Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek. jeffab

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

    Ne die jongdn had bijna niks meer.. hij moet zelf ook bestellen..
    Maar tegen die tijd dat dat binnen is dan is me aarde allang weer droog...

    Of is het gwn wel handig om dat erbij te hebben?? En kan ik dan ook een jaar bewaren? Of langer?2 jaar??

    Gr jeffab

    Comment


      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

      Misschien langer, maar klein flesje is niet zo duur. Er zijn ws ook andere bladvoedingen , maar ik gebruik alleen van biobizz.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

        .. is goed ik denk dat ik die ook Ga bestellen..
        Maar kan duz geen kwaad als ik dit ook ga geven terwijl ik ook grow geef?

        Comment


          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

          Niet gelijktijdig, je kan ook fishmix geven ipv grow maar niet gelijktijdig.
          Bijv ene dag fish mix bladvoeding, andere dag grow met het water mee.
          Met bloei geen bladvoeding op de topjes spuiten.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

            Oorspronkelijk geplaatst door jeffab View Post
            Ja precies... ik heb volgensmij precies het zelfde... ik denk elke x dat ze water nodig hebben en ze het geef terwijl het niet nodig is...
            maar het is me nu duidelijk sat die potten echt bijna niks wegen als ze water nodig hebben dus ik w8 gewoon elke keer tot ze bijna niks wegen en dam geef ik ze water denk ik dan maar...

            Ik probeer het gwn te wegen met me handen ik mot er gwn ff goed in worden in dat wegen...


            En mijne zijn ook rond de 65 centimeter maar ik ga ze strakjes weer is opmeten...

            Die van jou zien er ook heel mooi uit hoor gps...

            Maar je geeft ze duz echt elke dag ongeveer 1 liter per plant? En jij heb ook 13 liter potten?

            Mvg jeffab
            Ik heb 25 liter potten, gevuld met gold label light mix, en onder in een dun laagje kiezelstenen.
            De grootste en oudste in nu 99 cm, de kleinste en jongste 62 cm.
            Het zijn autoflowers, maar we hebben niet dezelfde strain, dus vergelijken qua hoogte is lastig.

            Eigenlijk wil ik ook nog iets van bladvoeding hebben, zeker als we weer zo een augustus als vorig jaar krijgen.
            Dat was een tip van dit forum, zodat als het steeds regent je de planten toch voeding kan geven.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

              Weer even een update...

              Heb net fishmix besteld.. een liter... was maar iets van 8 eu.
              Vandaag nog geen water gegeven. Ga ik vanavond ook nog niet doen want ze hangen nogsteedswel erg...
              Ze wegen denk ook nog best wel zwaar... gaan ze weer omhoog staan als de aarde droog is of moet ik het echt wegen en dan water geven als ze weer nodig hebben en dar ze dan pas weer omhoog gaan staan..

              Nog ff wat fotos van vanochtend en net....

              Er zit een zwart lieveheers beestje op 1 plant. En andere zitten rooie in.. die zij zoiezo goed toch??.. maakt het wa uit dat het een zwarte is??? Zi3 foto


              En ik heb een foto van de topjes gemaakr want de nieuwe kleine blaadjes zien er een beetje verschrompeld uit.. komt dit doordar ze nog te nat staan??

              Waarom heb je steentjes onderop gedaan??

              Mvg jeffab
              Attached Files

              Comment


                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                De kiezelstenen onderin, zijn er voor zodat er zeker geen water in de pot kan blijven staan.

                Als de pot nog zwaar voelt zeker geen water geven. De kans is groot dat ze straks weer vanzelf omhoog komen.
                Morgen word het waarschijnlijk weer mooi weer, dus de potten drogen dan lekker op.

                Als de potten nou morgen weer droog zijn, kan je met oog op maandag weer wat water met voeding geven.
                Zijn ze morgen nog steeds niet heel licht dan zou ik wachten. Let wel op maandag als het echt 31 graden word.

                Zie je maandag dat ze erger gaan hangen, dan zou ik ze uit de zon halen, en een beetje water met een beetje voeding geven,
                Je kan altijd nog water toevoegen, maar als je eenmaal te veel gegeven hebt, kan je slechts wachten tot de pot weer droog is.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                  Mensen goeie morgen...

                  Het is vandaag weer weg warm en me planten hangen exht heel erg... zal dit nogsteeds komen door te natte potten???
                  Ik weet het echt ff iet mwer want ze voelen nogsteeds zwaar of moet ik gwn bij 1 plant proberen water te geven???

                  Mvg jeffab

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Ik vind het ook wel een beetje raar want de 2 planten in 1 pot die hangen niet zo erg maar die pot is wel het zwaarste..
                  Attached Files

                  Comment


                    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                    Het kan zijn dat de wortels van die 2 niet zo diep zitten.

                    Voel nou eens met je vinger in of aan een klein gaatje onderaan de pot.
                    Desnoods met je pink.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                      Het ligt aan je potgrond, je hebt maar halve potten, je moet je potten tot boven vullen, de aarde is te droog en te weinig. Niet genoeg ruimte voor de wortels.
                      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                      Comment


                        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                        De plant op foto eindigend op 346 ziet er wel dorstig uit, probeer die maar water te geven. Lekker he , in je korte broek met je plantjes bezig zijn
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                          Wat de Witte zegt, vullen die potten.
                          Baas in eigen brein.

                          Comment


                            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                            Oke ik ga ffene groter gaatje maken want ik kan erniet in met me pink....

                            Kan ik ze nu niet overpotte ????? Ik heb alles liggen om te overpotte .. Miss is de aarde nu goed droog.... of ben ik daar te laat mee???

                            Als ik er nog aarde bij gooi als ik het bv niet kan overpotte.. dan komen de onderste takjes in de aarde is dat niet erg??.

                            Hahahhaah ja heerlijk is echt lkkrweer nu scherp van jou ... had k nie eens gezien.

                            Maja baal er wel van.. da ze er nie mooi bij staan

                            Mvg jeffab

                            Comment


                              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                              Je moet wel proberen om ze hoger in de pot te zetten zodat de wortels meer ruimte krijgen en nog meer naar onder kunnen groeien, daar ga je wel hulp voor nodig hebben want dat gaat alleen niet lukken.
                              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                              Comment


                                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                                Persoonlijk zou ik niet overpotten.. het probleem zit hem niet in de pot maar in de vochtigheid en buffer van de pot.. althans dat is wat ik denk.
                                Overpotten kan wel maar ze staan er niet fit bij dus ik zou ze niet nog meer stress geven.
                                Ik heb zelf vorig jaar overgepot toen de bloei net begonnen was.. dat ging goed maar die planten waren ook fit.

                                Mijn huidige planten hebben er nog wel erger bij gestaan dan die van jou nu, dat was verwaarlozing omdat ik een aantal dagen niet thuis was.. vocht tekort dus.
                                Maarrrrr... ik denk ook zeker dat potten die maar 3/4 gevuld zijn een te verwaarlozen buffer hebben. Het is dan modder na het wateren en kurkdroog na 1 dag.. bij wijze van.
                                Gooi er gewoon grond op, de wortels zullen dan na een week al omhoog gaan wat je plant ten goede zal komen.
                                Zelf heb ik dat dit seizoen ook gedaan na het verpotten van emmer naar 32 liter en toen ik er een week daarna 1 moest killen zag ik al dat er dunne wortels in die nieuwe grond begonnen te komen.
                                Het gaat snel.. maar overpotten stress zou ik voorkomen.

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
                                Je moet wel proberen om ze hoger in de pot te zetten zodat de wortels meer ruimte krijgen en nog meer naar onder kunnen groeien, daar ga je wel hulp voor nodig hebben want dat gaat alleen niet lukken.
                                Dat lukt wel als je je hand op de grond legt met de stam tussen je vingers, en dan omkeren..je draagt dan de plant incl kluit. De nieuwe pot vantevoren al voorzien van een bodem grond.
                                Het is gepriegel, wat wel lukt.. maar ik zou de gok nu niet wagen.
                                Baas in eigen brein.

                                Comment

                                Bezig...
                                X