ik de eerste bruine pistils zie. (stamper)

Wist ik maar hoe lang nog, Gelukkig de komende dagen geen regen voorspelt. Dan kan de pot dus mooi drogen.

Comment

Foto's
                      Ik denk dat het oogst moment er aan zit te komen.De plant ruikt ongelooflijk sterk, naar wiet.
                      Ik zie meer en meer bruine pistels. Ik zie hier en daar een enkele trichome met amber.
                      Redelijk veel milky, maar ook nog heldere trichomes.

De pot begint licht te worden.

Daar ben ik best trots op, zou ik dan toch eindelijk door beginnen te krijgen wanneer ik water moet geven?
                      De plant heeft al minstens een week geen water gehad, ( De plastic zak over de pot tijdens regen heeft ook geholpen)
                      De bovenkant van de pot is droog, en dus had ik eerder zeker water gegeven, maar ik heb veel bijgeleerd.
                      De pot is nog niet zo licht dat hij helemaal droog is, de bladeren staan goed, dus de plant heeft geen water nodig.

DSCF0003.jpgDSCF0002.jpg

Comment

ziet er toch erg mooi uit gps ! is snel gegaan die laatste paar weken bloei is ze beter aangedikt dan ik had verwacht! toen ik je verslag een paar weken terug bekeek en ze nog een iel plantje was had ik niet verwacht dat ze nog zo ver zou komen
                        Hopelijk kan je deze plant zonder problemen oogsten en een lekker haze wietje over houden voor de winter!
                        Ik zit ook in volle spanning te wachten tot ik vrijdag a.s. mijn guerilla planten 4x NL en 4x bubble kush kan oogsten samen met een vriend van me. we hebben de planten niet gezien sinds 1,5 week geleden omdat we niet onnodig naar de spot willen gaan. Dus ik hoop dat ik mijn planten net zo mooi aan zal treffen als jou haze plant!
                        Leuk verslag, heb het met genot gelezen, en ben alleen benieuwd naar het aantal droge grammen wat je van de 2x NL hebt gehaald.

grtz Bigbuds!
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Comment

je hebt het zeker weten netjes weten te fixen voor deze haze plant daar mag je best trots op zijn en daar komt vast wel een lekker rokertje vanaf.
                            Ik heb wel NL en Bubble kush fem geen autoflowers en deze planten hebben de ergste stormen al overleefd dus hopen dat ze ook een beetje toprot vrij blijven want er stonden aan het begin 15 planten waarvan deze sterke dames de laatste 8 over zijn
                            Dat je haze mag smaken en dat je rotvrij mag oogsten!

Grtz Bigbuds
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Twee foto's van de hele plant, ik denk dat ik nog even wacht.
                              Ik blijf dat kijken naar de trichomes geweldig lastig vinden.

Ik denk wel dat ik iets meer amber zie als gisteren, dus vrijdag is misschien wel een goed moment om te oogsten.
                              Ik zie ook nog heldere Trichomes, en door gebrek aan ervaring, is dit voor mij ronduit het moeilijkst aan het kweken.

Verder zie ik vooral bij de kleinere bloemen nog bijna alleen maar witte pistels, dus die zijn zeker nog niet klaar.
                              Maar als ik alleen naar de hoofdtoppen kijk, dan zou ik hem nu al omhalen.

Er komt weer regen, dus ik heb de bovenkant van de pot weer bijna helemaal afgedekt.

DSCF0002.jpgDSCF0004.jpg

Comment

DSCF0005.jpgDSCF0004.jpg

Weer veel geleerd dit jaar, vooral ook dankzij dit forum.
                                Het bepalen wanneer ik oogsten moet, blijf ik voorlopig het meest moeilijke onderdeel vinden.

Erg benieuwd of de kleine fluffy topjes nog iets te roken opleveren, de meeste van die topjes hebben vrijwel alleen nog maar witte pistels.
                                Misschien dat ik puur voor de oefening, daar nog eens met de microscoop naar ga lijken.

Volgend jaar toch zeker kijken of ik wat van deze stekjes kan regelen.

Helaas kan ik de bron van die stekken niet met jullie delen.
                                Als ik er nog achter kom wat voor een strain het nou precies is, dan zal ik dat zeker met jullie delen, maar op dit moment weet ik zelf ook niet meer als dat het waarschijnlijk een haze soort is.
                                Waarbij het gerucht de ronde doet, dat het een stek is van een strain, die hier al een paar jaar groot gebracht is.

Verder is voor mij de grote vraag of sensi seed, wel zaad heeft dat erg goed is voor de buiten kweek.

Als ik naar mezelf kijk, en wat ik lees op dit forum dan is het antwoord nee.
                                Probleem met de rot is natuurlijk wel dat ik niet weet in hoeverre mijn onkunde schuld draagt aan de top rot van de autoflowers.

Behalve de strain is er namelijk nog een belangrijk verschil, tussen deze laatste haze, en de andere planten die ik dit en vorig jaar groot gebracht heb.

Deze haze heeft zeer weinig voeding gehad, en zeker geen topbooster.

Mijn autoflowers hebben o.a. bloom stimulator en blossembuilder gehad. ) Bcuzz

Vooral tav de blossembuilder vraag ik me af of dat nou wel een goed idee is voor buiten planten.

Ik had namelijk keiharde toppen bij een aantal autoflowers, maar dat is iets wat je met buiten planten nou juist niet wilt.

Comment

Bezig...
                                X