Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek. jeffab

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

    Goeie morgen..

    Oke gelukkig maar dat ze weer een beetje bij komen..
    maar ik mot ze dus nogsteeds geen water geven....
    En moet ik dan nu wel wachten tot ze weer een beetje gaan hangen??
    Want dan hebben ze duz echt water nodig??? En als ze bv gaan hangen de pot wegen...

    Of moet ik gewoon wachten tot de grote potten rond de 8 a 9 kilo zitten...

    Top flint!!!! Want k heb ze ook echt niks meer gegeven toen.. schrok er wel van..

    Gelukkig heb ik ze van8 binnen gezet want ik schrok van8 en net wakker en het was aan het stormen hier pfffffffff..

    Ik gaat er eerst even 1 draaien en dan lkkr naar zolder kijken hoe ze er bij staan.. en eventueel weer naar buiten zette op het dakterras.

    PS... IK kan ze duz beter allemaal in die 30L potten gaan zetten???? Of zullen de andere damens een beetje even snel de wortelss aan gaan maken??? Derest hangt nog wel een beetje....

    Duz ik bedoel als ze nu zegmaar ook die wortels qan het aanmaken zijn dan is het miss zonde om ze over te potten.....

    Mvg jeffab



    Oja.... ik hoor nu alles kver schimmels enzenz... maar bij mijn plantjes zijn er al zooooo veeeeeel blaadjes af gevallen dat ze duz wel gewond zijn of heelen die wondjes weer gewoon???
    Zodat het alsnog als een gesonde plant de bloei in gaat????

    Wel ff heel eerlijk zijn he.... of heb ik nu duz gwn het meeste kans op schimmels en rot??

    Omdat ik al achterloop in de tijd en het weer zit niet mee... plus ze zijn beschadigd door verloren blaadjes enz

    Want heb geen zin om rottende wiet te roken enz.... 3n zie je die schimmel en rot wel snel in de topjes??

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ps.... ik ben ner weer ff bij me vrouwtjes aan het kijken en waar de blaadjes zijn afgebroken is het soms een beetje wit... zie foto..... is dat schimmel???

    Verder zag ik bij 1 plant een zoord draadje aan eeen topj3 van een nieuwd blaadje zitten met een wit bolletje eraan...

    Ik heb geprobeerd aan dat bolletje te trekken maar het lijk dat die haar die aan me blaadje vast zit dan langer wordt....

    Weet iemand wat dit is?? En gewoon doorgaan mer eraf trekken??? Zie fotos.....


    Ps dat heb ook een foto van dat bakje gemaakt waar normaal een pot op staat.... kijk hoeveel water er is gevallen:o

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Eigenlijk was ik 29 juli al begonnen met de bloei dagen tellen...
    Maar mij was verteld dat dat door de leeftijd kwam.. dat ze dan ook pistols krijgen.
    KAN IK ZE NU BLO3I VOEDING GEVEN?

    Het is echt maar bij 1 plant die pistols.. kan ik derest nu niet gaan verduisteren??
    Attached Files

    Comment


      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

      @ Flintstoned bedankt. Ik ga waarschijnlijk vandaag of morgen stoppen met voeden bij de twee planten die het verst zijn. ( ik ga eerst nog even de trichomes bekijken)

      @ Jaffab De bladen die de plant zelf er af laat vallen veroorzaken juist geen wondjes. Daarom ook het advies, laat geel blad zitten, totdat de plant besluit het los te laten.

      Iedere buitenkweker (in Nederland en Belgie) heeft kans op toprot, dat heeft te maken met wat Flintstoned verteld, en ons klimaat.
      Vooral vanaf midden aug word het spannend. Dan word het weer hier kouder en vochtiger, en daar houd dat schimmel van.

      Behalve een strain kiezen die goed tegen schimmels bestand is ( een strain die dus geschikt gemaakt is voor ons klimaat) en de plant zo gezond mogelijk houden, is er niet zoveel tegen te doen. Er zijn overigens wel middeltjes tegen toprot.

      Ik zou even wachten op wat Flintstoned zegt, maar zoals ik hem begrijp, zou je voorzichtig wat water kunnen geven aan die twee planten, maar niet met het weer van vandaag.
      Je zou aan de potten moeten merken, dat deze twee nu sneller lichter worden. Als je nu meteen weer elke dag water gaat geven, gaat het waarschijnlijk weer mis.
      Misschien morgen deze twee even een 10 minuten, op een schotel met water zetten. (daarbij ga ik er wel vanuit dat je de planten niet in de regen hebt laten staan)
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

        Vanacht stknden ze gelukkig binnen vanaf 10 u staaan ze buite met de zakken eraf maar ik denk dat ik die er vanavond weer om doe of dat ikze weer even binnen zet totdat ze weerbij gekomen zijn en opgedroogt...

        Ik ga iniedergeval beginnen met een donkere ruimte maken want het moet nu toch wel een beetje tijd gaan worden dat ze allemaal gaan blo3ien lijkt me....

        Mvg jeffab

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Eie gewle bladeren die vergaan efht helemaal en worden donker en lijkt wel schimmel maar ik denk dat dat gewoon bij het afsterven hoort

        Comment


          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

          http://jansimons.nl/levoland/levensb...eonderloep.htm

          Op 21 maart (het begin van onze lente) en 21 september (het begin van onze herfst) zijn dag en nacht even lang: het is dan 12 uur licht en 12 uur donker.
          Wiet planten gaan afhankelijk van de soort pas bloeien rond deze tijd. Daarom dat veel binnen kwekers om de plant niet te hoog te laten worden, voor 12 uur licht en 12 uur donker zorgen.
          Dat moet echter wel elke dag precies op de zelfde tijd gebeuren.

          Een uitzondering zijn autoflowers, die gaan na een bepaalde tijd gewoon bloeien, of het nou wel of niet 12 uur licht en 12 uur donker is.
          Daarom dat het in ieder geval theoretisch mogelijk is om met autoflowers twee oogsten per jaar te draaien.
          Of dat ook echt een goed idee is, betwijfel ik. Zeker in ons klimaat.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

            Oke duz degene die nu gaan bloeien zijn zoiezo autoflowers....

            En hoe bedoel je 2 keer oogsten???

            Comment


              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

              De planten kunnen ook eerder gaan bloeien door stress. Ik ben bang dat dit bij jouw het geval is.
              Ik zou me daar niet te druk overmaken. Voor de vraag wanneer je moet oogsten maakt het niet echt wat uit of het autoflowers zijn.
              Voor beide soorten geld dat je naar de trichomes moet kijken, al is dat ook voor mij nog niet zo simpel, zoals blijkt uit het wanneer oogsten topic.
              Maar gelukkig krijg ook ik hulp.

              Een autoflower bloeit (bijvoorbeeld mijn nothernlights) een 50- 55 dagen.
              De groei periode is een week of 4,5.

              Begin je dus al in maart, dan is je eerste oogst dus rond juni juli klaar, en dan kan je dus nieuwe zaadjes in de grond doen.
              Dat is dus hoe de zaadbanken redeneren. Ik zelf ben daar erg sceptisch over. Ik ken iemand die dit jaar ook al vroeg met autoflowers begon, en dat werd geen succes.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                Oke... normaal kan het vanaf maart ongeveer pas toch?? Als t niet meer vriest..
                Volgend jaar duz eerder beginnen ipv 15 juni....

                Kan ik ze nu ook in een tent gaan zetten??

                Ik ben echt bang dat het helemaal geen nut meer heb als ze nu nogsteeds niet bloeien...

                En als ze nog moeten gaan bloeien en dat zoiezo 2 maande duurt ben ik oktober pas klaar als ik mass heb en het al nie sneeuwt

                Mvg jeffab

                Comment


                  Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                  Aan het klimaat waarin we wonen, kunnen we niet echt wat veranderen.

                  De datum waarop je eigenlijk moet beginnen is in mei, na ijsheiligen. (omdat het dan meestal niet meer vriest)

                  Je zal geen super grote opbrengst van de planten afhalen, maar het heeft zeker nog wel nut.
                  Ten eerste omdat je nog elke dag bijleert, en dat je in september( oktober) pas oogst is gewoon een feit.
                  Daarom juist de angst voor toprot bij veel kwekers.

                  Ik heb vorig jaar vanwege toprot moeten stoppen, en de plant dus te vroeg moeten oogsten, dat was in september.
                  Daarom dat ik dit jaar autoflowers probeer.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                    Maak even een duidelijke foto van de donkere bladeren, welke op 'schimmel' lijken.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                      De foto's van vanochtend ogen me frivoler dan de afgelopen dagen , het lijkt er wis en waarachtig op dat ze opnieuw wortelen. Mooizo, til eens aan die potten of weeg ze want pas nu kunnen ze weer drinken en verdampen, nog lang niet optimaal, je potten zullen nog lang niet vederlicht zijn. Ik zelf zou ze dus nog steeds niks geven.

                      Het gebrobbelde en gekrulde blad is van te natte voeten dat trekt deels nog bij. We hebben immers nog tijd genoeg. Zoals hiervoor al genoemd gaan buitenplanten pas in bloei medio september we hebben dus nog een paar weken groei te gaan, niet panikeren. Eerder beginnen betekend niet dat ze dan eerder in bloei gaan enkel dat ze langer groeien. GPS heeft dat eigenlijk heel correct uitgelegd in voorgaande posten.

                      Ik denk dat je blad nu eerst nog meer rechtop komt zolang je niks doet. Je hoeft ze als ze na een week van nu weer fatsoenlijk kunnen drinken natuurlijk niet te laten verwelken. al is dit wel een goede les om eens te doen , pas dan merk je met hoe min water je eigenlijk moet kweken. Cannabis staat van nature op zeer droge en karige zuidhellingen in de bergen en zo. en niet in het moeras.

                      Comment


                        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                        Toch een hele ervaring dat buitenkweken, ik weet niet of ik het durf
                        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                        Comment


                          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                          durven is met de billen bloot durven gaan en fouten durven maken enkel van een flinke fout leer je en die vergeet je nooit meer. ik weed zeker dat de topicstarter een volgende keer zeker zuinig zal zijn met het water en ze wortel zal laten zoeken. leergeld en ervaring is de beste school. een term als lichte of zware pot houd niks in als je de ervaring niet hebt, dieis hij nu aan het opbouwen, zelfs met weegschaal en zo en hij luistert naar de tips die we geven, dus ik denk eens dat we met ze alle hier een oogst vandaan kunnen toveren zolang de topicstarter zijn handen in de zakken houd. leergierig blijft en de moet niet opgeeft.

                          ik voorspel hier een zeer smakelijke wiet die heeft moeten vechten voor der leven , ook dat proef je, secundaire metabolieten maar eens op google intikken.

                          Comment


                            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                            Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
                            Toch een hele ervaring dat buitenkweken, ik weet niet of ik het durf
                            Net als ik vorig jaar gewoon beginnen, en fout op fout stapelen.

                            Probleem is precies wat Flintstoned zegt. Je mist de ervaring, want ik tilde de potten vorig jaar echt wel op, maar zeker de eerste paar keer, heb je dan zoiets van, nou weet ik nog niks.
                            Daarom was het eerste wat ik dit jaar deed, een pot vullen met kweekmedium, en die een paar keer optillen.
                            Ik was ondanks dat dit me tweede jaar is, ontzettend verbaast hoe licht zo een pot dan is.( en dan ligt er nog een dun laagje kiezel stenen onderin)

                            Toch gaf ik ook dit jaar in het begin, weer te veel water. De gedachte was, het word morgen mooi weer, dus ik maak de pot lekker nat.
                            FOUT dus!
                            Gedurende mijn tweede kweek viel het mij namelijk op, dat de planten het het beste doen, niet nadat ik de pot zeiknat gemaakt had (zodat water er aan de onderkant uitkwam) maar als de pot al flink aan het opdrogen was.
                            Via o.a Flintstoned kwam ik er toen achter waarom dit zo is. De wortels hebben lucht nodig, en als ik de pot erg nat maak, krijgen ze dat niet of te weinig.
                            Lets not criticize but legalize

                            Comment


                              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                              Zijn het geen spinneneitjes? Dat witte dingetje https://www.google.nl/search?q=spide...UHpmr3Mprmo%3D

                              Comment


                                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                                Ik zal zo even een foto maken van de bladere waarvan k denk dat t schimmel is...
                                Ik d8 dat ik ook schimm3l zag waar de blaadjes waren af gevallen maar dat is duz niet zo?

                                Ik had gistere wat fotos gemaakt en toen stonden ze bijna net zoals bij jou GPS. Zie fotos....

                                Het zou best wel eens een van een spin kunnen zijn... ik heb hem er iniedergeval af getrokken en hou het in de gaten...
                                Het draadje zat best hard vast aan het blaadje... moerst best hard trekken..

                                Ik zet nu ff wat fotos van gistere en zal zo ook weer ff wat fotos maken...

                                Ik weeg ze elke dag allemaal en zag gisrere indd dat de grote potten al 10 kilo wegen duz da was ineens 0.5 minder...
                                Ik zal ze zo weer even wegen....

                                Ik schrok gistere wel van me andere 3/4 plantjes want de topjes hingen echt heel erg zie fotos.... wat zal dat betekenen??

                                Mvg jeffab
                                Attached Files

                                Comment

                                Bezig...
                                X