Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek. jeffab

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

    Oorspronkelijk geplaatst door jeffab View Post
    Ik heb 1.8 liter met 3.5 ml grow gegeven....

    Daarna heb ik er witte vuilniszakjes om gedaan ivm de warmte want ik ga zo weg en ben laat weer thuis...
    Ik zet ze zo denk even in de schaduw waar ze iets later op de dag weer een paar u zon hebben.. of kan ik ze gwn in de zon laten staan omdat ik die vuilniszakjes er omheen heb gedaan??

    Ik heb eoms wel het idee dat 1.8 a 2 liter verdeeld over me plantjed een beetje weinig is... of is dat niet zo..
    Gr jeffab...
    Vanavond zie je of dat te weinig was Je hebt de witte zakken keurig aangebracht , laat wel wat ruimte rond de stam zodat er ventilatie mogelijk blijft.

    Ik denk dat De Witte bedoelt dat je ook de kwaliteit van je aarde op peil moet houden of krijgen.

    Ik vroeg me ook af wat de Ph is van je kraanwater, weet je dat ? Regenwater heeft de goede Ph.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

      Waarom kan ik dat vanavond pas zien of dat te weinig was???

      En k weet niet wat de ph van me kraanwater is... ik geef ze wel altijd warm water ong 23 graden.

      Zal nie weten hoe k de peil van me aarde omhoog moet krijgen..

      Gr jeffab

      Comment


        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

        Als je planten vanavond weer ' hangen' dan heb je te weinig water gegeven.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

          Ze zien er al iets beter uit, dus het gaat de goede kant op.

          Over dat water geven en waarom je dat vooral zelf moet bekijken / leren.
          Ik heb mijn 5 planten ( de potten) gisteravond 19 liter water gegeven, voordat het er eindelijk aan de onderkant uitkwam.
          Alle potten waren erg licht, en dat is met opzet. Ik probeer om de grond af en toe echt bijna helemaal droog te krijgen, en zolang de planten niet gaan hangen, weet ik dat het goed gaat.
          Nu heb ik 25 liter potten, dus staar je niet blind op die 19 liter van mij, en het is in principe geen goed idee, om elke keer zoveel water te geven dat het er aan de onderkant uitkomt.

          Ik moet nu even kijken hoe het gaat vandaag, want het kan best zo zijn, dat ik vanavond geen water hoef te geven. Dat bepaal ik straks door de potten op te tillen.
          Dan weet ik hoeveel de planten gedronken hebben, en hoeveel water er verdampt is.

          Wat ik dus doe is de potten droog laten worden, en dan af en toe (zeker niet elke week), geef ik zoveel water dat ik het er aan de onderkant uit zie komen.
          Tussen door krijgen ze dan wel water, maar niet zoveel dat het er aan de onderkant uitkomt.

          Als ik vanavond water geef, zal dat zonder voeding zijn.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

            Ik wil zeggen dat je meer moet letten op wat je bodem doet
            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

            Comment


              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

              Okeoke... ja het komt er van ze langsalze leven nu niet meer 7it omdat ik nu veel meer aarde erin heb...
              Ik zal vanavond ff kijke of ze hangen maar weetniet hoelaat ik thuis ben..

              En vanaf wanneer gaan ze ongeveer hangen?? Ik bedoel in de avond gaan se altijd hangen toch??? Of is dat pas na 12u ofzo??

              Comment


                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                Als het donker is gaan ze hangen ja. Als de zon op is en ze hangen slap hebben ze dorst, s'avonds is dat hetzelfde.
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                  Nu moet ik ook weer helemaal ogernieuw beginnen met wegen met m3 handen omdat 3r weer meer aarde in zit...
                  Of ik ga gwn een weegschaal kopen,, mis is dat betervoor mij

                  Gr

                  Comment


                    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                    Comment


                      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                      Ja klopt maar ik kan het niet zo goed voelen eerlijk gezegt...
                      Denk dat een weegschaal wat precieser weegt dan me armen hahaha...

                      Kqn ik de zakken er nu gewoon om laten zitten ook omdat het morgen weer gaat regenen???

                      De plantjes staan opzich nog best wel omhoog ookal is het nu donker....
                      Is dat goed?? Of zal dat komen doordat ik nu 3.5ml voeding in 1.7 liter heb gedaan...
                      En dan is die 1.7 liter opzich nog wel genoeg denk ik.....
                      1 plant die hangt snachts en overdag ook ik denk dat ik die gwn ff niks meer moet geven... of als ik die fish mix heb even die bladeren in spuiten ... want het water had niet echt geholpe bij die plant.

                      Gr jeffab

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      En om het nu elke x te gaan gokken terwijl t al nie zo goed gaat met de plantjes... weeg ik ze denk liever... kan t altijd ff proberen hoe dat gaat..
                      Attached Files

                      Comment


                        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                        Misschien staat die ene plant nog te nat ?

                        Zakken kun je weghalen of laten zitten, aan jou de keus
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                          Okeej dan laat ik ze wel even zitten.. heb slechte ervaring met de regen na de laatste x paar dagen regen....

                          Ik ben er weer lkkr vroeg uit om te kijken hoe ze er in de ochtend bij staan en ik moet zeggen se staan er best goed bij nu om 07:00.. zie fotos.. zal io vandaag weer 3.5 ml op 1.8 liter water geven zoals gisteren wanr die voeding heeft ze wel goed gedaan denk ik??(ivm een x veel voeding).... maaarrr ze hangen nu wel weer een beetje ...zommige..... zal dat komen door te weinig water of dat het regent..... ik ga ze zo ff wegen.... maar ik weet nog niet hoeveel ze droog en nar wegen....

                          Maar omdat ze in de ochtend omhoog moeten staan toch....

                          Ze sraan wel meer omhoog vergeleken met de afgelope 3 dagen.. maar volgensmij nog niet helemaal zoals het moet.
                          . duz zolang ze zo blijfen miss geen water geven???
                          En als ze nog meer gaan hangen wel weer water en voeding geven????

                          Ik denk dat die 1.8 liter dan toch nog wel eventjes genoeg was gistere....

                          Er zit ook nog wel wat vocht druppels onder de zakken....

                          Mvg jeffab

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Ik heb ze net gewogen en 3 planten wegen 6.2 6.1 6.0
                          Maar ik weet niet of dat komt doordat die zo een pot hebben met een rand eromheen... zal wel niet een kilo verschil in zo een pot zittentoch???

                          De andere 2wegen 5.1 en 4.6 ik moet wel zeggen degene die 5.1 en 4.6 wegen die zien er wel het beste uit kwa blaadjes omhoog enzenz......


                          Even kijken de fotos die eindige op... 210 239 203 met de potten metrand zegmaar die wegen van rechts naar links 6.2kg 6.1kg 6.0kg

                          De fotos die eindigen op 155 409 401 143 wegen op dit moment 5.1kg en de 2 in 1 pot 4.6 kg ik vind deze 2/3 plantjes er wel het mooiste uitzien ivm de blaadjes........


                          Als je kijk op de fotos van allemaal de linker 2 wegen 4.6 en 5.1....

                          Gr jeffab

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Ps..... de zon schijnt nu niet.. en het regent buiten.... is dit nu ook een foed moment om de bladeren in te spuiten met fish mix...
                          Attached Files

                          Comment


                            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                            Als ik op de overzichtsfoto kijk van links naar rechts dan heeft de 4e plant nog dorst , de anderen niet of minder. Hou er ook rekening mee dat het verpotten er ook voor kan zorgen dat de plant een beetje hangt, dit trekt wel bij.

                            Fishmix als bladvoeding moet je echt alleen 's avonds gebruiken op een droog moment.

                            De rand van de pot weegt echt geen kg, dus deze planten staan natter.

                            Als je een maatbekertje van 0,5 liter koopt, bij de action heb je sets van 0,25, 0,5 en 1 liter. Dan kun je precies zien hoeveel ml. je aan een plant geeft. En dan kun je in combinatie met het wegen zien hoeveel elke plant verbruikt. Dan schrijf je dat voor jezelf op, zo krijg je een mooi overzicht.

                            Ik zal nog wat linkjes zoeken over te droog of te nat staan van de plant.

                            De druppeltjes aan de binnenzijde van het plastic is condens, dat is een normaal verschijnsel.
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                              Verpotte ???? Ik heb ze gewoon nog in dezelfde pot staan alleen meer aarde bij gedaan omdat se er zo slecht bij stonden de afgelope paar dagen...
                              Maja ik weet nou niet of ze water nodig hebben waardoor ze weer war omhoog staan of omdat het komt dat ik gisrere lkkr veel voeding heb gegeven...
                              Zal denk beter die 3.5 ml grow voor de ckrheid vasthouden en kijk3n hoe ze daarop gaan....

                              Oke maar duz de plant van tevoore wegen.. dna o.5ml water geven en weer wegen.... dat is het verschil tussen nat en droog??? En dan kijk3n wanneer het aantal kg weer is g3zakt en dan weet k hoeveel ze drinkt... bedoel je

                              Maar de potten die 5kg wegen zql ik die beter denk je niet nog meer water kunnen geven dat ze ong allemaals 6 kg zijn??..
                              Hahaha maar ik weet namelijk niet of die 6kg een natte pot is.... of ik moet ze vandaag niks geven en morge ochtend ff wegen en kijken of ze dan nog lichter zijn.....

                              Mvg jegfab

                              Comment


                                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                                Sorry, ik dacht dat je ze verpot had
                                Stemma doet het forum, stout 2017

                                Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                Comment

                                Bezig...
                                X