Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek. jeffab

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste buiten kweek. jeffab

Omdat ik ze onder een zoort afdakje (zie foto) heb waar ze niet helemaal nat worden..
    Krijg ik dan ook heel snel toprot enzenz????
    Sporen van botrytus zijn vrij droge sporen die lang kunnen overleven. Bij een Relatieve LuchtVochtigheid boven de 93% kunnen ze voldoende vocht opnemen om geactiveerd te worden en een zwakke en beschadigde plant infecteren. Verder is er dus ook een infectieplaats nodig. Het is namelijk een typische zwakteparasiet. Er moet iets loos zijn vooraleer de schimmel infecteert.\

Voorkom je de criteria waaronder de sporen kiemen; RLV niet hoger dan 93%, geen infectieplaatsen (wondjes), plant in goede conditie (niet over- of ondervoed), geen natslag op het blad, geen dauw, geen guttatie
    Last edited by FlintStoned; 20 July 2015, 11:48.

Comment

Beste..

Ik had de foto van de tugor erbij vezet omdat onderaan iets over voeding staat..
      En ben bang omdat ik het in de koelkast had staan dat de goeie stofjes zegmaar dood gaan.
      Ik vind het wel intressant dat zoort dingen tugor enzenz..

Ik gaf zenet weer water na 2 dagen ik d8 dat de aarde iets te nat was..
      alleen heb ik een vraagje daarover....

Ik heb ze natuurlijk in iets te kleine potten staan...
      Maar als ik maar een beetje water geef komt het er aan de onderkant weer uit...
      is het miss een ideetje om onder elke pot zo een bakje te zetten dat het water niet weg loopt???

Ps.. excuses omdat k zk reageerde maar ik snap wel dat k geen toprot heb...
      Maar gaathetniet minder snel rotten en schimmel krijgen omdat ze onder een afdak staan of ligt het gwn aan de voxht in de lucht... wantze worden amper nat.....

Mvg jeffab

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Sorry lees net pas je bericht flintstoned.... maar het is me nu wel een beje duidelijk...
      Ze moeten gwn jn goeie staat zijn en ze goed in de gate houden... dan kan ik het voor zijn...
      Afdakje maakt duz niet uit.. alleen heb ik dan niet echt natslag op het blad zegmaar....

Het beste is ze dus gwn binnen neer zetten in de avond... tegen de tijd dat ze gana bloeien...

Mvg jeffab

Comment

Beste..

Ik zag dat er in de aarde een plantje groeide... heeft iemand da eerder gezien en is dat erg??zie foto...

Ik weet dat het normaal is dat er beestjes in de plantjes zitten buiten...
        Maar ik zie steeds meerr beestjes in me plantjes.. kleine witte spinnetjes.. langwerpige zwarte (snelle) beestjes in de topjes... zie foto...

Verder de slechte blaadjes onderop die beginnen allemaal af te sterfen....
        Geele blaadjes onderop ook....

Mvg jeffab
        Attached Files

Comment

De beestjes horen er allemaal bij. Hoe zit het met de voeding, geef je die al ?
          Op je foto zie ik geen gele bladeren, maar onderop verschijnen op een gegeen moment altijd wat gelige bladeren, dat hoort er ook bij.
          Zeker als de bladeren al "slecht"waren , de plant stoot ze dan langzaam af. Gewoon laten zitten, ze vallen er van zelf af op een gegeven moment.
          Maak anders een detail foto van die gele bladeren ?

Dat "plantje" wat erbij groeit is gewoon aangewaaid onkruid, je kan dat uit je pot trekken.

Dat je plantjes onder een afdak staan kan zeker helpen om toprot te voorkomen. Vooral op het laatst als er toppen zijn, komt er in regenachtige periodes minder regen in de top en dat is zeker een pluspunt.

Het is misschien handig als je probeert je foto's "rechtop" te zetten voordat je ze hier plaatst, dat kijkt een stuk makkelijker voor degenen die je topic bezoeken. Probeer ook zo duidelijk mogelijke foto's te maken, maak er meerdere en plaats hier de scherpste.

Zie je al wat voorbloei verschijnen
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Beste..

Ik geef al ongeveer 2 weken voeding..
            elke ochtend geef ik voeding..
            alleen als de hygro meter aangeeft dat het nogeen beetje nat is dan geef ik 1 of 2 dagen niet.
            Maar bijna elke ochtend 1.7 liter verdeelt over de plantjes....
            Of is het gewoon verstandig om ze elke dag water/voeding te geven???

Vaak als ik water geef komt het er aan de onderkant uit... zal dat komen door te kleine potten...
            Ze zijn nu iets van 60cm...

Het zijn ook indd de onderste blaadjes die geel wirden en eraf vallen...
            Ik zal vanavond als ik thuis ben even fotos van die bladeren maken...

Het lijkt ook of de plant steeds meer licht groen wordt..

Oke duidekijk ik hoop dat het meevalt met die toprot.. maar naar binnen verplaatsen in de avond is zoiezo beter tegen die tijd???
            En overdsg scheelt het duz ckr wel als ze onder een afdakje staan tegen die tijd.... toppieeeeee

En ne ik zie nog geen voorbloei meschien komt het omdat ze in het begin een slechte ztart hebben gehad dat het nu langsr duurt dar ze gaan bloeien...
            k heb ze al sinds vorige maand de 15e...

Mvg jeffab

Comment

Het zou kunnen dat ze te droog staan, de potten zijn groot genoeg voor autoflowers. Voel eens met je vinger onderin de pot door een gaatje. Hoe voelt dat ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Hoeveel ml biogrow geef je per liter water ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Last edited by FlintStoned; 23 July 2015, 01:50.

Comment

Beste...

ik heb sinds vrijdag zo een ml spuitje...
                    Daarvoor deed ik een heel klein scheutje op een lepeltje....

Nu doe ik 1mL op 1.5 a 1.7 L water....
                    En dan een dag geen voeding en dan een dag water en daarna weer voeding....
                    Dat ga ik nu proberen te doen... wat flintstoned zegmaar doet...

Maar ik verdeel elke keer 1.5 a 1.7 L over me plantjes en in de avond doe ik afentoe een klein beetje water..

Het waait nu erg hard maar ik heb de plantjes een beje ingedekt...
                    Ik zie ze wel echt heel erg heen en weer gaan door de wind...

KAN IK ZE beter even binnen neer zetten en ze vanavond of morfe ochtend weer naar bjnnen doen????

Ik maar me een beje zorge om de wind maar weetniet of de plantjes dar wel zo fijn vinden....

Mvg jeffab

Comment

Ik zelf zou ze lekker laten doorwaaien. Door het heen en weer waaien ontstaan en in de stam en zijtakken kleine haarscheurjes die de plant dan weer hersteld. Dit kost haar wel enige energie maar door het herstelwerk wordt je stam en je takken wel een stuk steviger. Ga je ze voor elke scheet beschermen dan houd je een zwakke zwiebelige plant over.

Comment

Sereus???

Ja ik heb ze altijd buiten staan ookal waait het hard...

Maar er waaien nu echt takken van de bomen af verderop in de straat...
                        En als ze van die bomen afbreken..... want dat zijn echt grote bomen..
                        En boven op me dakterras waait het ook wel lekker hard...

Mvg jeffab

Comment

Bij noodweer is dat wat anders. Hier valt het echter heel erg mee.

Comment

Beste,,

Hahahaha ja ik had het ff anders moete zeggen...
                            Normaal gesproken staan zo ook altijd buiten en het waaait altijd best hard op me dakterras meschien dat ze daarom ook ene beje langzaam groeien..
                            Door elke x haarscheurtjes..
                            Maar gistere was het echt niet normaal....

Ik heb ze nu vanaf 15 juni vorige maand... toen heb ik lope kutte omdat ik er toen nog geen raad mee wist.
                            Maar vanaf ongeveer de 25e vorige maand heb ik ze op me dakterras staan en nooit meer binnen gezet..
                            Behalfe gistere overdag even met dat noodweer..
                            Maar rond 12u savonds gistere heb k ze weer buiten gezet.

Ik ga er nu weer ff bij kijken..

Ik zie helaas nog geen voorbloei verschijnselen...

Hoort dat nu al niet ongeveer te komen??

Kan het kloppen doordat de plantjes de blaadjes aan de onderkant aan het afstoten was dat ze daardoor iets langzaamer groeien????

Mvg jeffav

Ps.. zal zo ff wa fotos sturen

Comment

Kan het kloppen doordat de plantjes de blaadjes aan de onderkant aan het afstoten was dat ze daardoor iets langzaamer groeien????
                              Ik denk dat het vergelen onderop hoofdzakelijk kwam door te nat staan (zuurstofarme wortels die dus slecht functioneren wat een groeistagnatie tot gevolg heeft)

Voorbloei zou je nu wel verwachten met planten van die grote maar net zo als bij ons heb je vroege en late pubers.

Comment

Bezig...
                              X