Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek. jeffab

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

    Dat klopt dat ze niet van verplaatsen houden, maar ze worden er niet ziek van of zo.

    Je zou ook een stuk zwart wit folie over een waslijn kunnen hangen, en dan de zijkanten goed dichtmaken. Er mag echt geen licht bijkomen.


    Toprot komt veel voor maar het hoeft niet. Bovendien als je plaatselijke toprot ruim wegsnijdt, gaat de rest nog prima door.

    Gewoon veel duidelijke foto's maken, dan kijken we met je mee
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #32
      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

      Oke... nog ff bedenken wat de beste optie is om ze te verduisteren... en zal dat wel echt moeten denk je?

      Maar als ik nou echt gelijk heb dat die pluimpjes al een beetje komen bij alle planten zowel bij derban en amnesia.
      Moet ik die amnesia dan ook verduisteren als ze nu gaan bloeien?
      En de durban hoef ik niet re verduisteren toch??

      Ik zal er strakjes eventjes fotos van maken als ik klaar ben met werken.

      En het liefst wil ik natuurlijk niks wegsnijden.. is dat niet op een andere manier te voorkomen?

      Mvg jeffab

      Comment


        #33
        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

        Als je eerstdaags vanzelf gaan bloeien hoef je ze denk ik niet te verduisteren, dan zullen het beide ws autoflowers zijn.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #34
          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

          Oke ik ben benieuwd...

          Ik ga straks fotos maken en zal ze meteen ff laten zien..
          hop3lijk beginnen ze indd echt allemaal te bloeien.

          Mvg jeffab

          Comment


            #35
            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

            Probeer duidelijke foto's te nemen. Van de hele plant en een aantal detailfoto's.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #36
              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

              Blijf in spanning mee volgen.
              En met Stemma er bij kan het moeilijk mislopen.
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...mby-Hash-maken

              Comment


                #37
                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                Hahahahaha wel leuk dat jullie zo meeleven met de plantjes en zo b3nieuwd zijn hoe het verloopt..

                Ik ken stemma voorderest niet maar als ik bv die buitenkweek topic lees weet ze qel waar ze het over heeft.
                Hahah duz heb er ook wel vertrouwen in dat het goed komt..

                Ik hoop alleen dat het indd allemaal autoflowers zijn.... maar ik maak strakjes eerst fotos en laat het ff zien voordat ik te blij wordt hahahah

                Topie

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is...

                Ik heb per plant een paar fotos gemaakt van de topjes en danvan de geheele plant...
                En zo stuk voor stuk....

                Wat me wel opvalt is dat de grootere lijken echt meer die sprietjes te hebben dan de 2 kleinste waarvan we dachte dat het durban is....

                Mvg jeffab....

                Ps....ik heb er ook een fitk van een blaadje bij zitten die helel raare streepen heeft...
                Ik weet gewoon dat er wel beestjes in zitten maar vind dit zo kut om te zien...
                Weet niwt of ik me er druk om moet maken...
                Maar denk dat ik gwn alle blaadjes met een sponsje ga afnemen... hebbik btw al 1x gedaan toen zaten er nog nie zoveel nlaadjes hahahaha duz is wel een klusje maja heb ik er wel voor over

                Comment


                  #39
                  Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                  K zoooi... komen ze alsnog achter elkaar.... ikbheb vet veel moeite gedaan om ze duidelijk ol een rijtje te zetten maar het lukt me niet om de plaatjes gwn bij de tekst te plaatsen..

                  Ook nog een foto van dat blad waar ik het over had....
                  Ik wil ook knoflook teentjes op de aarde leggen ik had gelezen dat t geen kwaad kan voor je plantjes en dar de meeste beestjes(luizen enz) daar niet van houde die geur

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Nog evenrjes 2 fotos van allemaal bij elkaar
                  Attached Files

                  Comment


                    #40
                    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                    Ik maak ook nog fouten en leer nog steeds hoor
                    Maar ik doe mijn best om jou naar de oogst te brengen JeffaB!

                    Ik zie niet echt duidelijke pistels, soms heb je van die lichtgroene sprietjes die op pistels lijken maar het niet zijn.
                    Op foto 10 en 24 uit bericht 38, lijk ik wel vrouwelijke kenmerken te zien.

                    De pistels schieten zo ineens te voorschijn, vandaag heb je niets en morgenochtend zitten ze vol, bij wijze van spreken dan.

                    Dat blad met die kronkelende streep is de schade van een larve van een mineervlieg. Als je je blad omdraait zie je wat "bruins" zitten aan het brede gedeelte van de streep.
                    daar zit de larve. Je kan hem dooddrukken of er voorzichtig uitwippen met een naald. Er kunnen er ook meerdere zitten in 1 blad dus kijk goed.

                    Voor de rest zie ik wat oudere schade, dat herstelt niet meer. Je planten zien er prachtig uit!

                    Klopt het dat je al wat minder "nerveus" bent over je planten ?
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #41
                      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                      Hahaha oke ja dat snap ik... je ben nooit uitgeleert.
                      En het zijn allemaal vrouweljjke planten toch:p.......

                      Ik ga ze strakjes ff dood drukken als ik thuis kom....

                      Ik kwam net thuis van me werk en schrok een beje van een paar plantjes....
                      Ze hingen helemaal...(zie foto)
                      1 plant die stond ineens helemaal scheef...

                      Ik vraag me af hoeveel water ik ze moet geven .
                      want ik geef ze nogsteeds evenveel als toen ze nog klein waren...
                      Ik heb zegmaar zo een klein gietertje(zie foto) en daar zit 1.7L in.. daar doe ik ong 0.3 ml... een halfe teelepp...
                      want ik heb geen maatbekertje..
                      Ik doe het met een theelepel en had gelezen dat een golle theelepel 5ml is...

                      Ik verdeel de 1.7 liter over al mijn plantjes... ongeveer om de dag....
                      Ik heb zo een hygro meter in de aarde staan bij 1 plantje en die geeft aan dat de aarde wel een beje droog is....

                      Ik ben er indd iets minder gestrest over hahaha...

                      Mvg jeffab

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Correctie... toen ze kleiner waren verdeelde ik 1L over me plantjes... en nu 1.7
                      Attached Files

                      Comment


                        #42
                        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                        Mooie plantjes jeffab. Met warmere dagen lusten ze iets meer water. Niet meer voeding. Geef je een x 2,5 liter water met de zelfde hoeveelheid voeding. Kijk je hoe ze daar op reageren. Hangen de blaadjes niet meer slap, kan je de volgende voedingsbeurt de voeding verhogen en het water op 2,5 liter laten. En dan weer kijken hoe ze daar op reageren. Altijd 1 voedingsbeurt in de week alleen water. 1 liter plantenspuit is straks echt niet voldoende. Ze gaan in de bloeiperiode nog veel meer drinken. 5 liter plantenspuit kan je mooi mee doseren voor 5 plantjes. Mooie dagen in het vooruitzicht. Let THE ........ Grow. Have fun. Gr JB
                        Keep em green

                        Comment


                          #43
                          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                          Oke duz jij denkt dat indd komt door te weinig water dat ze zo slap hangen???

                          Maar het is geen plantenspuit he... het is gwn een gieter..

                          Met een plante spuit kan je toch ook niet zo goed spuiten?? Dat vernevelt toch??
                          Die groote die er bij ligt is 1 van 10 liter en bij die staat er per liter een streepje....

                          Horen de blaadjes niet bijna rechtop te staan?? Naar de lucht bv??
                          Zo hebben ze ook wel is gestaan maar das maar 1x geweest ofzo....

                          Mooie dagennin vooruitzicht???

                          Ik moet er wel bij zegge dat ik vanochtend iets meer voeding erbij had gedaan... een halfe reelepel zegmaar.

                          En je zegt 1x per week voeding Maar op me bio bizz voedingsschema die ik op de vorife pagina heb laten zien staat dat je elke warer beurt voeding moet geven...

                          Mvg jeffab

                          Comment


                            #44
                            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                            Teveel water heb je niet gegeven. 1 x per week geen voeding. Mooie dagen in de zin van mooi weer. Zonnetje op het pannetje en dametjes. Altijd goed. Gr JB
                            Keep em green

                            Comment


                              #45
                              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                              Je hebt theelepels in verschillende maten en dat biogrow laat zich lastig meten, zo'n dikke vloeistof. 20 druppels 1 ml, gaat niet op bij biogrow

                              Kijk of je een ml. spuitje kan kopen ergens bij apotheek of online.

                              dampertje.nl is beschikbaar voor de verkoop, vraag vandaag een vrijblijvende prijsopgave aan.Vul het onderstaande formulier in en ontvang een gratis prijsopgave.


                              Bestel Wegwerpspuit Terumo Spuit Zonder Naald Luer 5 Ml Ss-05se1 online en laat het thuis bezorgen dankzij FARMALINE, uw online apotheek. Snel, veilig en discreet aankopen! Wegwerpspuit Terumo Spuit Zonder Naald Luer 5 Ml Ss-05se1 10 st is een product uit de categorie drogisterij. Bekijk ons ruim assortiment aan geneesmiddelen en gezondheidsproducten en bespaar op al uw aankopen.



                              Misschien is een 10 ml of 20 ml spuit handiger omdat de biogrow zo stroperig is, je kan dit ook bij growshops kopen.
                              Check wel de verzendkosten .

                              Bij warm weer verdampen je planten meer water dan normaal, daarom geef je wat minder voeding in verhouding.

                              je kan evt. s'morgens geven en evt 's avonds nog een keer.

                              Staan ze niet in de regen ?
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment

                              Bezig...
                              X