Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek. jeffab

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

    Volgens mij grijp je veel teveel in en hebben/hadden ze gewoon dorst.
    Baas in eigen brein.

    Comment


      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

      De 11 liter potten wegen bijna 6 kilo... denk je niet dat daar nog water in zit?

      Comment


        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

        Oorspronkelijk geplaatst door jeffab View Post
        De 11 liter potten wegen bijna 6 kilo... denk je niet dat daar nog water in zit?
        Pak een pot vol grond en meet het. Ik heb het idee dat je te impulsief reageert. Regen? En hup naar binnen, maar waarom? Voeding verpotten water meerdere keren per dag dingen afvragen en plan bijstellen. Ik zou gewoon rustig afwachten en zorgen dat ze voldoende water krijgen.

        Ik geef iedere dag water, soms sla ik een dag over als ik zie dat het niet droog is. Meestal 2 liter per dag op 32 liter grond maar gisteren 4 ivm hitte. Geen voeding en super groen, niets geel en niet 1 raar plekje.
        Baas in eigen brein.

        Comment


          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

          Ik geef ook vrijwel elke dag water, maar mijn planten zien er goed uit. Ik ben toch strek geneigd om Flintstoned te geloven, dat ze zijn gaan hangen, omdat ze te nat stonden.
          Dan moet eerst de kluit droog worden, en zoals ik Flintstoned begrijp, zullen ze dan eerst nog wel erger gaan hangen.

          Hij schreef letterlijk:
          Dus als ik jou was zou ik ze gewoon droog laten komen tot ze verwelken. Je pot sneller laten opdrogen gaat door in de nacht de pot van de kluit te trekken. Hiervoor moet de kluit wel goed doorworteld zijn wat bij jou waarschijnlijk niet het geval is (wortelrot)
          Probleem is natuurlijk dat alleen jeffab bij de planten is, dus alleen hij kan bepalen of de kluit al droog is.

          Maar het idee van water op een schoteltje lijkt me een mooie tip. Woont er misschien iemand in zijn buurt die even kan gaan kijken ?

          @ jeffab, waar woon je ongeveer, welke provincie ? ( Je moet hier natuurlijk niet je adres gaan neerzetten)
          Last edited by Gps; 7 August 2015, 12:28.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

            Flint heeft meestal gelijk [emoji6]
            Baas in eigen brein.

            Comment


              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

              Ik zou ze ook 's nachts binnen halen,
              2ml fishmix p l op de bladeren spuiten en geen water geven.
              Zodra blaadjes en steeltjes niet rond maar recht schuin naar beneden hangen weer wat watergeven. Ik had mijn planten 8 dagen droog gezet en geen water gegeven na de natte periode en ze komen nu bij, check mijn topic anders.
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                De pot nummer 3 weegt nu 4 kilo....

                Pot nr 2 weegt 4.5 kilo

                Pot nr 5 weegt 5.4 kilo...

                Pot nr 1 weegt 10.4 kilo zommige geel bladeren hangen recht naar beneden.


                Pot nr 4 weegt 11 kilo...

                Als het goed is en ik het goed heb berekend moeten ze ongeveer tussen de 3.6 en 4 kilo wegen als ze droog zijn...

                Zak potgrond was 16 kilo..kleine pot is 0.4 kilo.. 16 dele door 5 is 3.2 plus 0.4 is 3.6....

                Ik denk dat ik de pot die 4 kilo weegt en meschien de pot die 4.5 kilo weegt overmorgen wel weer water kan geven wa denke jullie ervan??

                De grote potten horen denk ik rond de 8 kilo te wegen als ze droog zijn..... duz die moeten nog even denk ik....

                Ik woon in felvoland bij amsterdam in de buurt....

                Hier weer even wat fotos...

                Mvg jeffab
                Vanavond ga ik weer fish mix geven...
                en zet ze voor de zekerheid even binnen neer ivm de regen.....
                normaal zet ik ze nooit binnen maar ze MOETEN nu droog worden anders is het te laat ben ik bang...

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Ik moet wel zegge dat het lijkt amsof een paar hlaadjes schuin naar beneden gaan staan ipv bol....
                Attached Files

                Comment


                  Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                  Als Stemma en Flint het zeggen zou ik het maar doen
                  Baas in eigen brein.

                  Comment


                    Comment


                      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                      Het is wel vervelend dat je je foto's niet recht upload, kijkt heel onaangenaam.
                      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                      Comment


                        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                        Ik d8 dat ze gewoon goed stonde .... maak wel gwn rechte fotks.. heel appart...

                        Staan ze zo goed???

                        Gr jeffsb
                        Attached Files

                        Comment


                          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                          Nee, je ziet toch zelf ook dat ze op hun kant staan?
                          Neem de foto's anders horizontaal.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                            Weer even een update....

                            De 2 plantjes in 1 pot wegen 3.8 kilo... die kan ik denk ik bijna water gaan geven... ze hangen al iets meer....
                            Meschien de 2 in 1 pot morgen water geven????

                            De linker grote pot die zegmaar her slapste hangt... die heeft volgensmij wel de meeste bloei verschijnselen...
                            ik vraag me af of ik die groten potten ookniet is wat water moet gaan geven.... ik wacht er nog maar ff mee voor de zekerheid...
                            Maar toen ik ze 2 dagen geleden had overgepot wogen ze 11.5 kilo..
                            Nu wegen ze 11 kilo...
                            Maar de nieuwe aarde in die grote potten horen toch dat vocht sneller op te nemen...


                            Maargoed... de kleine potten die ik heb overgeplaatst naar grote potten die moeten droog ongeveer 9 kilo wegen als ik het goed heb berekend....
                            Maar de aarde die in de ranzijn zakke zit die is toch al een beetje vochtig??? Of heel donker en als het droog wordt wordt het licht.....
                            Ik vind gewoon dat het nog erg langzaam gaat bij de 2 grote potten...
                            Heb ze al zeker 6 dagen geen water gegeven....

                            Maar als ik het goed begrijp gaan ze nu anders hangen als ze water nodig hebben..
                            Zommige blaadjes gaan recht naar beneden hangen maar die pot weegt gewoon nog best vpeeel duz zal denk wel aan mij liggen..

                            Gr jeffab
                            Attached Files

                            Comment


                              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                              Ja, deze snakken naar water zo te zien!
                              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                              Comment


                                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                                Oorspronkelijk geplaatst door jeffab View Post
                                Weer even een update....

                                De 2 plantjes in 1 pot wegen 3.8 kilo... die kan ik denk ik bijna water gaan geven... ze hangen al iets meer....
                                Meschien de 2 in 1 pot morgen water geven????

                                De linker grote pot die zegmaar her slapste hangt... die heeft volgensmij wel de meeste bloei verschijnselen...
                                ik vraag me af of ik die groten potten ookniet is wat water moet gaan geven.... ik wacht er nog maar ff mee voor de zekerheid...
                                Maar toen ik ze 2 dagen geleden had overgepot wogen ze 11.5 kilo..
                                Nu wegen ze 11 kilo...
                                Maar de nieuwe aarde in die grote potten horen toch dat vocht sneller op te nemen...


                                Maargoed... de kleine potten die ik heb overgeplaatst naar grote potten die moeten droog ongeveer 9 kilo wegen als ik het goed heb berekend....
                                Maar de aarde die in de ranzijn zakke zit die is toch al een beetje vochtig??? Of heel donker en als het droog wordt wordt het licht.....
                                Ik vind gewoon dat het nog erg langzaam gaat bij de 2 grote potten...
                                Heb ze al zeker 6 dagen geen water gegeven....

                                Maar als ik het goed begrijp gaan ze nu anders hangen als ze water nodig hebben..
                                Zommige blaadjes gaan recht naar beneden hangen maar die pot weegt gewoon nog best vpeeel duz zal denk wel aan mij liggen..

                                Gr jeffab
                                Ik vind het moeilijk, ik hoop dat Flintstoned op de foto's reageert.

                                Je kan natuurlijk kijken wat er gebeurd als een klein beetje water geeft. Als de plant er van opknapt zie je dat snel genoeg.
                                Ik kan het op afstand niet zien, maar als die potten net als hier ook in de zon staan, dan moeten ze nu wel een stuk droger zijn.
                                (als je al 6 dagen geen water meer gegeven hebt)

                                Met een beetje water denk ik aan een 100 ml. En als het werkt, niet meteen meer water geven maar, dan morgen weer een beetje.
                                Planten gaan niet snel dood als ze te weinig of geen water krijgen, en je planten zien er niet goed uit, maar niet hopeloos.
                                Lets not criticize but legalize

                                Comment

                                Bezig...
                                X