Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek. jeffab

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

    Die 5 minuutjes verplaatsen gaan volgens mij de zaak niet maken, het naar boven groeien van de wortels vind ik minder voor de hand liggend, het zou kunnen ik weet ook niet alles, maar naar onder groeien lijkt makkelijker en natuurlijker voor de plant wat toch ook minder stresserend zou zijn, neem ik aan. Je denkt er maar eens over na..
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

      Bij verpotten absoluut grond er onder en omheen, verpot hij niet dan zou ik het er gewoon op gooien.
      Geen idee of er op slecht is.. ik zag wel dat de wortels ervan smulden
      Wellicht een week stilstand? Geen idee.
      Baas in eigen brein.

      Comment


        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

        Hmmm okeoke..

        Maaar jullie adviezeren nu duz dat ik er meer grond in moet doen en niet overpotten?

        Moet ik erdan ook meteen water bij doen???

        Mvg jeffab

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Alsbik ze hoger in de pot probeer te zette dan is t ook stress toch duz kan m net zo goed de 30 liter potjes gebruiken..??

        En als ik zegmaar me hand op de aarde doe en zo omkieper dankomt de plant plus kluit er tocb uit?? En dna jn de nieuwe pot doen???

        Gr

        Comment


          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

          Niks omkieperen! Voorzichtig zijn. Overpotten kan gerust, maar heeft bij auto's weinig zin. Maar dat is nog een verassing
          Heb je pot al gevoeld van onderen ?
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

            Nog n vraag... als ik ze zo warer ga geven... kan dat wel als de zonschijnt??

            Comment


              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

              Ik kan niet beoordelen of het teveel stress zal zijn. Verpotten of ophogen zal wel gelijk zijn qua stress. En niet omkieperen inderdaad, je draagt je plant voorzichtig zoals ik eerder schreef, dan heb je 1 hand vrij om de pot te verwijderen.. en als die hand vrij is leg je die onder de kluit. Je ene hand zit nog steeds om de stam en je andere hand onder de kluit.. en dan draai je hem voorzichtig om en LEG je hem in de nieuwe pot.
              Wateren inderdaad en 3 liedjes zingen.

              Ik ben niet zeker of die stress wat uitmaakt.. daar zijn de meningen over verdeeld.
              Wat wel een feit is is dat meer grond goed is en dat de potten nu slecht gevuld zijn.
              Of je neemt een gok, of je wacht meer reacties af.

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Oorspronkelijk geplaatst door jeffab View Post
              Nog n vraag... als ik ze zo warer ga geven... kan dat wel als de zonschijnt??
              Ik geef gewoon water wanneer ik zin/tijd heb.. dus ook in de volle zon.. maar wel voorzichtig en niet op de bladeren.
              Baas in eigen brein.

              Comment


                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                En miss een idee om er bakjes onder te zette dat ze t kunne opdinken als t modig is.. ivm te weinig aarde... en fish mix is al onderweg alst goed is.. dan hebbe ze iniedergeval iets...

                Comment


                  Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                  Voel nou eens onder aan die pot
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                    Voel nou eens onder aan die pot
                    haha
                    Baas in eigen brein.

                    Comment


                      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                      Er sitte vet kleine gaatjes onderin maar ik heb er 1 open veknipt met een kniptang.. de aarde voelde wel een beetje droog denk ik.. maarik zag ook de wortels bij die 2 kleine plantjes zegmaar want die heb ik open geknipt... duz ik ga die andere gaatjes niet groter maken om te voelen dan maak ik al die wortels stuk...

                      Ik heb de potten met aarde gevuld tot aan de rand..... en nu weer ff verder kijken..

                      Ik zit te twijfelen om ze gwn een klein beetje water te geven... 200 ml per plant ofzo..

                      Comment


                        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                        Oorspronkelijk geplaatst door jeffab View Post
                        Mensen goeie morgen...

                        Het is vandaag weer weg warm en me planten hangen echt heel erg... zal dit nog steeds komen door te natte potten???
                        Ik weet het echt ff iet meer want ze voelen nog steeds zwaar of moet ik gwn bij 1 plant proberen water te geven???

                        Mvg jeffab

                        Ik vind het ook wel een beetje raar want de 2 planten in 1 pot die hangen niet zo erg maar die pot is wel het zwaarste..
                        Als het erger word dan zou je kunnen proberen om een beetje water te geven, met halve dosering voeding.
                        Maar ik vind het erg lastig om dit op afstand te bepalen.

                        Maar als je nou een vinger in de grond steekt, zo ver mogelijk bij de steel vandaan, is de grond dan droog of nat ?
                        Zoals stemma zegt met je pink is denk ik wel een goed idee.

                        heb je nog aarde zodat je de potten bij kan vullen?

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Als de aarde droog was dan mag die plant wel wat water hebben, maar wat dacht je van 100 ml en dan later nog een keer 100 ml, als het er op lijkt dat het water geven helpt.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                          Als de aarde droog is jan je ze het makkelijkste verpotten, jetikt ze dan zo los.
                          In nieuwe pot eerst goede laag aarde, dan de kluit erop en aavullen met aarde. Dan 200 ml water geven. De 'verse' aarde zal het vocht beter vasthouden.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                            Fotos... van netnet

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Ik heb net 2 liter verdeeld over een paar borden en ze daar op gezet...
                            1 bord was heel snel leeg .... heb ze er 3 min op laten sraan en nu eraf gehaald.. ff kijke hoe ze er over een half u bij staan en anders zet ik ze weer op de bordjes met water...

                            Ik heb ook ong 150 ml per plant bovenin gegoten....

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Ik vraag me af of k ze morge met 30+ weer water mot geven... ma eerst dit ff afwachten
                            Attached Files

                            Comment


                              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                              Dat heb je slim bedacht !
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                                Het is ook heel appart want die 2 kleinsre zegmaar die hadden dat bordt echt in een notime op gedronken...

                                Comment

                                Bezig...
                                X