Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik til de potten wel op voor en na het water geven maar ik voel het nog niet goed... miss omdat het 13L potten zijn dat je het verschil niet goed voelt.. of het komt omdat ik train.....
Ik gaf ze 1.7 liter met 1ml grow voor al me plantjes...
Ik ging even naar het biobizz schrma kijken en daar staat na 6 weken 3 ml... duz ik heb ze vanochtend 2.5ml grow gegeven met 2.7 liter water.... het kwam er wel aan de onderkant uit maar ik ben benieuwd hoe ze er strakjes bij staan als ik thuis kom...
Die fotos waren gemaakt op het moment dat ik het bericht plaatsten.. rond half 7 ongeveer d8 ik...
Ik geef ze al vanaf het begin 1.7 liter verdeeld over de plantjes maar ze zijn nu indd wel een stuk groter duz hebben ze meet voeding en water nodig..
Ik ben erg benieuwd of 2.7 liter genoeg is...
Ik zie wel steeds meer pistols komen..... bij sommige topjes al een stuk of 6.....
Mvg jeffab
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Ps als ik aarde tot bovenaan de pot ga vullen dan komen sommige takjes onderaan in de aarde terecht... is dat erg???
Je geeft toch wel genoeg water, ze hangen maar flauwtjes...
Ze staan te nat echt niet te droog hoor!. Kijk eens naar de aarde op de foto's en lees wat hij meld, water zijkt er onder uit. slap hangen verwelkt blad is wat anders dan bol naar beneden hangend blad wat vergeeld door zuurstofarme wortels. Een plant die aan't verwelken is ziet er echt wel anders uit. Goedbedoelde adviezen maar jullie zetten mensen op het verkeerde been met wat jullie roepen. Zeg liever niks als je niet weed waar je het over hebt!
een te droge pot weegt echt bijna niks meer, die pak je op en je verschat je er aan omdat je denkt dat die zwaarder zou zijn. verschil tussen een zeiknatte pot en een te natte pot of een natte pot is idd moeilijk te voelen. maar als je dus er flink aan moet tillen ja dan staat die te nat!!
je hebt zeker voedingstekorten in je blad maar daar kun je niks aan doen als de pot zo nat blijft.
opdracht 1 laat die kluit indrogen!
pas dan kun je weer netjes gaan voeden volgens een schema. nu kieper je voeding erbij wat ze door te nat staan niet kan opnemen dus dat bufferd zich allemaal in de grond en daardoor kan ze nog moeilijker drinken. die verdroogt zometeen nog in een zieknatte pot!
Ik was net even aan het lezen en zag dat temperatuur verschillen ook een blauwe stam kunnen geven...
Afgelope 2 a 3 dagen was het erg slecht weer en was het meer dan 8 grade verschil....
die paarse strepen is van een N blokade! je hebt voldoende N maar ze kan het niet opnemen omdat ze te nat staat. vooral jij ook maar iets kunt doen aan je tekorten zal die kluit droger moeten! een te natte kluit kun je niks op voeden!
Je kan evt. ook wat bladvoeding geven, zolang ze niet volop in bloei staan. Dan nemen ze de voeding via het blad op. Fishmix van biobizz is een goede, wel klein flesje kopen. Je hebt maar weinig nodig.
Water gegeven??? Gisteren was de aarde eindelijk een beetje droog na de regen buien...
duz heb ik ze gister in de avond weer water(met bio grow) gegeven...
Vanochtend heb ik ze niks gegeven want her had weer een beetje geregend van8.... maar roen ik net ging kijken was de aarde weer droog duz ik ga ze zo denk weer water geven...
En morgen beginnen met biogrow en biobloom...
Gr jeffab
Daarom dat ik dacht dat ze water nodig hadden. Maar goed, ik leer weer iets, als het blad dus bol staat, dan is er een ander probleem.
@ Jaffa luister naar Flintstoned, maar hoe bepaal je dat de aarde droog is ? Als je alleen naar de bovenlaag kijkt, krijg je een verkeerd beeld.
Sjeise bitterballe.... kut zooi.. hehe...
Danku mense het is indd echt goed bedoeld. Ik hoop alleen niet dat ik ze nu dood aan het maken ben doordat ik er vanochtend echt veel water in heb gedaan...
vandaag is het goed weer morge ook duz ik geef ze morge gewoon helemaal niks..
Zondag meschien weer??? Want da wordt het 30 vraden...
de potten voelen indd best zwaar... duz ik ga ze elke ovhtend en avond voelen tot ze heel licht zijn...
Ik heb wel geleerd dat je ze beter te droog kunt laten staan dan te nat...
Ik ga ze laten opdrogen.... vanochtend doordat ik ze helemaal vol met water heb gegooit kwam het er weer onderuit...
Denken jullie dat het dan genoeg is om ze 2 dage gwn niks te geven duz bv zondag avond pas weer.....
Een maat van me heeft fish mix... ik ga even vragen of ik wat van hem mag lenen.... ik weet alleen niet hoeveel ik daarvan in een lieter plantespuit moet doen... en moet ik de bladeren dan benevelen tor ze zijknat zijn??
Mvg jeffab
Ps.... ik heb me directe email notificatie aan staan maar deze gaat soms ineens uit zegmaar dat ik dan geen mail mrijg... weetniet hoe dat komt maar dan reageer ik soms wat later....
Thnx mense
Als ze strakjes weer helemaal droog zijn.... moet ik dan gwn weer 1.7 liter verdelen over me plantjes???
En moet ik echt wachten tot het kurk droog is?? Of tot ze gwn echt licht voelen?
Ik moet duz ook wachten tot ze niet meer bol naar beneden hangen want dat betekend duz teveel water...
Maar als ik nu een paar dage niks geef gaan ze dan vanzeld weer omhoog staan???
Dat 'uitdrogen' van de aarde gaat vrij snel, ik heb mijn planten ook onder afdak gezet, potten waren niet te tillen. Na 2 dagen al een stuk beter.
Pin je niet vast op 1 of 2 dagen geen water geven. Water geef je naar behoefte, zelfs planten van dezelfde soort kunnen afwijkende 'dorst' hebben. De methode met potten tillen werkt daarom zo goed.
Fishmix gebruik je 2 ml op 1 liter water.
Het is max. 1 dag houdbaar en stinkt enorm naar....vis.
Je bladeren ook van de onderzijde blad inspuiten, daar wordt het meeste opgenomen. Wel pas 's avonds inspuiten want voeding kan in de zon brandplekjes veroorzaken. Omdat de fishmix direct in het blad terecht komt zie je sneller hef effect dan bij Grow. Probeer de pistels tijdens het spuiten niet te raken.
Oke duidelijk.. 1 plantje van me ziet er wel goed uit.. nog een andere iets beter en de andere 2 die hangen echt... zie fotos.... je ziet duidelijk het verschil...
En ik voel nu ook wel goed/beter verschil tussen de potten... maar de gene die er wel goed bij staat moet ik zegmaar wel gwn nog water geven toch??
Derest laat ik ff uitdroge....
Maar kan ik dan niet beter fish mix gaan gebruiken ipv grow en bloom??? Of moet ik het nu gwn met deze 2 afmaken??
Ja indd maar als je zegmaar op de 3e 4e en 5e foto kijks is de aller linkse degene die het minst weegt en die staat ook het meest omhoog met de bladeren...
Maar ik geef ze nu gwn nog niks.. en morge wordt het 30 grade duz morge avond zouden ze wel allemaal droog zijn hoop ik...
Dan is me 1e opdracht voldaan... dan ff verder kjjken.....
En de 6e foto is de aller linker plant maar dan appart...
Ja precies... ik heb volgensmij precies het zelfde... ik denk elke x dat ze water nodig hebben en ze het geef terwijl het niet nodig is...
maar het is me nu duidelijk sat die potten echt bijna niks wegen als ze water nodig hebben dus ik w8 gewoon elke keer tot ze bijna niks wegen en dam geef ik ze water denk ik dan maar...
Ik probeer het gwn te wegen met me handen ik mot er gwn ff goed in worden in dat wegen...
En mijne zijn ook rond de 65 centimeter maar ik ga ze strakjes weer is opmeten...
Die van jou zien er ook heel mooi uit hoor gps...
Maar je geeft ze duz echt elke dag ongeveer 1 liter per plant? En jij heb ook 13 liter potten?
Mvg jeffab
Kan ik die voeding eifenlijk wel tot volgend jaar bewaren?? Weet iemand dat??
Comment