Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek. jeffab

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste buiten kweek. jeffab

Het is zeker goed gelukt. En je hebt veel geleerd.
    Lets not criticize but legalize

Comment

Comment

, Netjes geknipt. Idd even inlezen in drogen en curen zoals Ron al juist aangeeft. Succes met de rest van de oogst en het drogen.

Comment

Beste..

Ik zie op veel topjes iets zwa4ts zitten voorderest zien de topjes er goed uit alleen op sommige blaadjes zie je dit zitten..
          dit zijn fotos van de moedere top...

Ik heb het idee dat het komt door de kou dat het donker is of is het toprot??

Mvt jeffab
          Attached Files

Comment

Het ziet er donkerpaars tot zwart uit, maar enkel op de nerven.
            Aangezien het niet bruin ziet denk ik niet dat het toprot is, hoe ruikt het eigenlijk? Muf of niet, is het vochtig?
            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Denk ook geen rot maar paars van de kou.

Comment

Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ja het ruikt oPzich wel heel sterk maar ook een beje naar muffe gras....
                  Maar de toppen zelf als je daar aan ruikt ruik je de wiet goed maar in die kamer ruikt het een beje muff...
                  Het zit indd niet in de top zelf... en zie het bij meer topjes alleen in de nerven...

Maar ik had ook gelezen als je gaat curen dat je dan pas echt de goeie geur krijgt enzenz...

Ik lees ook verschillende dingen over curen... hebben jullie nog ideetjes want ik heb ze vrijdag geknipt ennopgehangen.
                  Dat is nu weer ong 3 dagen verder.
                  Eerste 3 dagen heb ik het geprobeerd op 20 graden te houden en daarna 17 graden.... moetbik het gwn 2 weken laten hangen of mot ik het na 1 week in een pot doen zodat het kan curen???

Mvg jeffab

Comment

Het drogen kan veel sneller gaan dan je denkt, zeker als je ze gelijk zo mooi knipt.
                    Hier is het vaak na een dag of 5 al droog genoeg om in de weckpot te gaan.
                    Je wiet kan ook te droog worden.

Heb je wel iets in de kast liggen wat vocht kan absorberen ? Schaaltje rijst of een stuk karton ?

De geur van gras/ hooi hoort erbij, het chlorofyl wordt afgebroken. De ene keer verdwijnt deze geur/smaak sneller dan de andere keer. Door het curen verdwijnt dit op den duur.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Oke ne ik heb niks in de kast liggen wat vocht opneemt...

Ik heb gwn ff de bovenste la vrij gemaakt en daarondrr liggen all3maal handdoeke .. ik weet niet of die handdoeken wel goed zijn???

De lucht vochtigheid moet tussen de 20 en 50 zijn toch met drogen????

Maar jij zegt dat ik duz ong na 5 dagen het in een zoort pot kan stoppen??? Ivm curen??? Ik snap dat curen nog niet echt heb er wel dingen over gelezen....

Mvg jeffab..

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ps... nog even een vraagje tussendoor wanr ik heb pas 1 plant gek ipt en derezt wil ik deze week gaan knippen denk ik..

Maar nu komt de vraag... ik heb gelezen als je de toppen laat drogen met de blaadjes eraan en ze later eraf knipt dat de wiet wat zoeten smaakt omdat de fotosynthese nog ev3n door gaat en de toppen nog voeding uit de blaadjes kunnen halen dan... zal ik dit bij me andere plant is proberen??? Of is er dan veel schimmel gevaar enzenz???

Mvg jeffab

Ik had gelezen dat je ongegeer na 10 dagen kan gaan curen als de tak een duidelijke knak geeft....
                      Met dikke toppen soms iets langer da 10 dagen....

Maar kan ik ook gewoon een oven schaal gebruiken en daar de wiet in doen en de deksel erop zetten met een doek erover en dan gwn 2x 5 min per dag de deksel er af halen???

Want ik heb geen weck pot....

Mvg jeffab

Comment

Eerste buiten kweek. jeffab

Bij de action, big bazar, xenos etc...kun je voor een paar euro wekpotten kopen. Ik zou dat ff doen want anders heb je straks uitgedroogde smakeloze wiet. En dat zou toch zonde zijn na alle moeite die je gedaan hebt.

Comment

Dat ziet er goed uit, bravo!

Comment

Knak ze nu eens, lukt het al ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ik ben gwn aan het werk 6 dagen.. maar als ik ztrakjes klaar ben met werken ga ik eerst naar de action en dan zal ik ze even proberen te knakken...

Ze hangen pas 3 dagen in me kast...

Bij 90 graden moeten ze knakken toch??? Had ik gelezen

Mvg jeffab.. ps thnx dat jullie zo sn3l reageeren top!!!!!!

Ik laat het meteeen weten als ik ze kan knakken....

Kan ik hier ook filmpjes uploaden???? Dan kan ik het miss even film3n als ik z3 knak....

En ik lees ook dat als de wiet 30% vochtig is dat dat perfect is om te curen en 15% ook....

Maar hoe weet ik of ze 30% vochtig zijn de toppen

Mvg jeffab

Comment

Lieve Jeffab, al die theorie ben je nu aan het leren op gevoel aan het doen. Maak je niet zo druk, dat drogen gaat helemaal goed komen.

Er zijn mensen die ze na 3 dagen in een plastic zak doen en een paar uur luchtdicht houden zodat het vocht zich kan verdelen door de plant, daarna hangen ze de plant weer te drogen. Er zijn ook mensen die alleen de fanbladen verwijderen en de rest pas knipt als alles droog is.
                                Ook met het drogen zal je je eigen voorkeur ontwikkelen. ocht het toch te hard gaan dan kan je in de weckpot een stuk witbrood doen en een paar uur laten zitten, de vocht uit het broeed trekt dan weer in de wiet

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                                X